Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

"Mystery client, czyli jak studenci udawali inwestorów

Studenci warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej metodą "tajemniczego klienta sprawdzili jak urzędnicy traktują potencjalnych inwestorów. Pięć gmin z naszego województwa nagrodzono najwyższą notą "Gmina na 5!
"Mystery client, czyli jak studenci udawali inwestorów
Metodą "mystery client” studenci SGH sprawdzali poziom obsługi potencjalnego inwestora w urzędach miast i gmin. - Badanie miało na celu sprawdzenie przydatności witryn internetowych urzędów z punktu widzenia inwestora oraz jakości obsługi korespondencji mailowej w języku polskim i angielskim. Z województwa lubelskiego wybrane zostało 28 gmin i miast - mówi Maciej Boncławek, przewodniczący Studenckiego Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych w SGH. Najpierw studenci przyjrzeli się witrynom internetowym poszczególnych urzędów. - Najmocniejszymi stronami witryn okazało bezpieczeństwo, tj. strona nie była blokowana przez oprogramowanie antywirusowe, ale także łatwość odnalezienia danych do kontaktu oraz informacje o wolnych terenach inwestycyjnych - dodaje Boncławek. Zdecydowanej poprawy wymagają m. in. takie elementy jak dostosowanie stron do urządzeń mobilnych i udogodnienia dla osób o słabym wzroku. Druga część badania poległa na wysyłaniu do urzędów e-maili w języku polskim i angielskim. Pytano o rodzaj nakładanych przez gminę podatków i możliwość ich ewentualnego obniżenia, a także o dostępne środki finansowe na rozpoczęcie inwestycji. W mailach po angielsku proszono o wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z założeniem firmy oraz o wysokość nakładanych przez gminę podatków. - Tutaj lubelskie urzędy wypadły zdecydowanie słabo. Odpowiedziały jedynie na trzy maile od potencjalnego inwestora. Świadczy to o słabym przygotowaniu do obsługi zagranicznych interesantów - dodaje Boncławek. W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju. Na wysokich pozycjach w rankingu znalazły się również: Biłgoraj, Zamość, Biała Podlaska i Łęczna. - W Lublinie każdego potencjalnego inwestora traktujemy jak partnera. Inwestorzy mogą w Lublinie liczyć na pełną i profesjonalną obsługę - zapewnia Katarzyna Mieczkowskiej-Czerniak, zastępca prezydenta Lublina. - Ocena wystawiona przez studentów motywuje nas do dalszej pracy - dodaje Grzegorz Kuczyński z Urzędu Miasta w Łęcznej. - Głównym celem badania jest wykazanie dobrych praktyk oraz działań godnych naśladowania, a nie piętnowanie zaniedbań i niedociągnięć - kończy Maciej Boncławek z SGH. Wiosną studenci SGH przeprowadzą kolejne, szóste już badanie.
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama