Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Pacjenci z Covid-19 pod zdalną kontrolą. Ruszył program Domowej Opieki Medycznej

Ruszył program Domowej Opieki Medycznej (DOM), czyli system zdalnego monitoringu pacjentów z Covid-19. Każdy, kto ma pozytywny wynik testu na koronawirusa, może otrzymać pulsoksymetr
Pacjenci z Covid-19 pod zdalną kontrolą. Ruszył program Domowej Opieki Medycznej
W ramach programu resortu zdrowia, wyniki pomiarów mają trafiać do centrum monitoringu

Autor: Archiwum

To urządzenie do badania poziomu saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem. Jest coraz bardziej popularne, wielu kupuje go na własną rękę.

– Pulsoksymetr kupiłem na popularnym chińskim portalu za 10 dolarów, czyli 37-38 zł. Przesyłka była w Polsce po dwóch tygodniach. Rodzice, którym przekazałem urządzenie, bardzo je sobie chwalą i codziennie stosują – mówi pan Krzysztof z Lublina.

W ramach programu resortu zdrowia, wyniki pomiarów z pulsoksymetra mają trafiać do centrum monitoringu. Jak tłumaczy NFZ, zdalny monitoring ma zwiększyć bezpieczeństwo pacjentów z Covid-19 i odciążyć lekarzy rodzinnych.

W województwie lubelskim do systemu DOM dołączyło już 338 lekarzy rodzinnych.

– Pacjenta ze zdiagnozowanym Covid-19 do programu telemonitoringu może zakwalifikować lekarz rodzinny. Wówczas pacjent otrzyma SMS-em dane do logowania w systemie, a pulsoksymetr dostarczy mu w ciągu doby Poczta Polska – tłumaczy Małgorzata Bartoszek, rzeczniczka lubelskiego NFZ.

Wyniki badań pacjentów zbiera system PulsoCare, dostępny jako strona internetowa pulsocare.mz.gov.pl lub w aplikacji mobilnej na telefonie.

Pacjenci, którzy korzystają ze strony internetowej sami wprowadzają wyniki pomiarów z pulsoksymetru i odpowiadają na pytania dotyczące stanu zdrowia w ankiecie. Z kolei aplikacja mobilna łączy się bezprzewodowo z pulsoksymetrem i sama sczytuje dane o poziomie saturacji oraz tętnie. W przypadku osób, które nie mają dostępu do internetu, takie dane będzie można przekazać telefonicznie.

Informacja o pogorszeniu się parametrów ma automatycznie trafiać do konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu Domowej Opieki Medycznej (pracują przez całą dobę 7 dni w tygodniu). Mogą oni skierować pacjenta na teleporadę albo wezwać pogotowie. 
Więcej informacji pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama