Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lubelskie: Budowa S19. Układa się tam 1,5 tysiąca ton asfaltu dziennie

Dzienna norma to ułożenie 1500 ton asfaltu. Docelowo na obwodnicy Kraśnika firma Aldesa ułoży 250 000 ton tego materiału.
Lubelskie: Budowa S19. Układa się tam 1,5 tysiąca ton asfaltu dziennie
Budowa S19

Autor: Aldesa Polska Services

Natomiast na budowę trzech mostów na tym odcinku S19 drogowcy zużyli już 9 tys. m sześciennych betonu (docelowo 19 tys.) i 1,5 tys. ton stali (docelowo 2,3 tys. ton).

Dużym wyzwaniem inżynierskim jest budowa estakady nad naturalnym wąwozem. Jej długość to 218 metrów, szerokość 27 metry, a wysokość to 17 m.

– Obiekt ten składa się z dwóch przyczółków i pięciu podpór pośrednich, do jego budowy wykorzystane zostanie 610 ton stali i 5000 metrów sześciennych betonu – informuje Katarzyna Woźniewska z Aldesy.

Budowa estakady rozpoczęła się na początku kwietnia 2020, a na przełomie września i października planowane jest układanie 156 belek, każda o długości 24 lub 27 m i masie wadze 23 lub 30 ton. Aktualnie na budowie pracuje średnio około 300 osób i 50 jednostek ciężkiego sprzętu.

Aldesa jest generalnym wykonawcą dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, tj. obwodnicy Kraśnika oraz odcinka Lublin - Niedrzwica Duża.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama