Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Odbierają 1500 telefonów dziennie. Dziś jest ich święto [zdjęcia]

W piątek w Centrum Powiadamia Ratunkowego w Lublinie wyróżniono pracowników CPR, którzy ze szczególnym zaangażowaniem wykonują powierzone im obowiązki służbowe. Okazją był Europejski Dzień Numeru Alarmowego, który jest obchodzony 11 lutego.
Odbierają 1500 telefonów dziennie. Dziś jest ich święto [zdjęcia]

Autor: Piotr Michalski

W CPR w Lublinie pracuje 70 operatorów numeru alarmowego 112. Pracują na 12-godzinne zmiany w pięciu grupach, przez 365 dni w roku. Dziennie obsługują około 1500 telefonów, każdy operator na dziennej zmianie średnio odbiera około 140 zgłoszeń. Na nocnej zmianie zgłoszeń jest trochę mniej i te nocne zmiany są obsadzane mniejszą liczbą operatorów.

– Ale nie zawsze noce są spokojne, ostatnio mieliśmy te silne wiatry, które bardzo mocno dały się we znaki w innych częściach Polski. Odbieraliśmy zgłoszenia przekierowane z tych rejonów i niektórzy operatorzy mieli wtedy nawet po 240 zgłoszeń – mówi Jarosław Szymczyk, kierownik Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Lublinie.

Statystycznie najwięcej zgłoszeń z CPR trafia do policji (45 proc.) i ratownictwa medycznego (44 proc.). Około 6-7 proc. trafia do straży pożarnej, ale to zazwyczaj bardzo poważne sprawy. W 2021 roku 39,5 proc. zgłoszeń było zasadnych. Pozostałe telefony były albo głuche, albo niepotrzebne albo wręcz złośliwe. – Wobec osób, które uporczywie blokowały linię kierowaliśmy wnioski do policji o ukaranie – mówi Jarosław Szymczyk.

Centrum Powiadamia Ratunkowego w Lublinie mieści się przy ul. Szczerbowskiego 6, w budynku straży pożarnej. Ale wkrótce przeniesie się do nowego budynku, który powstanie na rogu al. Kraśnickiej i ul. Wojciechowskiej, gdzie powstanie nowa dyspozytornia medyczna i Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Oprócz nowoczesnego sprzętu, operatorzy i dyspozytorzy otrzymają tam znaczenie lepsze warunki pracy.

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
Reklama