Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lublin: Wydział Komunikacji, miejsce dla cierpliwych

To jest żenada – ocenia nasza Czytelniczka, która próbuje zarejestrować samochód w miejskim Wydziale Komunikacji. Jest oburzona długim czasem oczekiwania na przyjęcie przez urzędnika. Ratusz tłumaczy, że osobista obsługa interesantów jest ograniczona ze względu na trwającą epidemię.
Lublin: Wydział Komunikacji, miejsce dla cierpliwych
Urząd Miasta tłumaczy, że osobista obsługa interesantów jest ograniczona ze względu na trwającą epidemię

– Przyjęcia odbywają się tylko po telefonicznej rejestracji, jedna osoba na 30 minut – pisze do nas pani Agata i dodaje, że samo dodzwonienie się do urzędu wymaga cierpliwości i szczęścia. – Kolejka przed budynkiem, ciągła awantura, a nie daj Boże coś zagadnąć do ludzi, to by człowieka ukamienowali, że może chce się wepchnąć. Jak dzwoniłam, pani zaproponowała mi termin prawie sierpniowy, a mamy połowę czerwca.

Urząd Miasta tłumaczy, że osobista obsługa interesantów jest ograniczona ze względu na trwającą epidemię. – Dopuszczalna liczba osób przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi – wyjaśnia Monika Głazik z biura prasowego Ratusza. – W związku z tym Urząd Miasta wprowadził konieczność rezerwacji wizyt na konkretny dzień i godzinę. Obsługa interesantów prosto z ulicy generowałaby olbrzymie kolejki.

Wizyty można umówić na dwa sposoby: przez internetową stronę rezerwacja.lublin.eu lub telefonicznie (81 466 32 15, 81 466 32 53).

– Na stronie internetowej możliwość rezerwacji wizyty w kolejnych dniach jest odblokowywana automatycznie z dwutygodniowym wyprzedzeniem – informuje Głazik. W miniony piątek przez stronę można było się zapisywać na 6 lipca.

Osoby, które wcześniej się nie umówiły, teoretycznie też mogą być przyjęte w Wydziale Komunikacji. – Praktyka pokazuje, że każdy, kto się zgłosi, jest obsługiwany, jednak z uwagi na dużą liczbę zainteresowanych nie można dać pełnej gwarancji, że bez wcześniejszego umówienia się będzie to możliwe w danym dniu – zastrzega Ratusz.

Każdego dnia Wydział Komunikacji załatwia około 750 spraw, z czego ok. 370 dotyczy rejestracji i oznaczania pojazdów, a ok. 350 praw jazdy. – W okresie wakacyjnym od lat zauważalna jest większa liczba interesantów. Podobnie jest w tym roku, co dodatkowo zbiegło się z ponaddwumiesięczną przerwą w zakresie bezpośrednich przyjęć interesantów przez urząd – przyznaje Głazik. – Problem ten dotyka nie tylko Lublina. W wydziałach komunikacji we wszystkich większych miastach obserwowane jest obecnie dużo większe zainteresowanie ze strony klientów rejestrujących samochody.


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama