Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Mobilna ARiMR na telefony rolników. Dzięki niej urzędnicy mają mniej przeszkadzać

Było ponad tysiąc pobrań mobilnej aplikacji na smarfony, którą stworzyli lubelscy informatycy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. – Aplikacja jest prosta i intuicyjna – przekonują jej autorzy. Nowy produkt największej agencji płatniczej w Europie mogli już wypróbować, w ramach pilotażu rolnicy z trzech województw, w tym z lubelskiego.
Mobilna ARiMR na telefony rolników. Dzięki niej urzędnicy mają mniej przeszkadzać

Autor: Piotr Michalski

O dwóch cyfrowych narzędziach, które mają ułatwić kontakt z pracownikami Agencji i pomóc rolnikom w załatwieniu spraw czyli portalu IRZPlus i najnowszej – Mobilnej ARiMR, czyli mobilnej aplikacji na smartfony (działającej w systemie Android i iOS) była mowa w piątek podczas specjalnej konferencji w Targach Lublin.

– Jest to pierwsza tego typu aplikacja w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa – podkreślił uczestniczący w lubelskiej konferencji Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR, który zaznaczał, że to nowe cyfrowe narzędzie ma pomóc rolnikom z przesyłaniu zdjęć i dokumentów, o które poproszą wcześniej pracownicy Agencji. – Dzięki tej aplikacji zaoszczędzimy czas i pieniądze. Nie będziemy też przeszkadzać rolnikom w gospodarowaniu naszymi kontrolami na miejscu – zauważył prezes ARiMR.

Mobilna ARiMR to aplikacja stworzona przez informatyków Agencji pracujących w Lublinie. – Mobilna aplikacja jest jedną z cegiełek w ekosystemie cyfryzacji ARiMR – zaznaczył Paweł Mańkowski, p.o. zastępca dyrektora Departamentu Informatyki Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, który od kilku lat działa w Lublinie. I zapowiedział: Aplikacja będzie dostępna w całej Polsce. Jest prosta i intuicyjna.

Dotychczas testowano ją bowiem wyłącznie w trzech województwach – lubelskim, wielkopolskim i podkarpackim. Aplikację już można pobrać na telefon m.in. poprzez stronę internetową ARiMR. Tyle, że korzystać z niej mogą rolnicy, który wyrazili zgodę na taką formę kontaktu z Agencją, do których zwrócą się bezpośrednio pracownicy ARiMR. – Rolnik dostaje bowiem zadanie od pracownika Agencji – wyjaśniał dyrektor Mańkowski.

Będzie dotyczyć wykonania zdjęcia konkretnej działki lub przesłania za pomocą aplikacji potrzebnych dokumentów. Logowanie do aplikacji zostało zintegrowane z e-wnioskiem, czyli rolnicy logują się do mobilnej aplikacji tymi samymi danymi, które znają z e- wniosku.

Dzięki aplikacji zostaje skrócony nie tylko czas obsługi rolników, bo nie trzeba jechać do biura czy oddziału ARiMR. Poprzez ograniczony kontakt z innymi osobami „zmniejsza się też ryzyko zakażenia koronawirusem”, na co zwrócili uwagę przedstawiciele ARiMR.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama