Reklama
"Mystery client, czyli jak studenci udawali inwestorów
Studenci warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej metodą "tajemniczego klienta sprawdzili jak urzędnicy traktują potencjalnych inwestorów. Pięć gmin z naszego województwa nagrodzono najwyższą notą "Gmina na 5!
- 11.02.2014 16:15

Metodą "mystery client” studenci SGH sprawdzali poziom obsługi potencjalnego inwestora w urzędach miast i gmin.
- Badanie miało na celu sprawdzenie przydatności witryn internetowych urzędów z punktu widzenia inwestora oraz jakości obsługi korespondencji mailowej w języku polskim i angielskim. Z województwa lubelskiego wybrane zostało 28 gmin i miast - mówi Maciej Boncławek, przewodniczący Studenckiego Koła Naukowego Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych w SGH.
Najpierw studenci przyjrzeli się witrynom internetowym poszczególnych urzędów.
- Najmocniejszymi stronami witryn okazało bezpieczeństwo, tj. strona nie była blokowana przez oprogramowanie antywirusowe, ale także łatwość odnalezienia danych do kontaktu oraz informacje o wolnych terenach inwestycyjnych - dodaje Boncławek.
Zdecydowanej poprawy wymagają m. in. takie elementy jak dostosowanie stron do urządzeń mobilnych i udogodnienia dla osób o słabym wzroku.
Druga część badania poległa na wysyłaniu do urzędów e-maili w języku polskim i angielskim. Pytano o rodzaj nakładanych przez gminę podatków i możliwość ich ewentualnego obniżenia, a także o dostępne środki finansowe na rozpoczęcie inwestycji.
W mailach po angielsku proszono o wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z założeniem firmy oraz o wysokość nakładanych przez gminę podatków.
- Tutaj lubelskie urzędy wypadły zdecydowanie słabo. Odpowiedziały jedynie na trzy maile od potencjalnego inwestora. Świadczy to o słabym przygotowaniu do obsługi zagranicznych interesantów - dodaje Boncławek.
W ten sposób studenci przebadali 649 gmin w Polsce. Lublin zajął 2. miejsce w kraju. Na wysokich pozycjach w rankingu znalazły się również: Biłgoraj, Zamość, Biała Podlaska i Łęczna.
- W Lublinie każdego potencjalnego inwestora traktujemy jak partnera. Inwestorzy mogą w Lublinie liczyć na pełną i profesjonalną obsługę - zapewnia Katarzyna Mieczkowskiej-Czerniak, zastępca prezydenta Lublina.
- Ocena wystawiona przez studentów motywuje nas do dalszej pracy - dodaje Grzegorz Kuczyński z Urzędu Miasta w Łęcznej.
- Głównym celem badania jest wykazanie dobrych praktyk oraz działań godnych naśladowania, a nie piętnowanie zaniedbań i niedociągnięć - kończy Maciej Boncławek z SGH.
Wiosną studenci SGH przeprowadzą kolejne, szóste już badanie.
Reklama













Komentarze