Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Sześć firm wygrało pierwszą edycję konkursu "Społeczny lider lokalnego biznesu".

Sześć firm wygrało pierwszą edycję konkursu "Społeczny lider lokalnego biznesu".

Wszystko zaczęło się podczas seminarium „Jak realizować postawy etyczne i wartości patriotyczne w biznesie lokalnym” zorganizowanego przez Fundację „Dajemy Wam Słowo” oraz Corner Media sp. z o.o., wydawcę Dziennika Wschodniego. Projekt uzyskał dofinansowanie w ramach Programu Edukacji Ekonomicznej Narodowego Banku Polskiego. Podczas spotkania właściciele firm z województwa lubelskiego rozmawiali o lokalnym patriotyzmie w biznesie. Pokazywali, jak można go realizować i wskazywali dobre przykłady takich postaw.

- Patriotyzm w lokalnym biznesie ma dużo twarzy i budzi wiele skojarzeń. Etyczne zachowania w biznesie pozwalają nam oceniać przedsiębiorcę tak działającego jako osobę uczciwą, empatyczną, lojalną, opiekującą się pracownikami i oczekującą wzajemności w takiej relacji. Tak działający przedsiębiorca inspiruje środowisko do aktywności, obywatelskości, poświęcania wspólnej idei. Staje się lokalnym przywódcą – mówiła Ilona Skibińska-Fabrowska, Dyrektor Narodowego Banku Polskiego Oddziału Okręgowego w Lublinie. – Patriotyzm w lokalnym biznesie przejawia się też w realizacji obowiązków nakładanych na przedsiębiorcę przez państwo i to zarówno obowiązków finansowych, jak i tych pozapłacowych wynikających np. ze sprawozdawczości.

Na bazie spotkania padł pomysł na organizację konkursu "Społeczny lider lokalnego biznesu", którego celem było wyłonienie cennej inicjatywy społecznej w biznesie lokalnym reprezentującej wartości lokalnego patriotyzmu gospodarczego. W zmaganiach wzięli udział przedsiębiorcy z województwa lubelskiego, ale nominacje wskazywali nie tylko właściciele firm, ale i czytelnicy, którzy uznali, że jakieś działanie w biznesie lokalnym warte jest wyróżnienia na tym polu.

Z wielu zgłoszeń ostatecznie wybrano 6 inicjatyw, które zostaną nagrodzone pamiątkowymi dyplomami i pamiątkowymi statuetkami. Nagrodzeni (w kolejności alfabetycznej) to:

- CUMULUS PR Sp. z o.o., czyli firma tworzona przez grupę osób, dla których wartości takie jak etyka i patriotyzm w działaniach biznesowych oraz promowanie lokalnych, lubelskich przedsiębiorstw są bardzo ważne. Organizując nawet najbardziej wymagające eventy – od Świnoujścia po Arłamów, Cumulus z zasady zawsze współpracuje z lubelskimi firmami (jako podwykonawcami) z branży cateringowej czy techniki scenicznej. I zawsze zaprasza do współpracy lubelskich artystów, konferansjerów i muzyków, promując w ten sposób Lubelszczyznę i lubelski biznes. „Bo w tym obszarze wiemy, że nasz region nie ma się czego wstydzić!” – podkreślają pracownicy Cumulusa i dodają, że z silną, lokalną gospodarkę starają się też budować bez przekazywania tej wiedzy młodemu pokoleniu. Dlatego od wielu lat w Cumulusie działa Program Stażowy skierowany do studentów lubelskich uczelni.

- Grupa Azoty Zakłady Azotowe „PUŁAWY” S.A troszczy się o pracowników i ich rodziny oraz wspiera lokalną społeczność. Stara się obserwować i reagować na wszelkie zjawiska, zwłaszcza te negatywne. Dlatego już w pierwszych miesiącach włączyła się w walkę z pandemią COVID-19. Za przekazane przez firmę pieniądze kupiono nowocześnie wyposażony ambulans dla potrzeb Szpitala Specjalistycznego w Puławach, wsparto zakup specjalistycznych urządzeń diagnostycznych i akcesoriów dla puławskiego Ośrodka Diagnostyki i Zwalczania Zagrożeń Biologicznych Wojskowego Instytutu Higieny i Epidemiologii, sprzętu medycznego i laboratoryjnego dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie, profesjonalnych środków ochrony indywidualnej dla SPSK nr 4 w Lublinie i Centrum Zdrowia w Mikołowie (woj. Śląskie). W trudnym czasie pomagano też Puławskiemu Towarzystwu Przyjaciół Chorych „Hospicjum”, kupiono wyposażenie dla zespołów ratownictwa medycznego w Kazimierzu Dolnym, Nałęczowie i Baranowie, działających w ramach struktur puławskiego SP ZOZ.

- Lubelski Węgiel „BOGDANKA” S.A. wspiera lokalne inicjatywy, angażując się w nie poprzez wspieranie inicjatyw społecznych, instytucji kulturalnych i projektów sportowych. Zachęca i wspiera pracowników w działaniach na rzecz społeczności w formie wolontariatu pracowniczego. W ramach programu Bogdanka Społecznie Zaangażowana pracownicy realizują projekty ważne dla nich samych jak i społeczności, w których mieszkają, pełniąc swoistą rolę koordynatorów projektów społecznych. Działania te są dostrzegane i doceniane. Bogdanka zajęła III miejsce w prestiżowym Rankingu Odpowiedzialnych Firm, otrzymaliśmy Biały Listek CSR Polityki. Te wyróżnienia są doskonałą motywacją do dalszych działań aby umacniać się na pozycji lidera odpowiedzialności społecznej.

- Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej sp. z o.o. w Chełmie działa starając się budować coraz lepszy wizerunek miasta i podnosić poziom kultury ekologicznej jego mieszkańców. Stąd wspieranie działań edukacyjnych dotyczących troski o środowisko naturalne i zmniejszenie negatywnego wpływu zanieczyszczeń. Promowanie działań ekologicznych to także ustawienie w sierpniu tego roku na ulicach Chełma czterech pojemników w kształcie serca przeznaczonych do zbierania plastikowych nakrętek. Środki przeznaczone z ich sprzedaży przeznaczone zostaną na cele charytatywne. Forma włącza się też w Akcję Sprzątania Świata i „Sadzimy las”.

- OSM Krasnystaw to firma o wieloletniej tradycji, która jest ambasadorem Lubelszczyzny. Przedsiębiorstwo w swojej działalności prezentuje postawy etyczne oraz jest przykładem lokalnego patriotyzmu gospodarczego. Przy produkcji korzysta z dóbr dostarczanych od lokalnych dostawców z województwa lubelskiego dzięki czemu wspiera rozwój lokalnego przemysłu mleczarskiego. Firma łączy w sobie tradycję i nowoczesność. Promuje kulinarne dziedzictwo Lubelszczyzny w Polsce. Wspiera też rozwój lokalnej kultury jako sponsor wydarzeń np. Festiwalu Pieśni Patriotycznych.

- Polskie Borówki sp. z o.o., z siedzibą w Lublinie, szkółka i sprzedaż sadzonek w Uścimowie. Firma zatrudnia lokalnie i sprzedaje lokalnie. Dodatkowo podejmuje szereg działań na rzecz lokalnych społeczności. W tym roku przed Przedszkolem Entliczek – Pentliczek w Lublinie pojawiły się owocujące krzewy borówkowe, żeby dzieciaki mogły od razu zjadać z krzaczków owoce i zobaczyć jak dojrzewają że nie od razu są w kartonikach lub plastikowych opakowaniach. W ramach akcji „BORÓWKI ZA ZŁOTÓWKI” firma sprzedawała sadzonki borówek za symboliczną złotówkę, a zebrane
w ten sposób ponad 7 tys. zł zasiliły konto Fundacji SAMARYTANIN zapewniającej pomoc na rzecz Szpitala w Parczewie. Firma wspiera też piłkarzy i piłkarki ze Szkoły Podstawowej w Ostrowie Lubelskim.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama