Natomiast na budowę trzech mostów na tym odcinku S19 drogowcy zużyli już 9 tys. m sześciennych betonu (docelowo 19 tys.) i 1,5 tys. ton stali (docelowo 2,3 tys. ton).
Dużym wyzwaniem inżynierskim jest budowa estakady nad naturalnym wąwozem. Jej długość to 218 metrów, szerokość 27 metry, a wysokość to 17 m.
– Obiekt ten składa się z dwóch przyczółków i pięciu podpór pośrednich, do jego budowy wykorzystane zostanie 610 ton stali i 5000 metrów sześciennych betonu – informuje Katarzyna Woźniewska z Aldesy.
Budowa estakady rozpoczęła się na początku kwietnia 2020, a na przełomie września i października planowane jest układanie 156 belek, każda o długości 24 lub 27 m i masie wadze 23 lub 30 ton. Aktualnie na budowie pracuje średnio około 300 osób i 50 jednostek ciężkiego sprzętu.
Aldesa jest generalnym wykonawcą dwóch odcinków drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów, tj. obwodnicy Kraśnika oraz odcinka Lublin - Niedrzwica Duża.













Komentarze