Nowiutkie szynobusy jeszcze w lutym powinny wyjechać na lubelskie tory. Pojazdy kupiła centrala Przewozów Regionalnych, dwa z nich przydzielono do lubelskiego oddziału spółki.
Dominik Smaga
18.02.2014 11:41
Dwuczłonowe autobusy szynowe są w pełni klimatyzowane, mają przestronne miejsce dla pasażera na wózku inwalidzkim oraz po sześć wieszaków na rowery. Toalety są wyposażone w automatyczne drzwi uruchamiane przyciskiem, przewijak dla niemowląt, a co najważniejsze są to toalety w tzw. układzie zamkniętym - nieczystości trafiają do specjalnego zbiornika, a nie wprost na tory.
Pojazdy mieszczą po ok. 250 osób, w tym 120 na miejscach siedzących. Część foteli ustawiono naprzeciwlegle, część w tzw. układzie samolotowym. Co ważne, przy siedzeniach są gniazdka elektryczne. W szynobusach zamontowany jest system głosowej zapowiedzi przystanków, tablice do wyświetlania informacji dla pasażerów.
- Pojazdy są już po wszystkich odbiorach, są zgodne z zamówieniem, teraz trzeba je tylko ubezpieczyć - wyjaśnia Zofia Dziewulska z Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Czerwone szynobusy mają napęd spalinowy, dlatego kierowane będą głównie na trasy niezelektryfikowane: pojadą do Zamościa, Parczewa i Stalowej Woli.
Autobusy szynowe serii SA-137 wyprodukowała nowosądecka firma Newag. Aktualnie to najnowocześniejsze pojazdy spośród tych, którymi dysponuje Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych.
Komentarze