Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Budowa S17 tuż za Zamościem. W przetargu widać efekt wojny

Drogowcy dali firmom budowlanym więcej czasu na dokładne skalkulowanie ofert składanych w przetargu na budowę zamojskiej części S17. Właśnie poznaliśmy zaproponowane ceny.
Budowa S17 tuż za Zamościem. W przetargu widać efekt wojny
Zdjęcie ilustracyjne

Autor: Archiwum

Chodzi o trzy odcinki o łącznej długości około 48,5 km. GDDKiA przygotowuje się do budowy drogi ekspresowej numer 17 w częściach

  • Zamość Wschód - Zamość Południe (ok. 12,5 km), 
  • Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (ok. 18,5 km), 
  • Tomaszów Lubelski - Hrebenne (17,5 km). 

Firmy chcące podjąć się tych zadań mieliśmy poznać już jakiś czas temu, ale drogowcy zmienili termin składania ofert w przetargu. Wiąże się to z trudną sytuacją branży budowlanej. Przez wojnę w Ukrainie i rosnące ceny paliwa czy stali trudno jest oszacować dokładną sumę, jaką pochłonie budowa drogi. Więcej czasu na przygotowanie oferty miało pomóc rzetelnym skalkulowaniu kosztów.

W czwartek dowiedzieliśmy się, kto jest zainteresowany zaprojektowaniem i wybudowaniem  odcinka pomiędzy węzłami Zamość Wschód - Zamość Południe. W piątek i poniedziałek podobnie będzie w przypadku pozostałych części.

Wspomnianym już odcinkiem chce się zająć dziewięć firm i konsorcjów.

  • Budimex – oferta na ok. 440,6 mln zł 
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - 464,8 mln zł 
  • konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) - ok. 480,7 mln zł 
  • Stecol Corporation - ok. 513,6 mln zł 
  • Mota-Engil Central Europe - ok. 524,1 mln zł 
  • konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) - ok. 539 mln zł 
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ok. 547 mln zł 
  • konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - ok. 570,8 mln zł 
  • Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi - ok. 591,6 mln zł 

Zaznaczmy, że GDDKiA chcę na tę inwestycję wydać maksymalnie 450 mln zł.

– Wartość złożonych ofert względem naszych szacunków może wskazywać na zmianę podejścia potencjalnych wykonawców do wyceny prac. W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, gdy branża budowlana mierzyła się ze skutkami pandemii koronawirusa, w przetargach GDDKiA obserwowaliśmy trend, w którym oferty opiewały znacznie poniżej naszych szacunków - nawet do 50 proc. Często składane były również oferty, których wartość odpowiadała 60-80 proc. szacunków GDDKiA – analizują drogowcy

Powiązane galerie zdjęć:


Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama