Nowe blokowisko miałoby powstać u zbiegu ul. Roztocze i Orkana, gdzie przez lata działała firma Lift Service. Fabryka wind przeniosła się na Felin, a jej stare obiekty zostały zburzone. Urząd Miasta przygotował już projekt nowego planu zagospodarowania opustoszałego terenu. Dokument ma pozwolić na budowę bloków mieszkalnych. Kolejne bloki miałyby wyrosnąć w miejscu zarośli u zbiegu ul. Roztocze i Jana Pawła II.
Takie plany niepokoją mieszkańców os. Świt. Ich zdaniem bloki koło domków jednorodzinnych nie będą dobrym sąsiedztwem. Przekonują, że taka inwestycja mocno utrudni przejazd ulicą Roztocze, bo wraz z blokami przybędzie też samochodów. – Przynajmniej tysiąc – szacuje nasz Czytelnik. – Gdzie pomieszczą się te dodatkowe samochody, jeśli główne dojazdy do obu lokalizacji planowane są od ul. Roztocze? – pyta zaniepokojony mieszkaniec. – Już teraz nasilenie ruchu drogowego na tej ulicy jest intensywne, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Ul. Roztocze obsługuje dziś domki jednorodzinne na osiedlu Świt, budynki Spółdzielni Mieszkaniowej „Mars”, przepełnioną podstawówkę nr 50 i pobliskie sklepy. Z tej ulicy korzysta też część mieszkańców osiedli po południowej stronie ul. Jana Pawła II. Już teraz w pewnych godzinach bywa tu tłoczno. Na dowód mieszkaniec przesyła nam nagranie ruchu z godz. 7.25 w ostatni piątek przed feriami.
O tej samej porze przyjrzeliśmy się zatłoczeniu ulicy w pierwszy piątek po feriach. Pobliska szkoła generowała znaczną część ruchu, przez jej parking przetaczał się strumień samochodów, z których wysiadali podwożeni przez rodziców uczniowie. Przez ul. Roztocze jechało się gęsiego, ruch nie odbywał się płynnie, kolejka sięgała nieraz ul. Wielkopolskiej, choć nie można mówić o paraliżu. Przejazd z końca kolejki do świateł przy Orkana zajmował zwykle 1,5 minuty lub mniej.
Okoliczni mieszkańcy obawiają się, że po wybudowaniu bloków sytuacja się pogorszy. – Z tego powodu w uwagach do projektu zmiany planu zagospodarowania mieszkańcy wnioskowali o obsługę komunikacyjną terenu po fabryce Lift Service od ul. Orkana, nie od ul. Roztocze – podkreśla nasz Czytelnik.
Miejscy urzędnicy przekonują, że przemyśleli sprawę dojazdu do proponowanych blokowisk przygotowując zmiany w planie zagospodarowania. – Zawarte w nich zapisy uzyskały pozytywne opinie Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie – podkreśla Monika Głazik z biura prasowego lubelskiego Ratusza. Dodaje, że inwestor budujący osiedla, o ile do takiej inwestycji dojdzie, zostanie zobowiązany przez miasto do przebudowy istniejących dróg.
Urząd Miasta przyznaje, że dostał od mieszkańców dużo uwag do zaproponowanych zmian w planie zagospodarowania: 1600 dotyczyło gruntu pofabrycznego, 1200 terenu u zbiegu ul. Jana Pawła II i ul. Roztocze.
– Uwagi są o różnej, niejednokrotnie przeciwstawnej treści. Najczęściej poruszano tematykę układu komunikacyjnego, planowanych wskaźników zabudowy oraz ochrony istniejącego drzewostanu – stwierdza Głazik.
Co zrobili planiści z tymi zastrzeżeniami? – Większość uwag została częściowo uwzględniona – przekonuje biuro prasowe Ratusza. – Dokładny sposób ich rozpatrzenia będzie przedstawiony w formie zmienionych projektów planów zagospodarowania – zapowiada Głazik. Kiedy miasto pokaże nowe wersje projektów? – Terminy ponownych wyłożeń będą wyznaczone w pierwszej połowie roku.













Komentarze