Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama

Lublin. Oferty na przebudowę kładki o wiele za drogie. Ratusz tłumaczy dlaczego

Cztery firmy chcą zająć się przebudową kładki dla pieszych nad ul. Filaretów. Złożone przez nich oferty znacznie przewyższają jednak kwotę, jaką na to zadanie zarezerwowało miasto.
Lublin. Oferty na przebudowę kładki o wiele za drogie. Ratusz tłumaczy dlaczego

Najtańsza z propozycji opiewa na 4 mln 252 tys. zł. Trzy kolejne są droższe odpowiednio o ok. 100 tys. zł, 300 tys. zł i 500 tys. zł. Najdroższa z ofert została wyceniona na nieco ponad 5 mln zł.

To dużo więcej, niż szacował Ratusz. W dokumentacji przetargowej czytamy, że na ten cel zarezerwowano niespełna 1 mln 160 tys. zł. - Docelowo na realizację przebudowy kładki nad ul. Filaretów zaplanowano przeznaczyć ponad 2,3 mln zł. Blisko 1,2 mln zł pochodzi z budżetu miasta oraz taką samą kwotę chcemy pozyskać jako środki z subwencji ogólnej na inwestycje drogowe i w tym kierunku już podjęliśmy działania – informuje Justyna Góźdź z biura prasowego Urzędu Miasta.

To jednak wciąż o wiele za dużo. Magistrat informuje, że koszt inwestycji został wyceniony na podstawie załączonych do dokumentacji projektowej kosztorysów. Przed ogłoszeniem przetargów były one aktualizowane

- Niemniej jednak dynamicznie zmieniające się ceny na rynku materiałów budowlanych utrudniają określenie rzeczywistej wartości zamówienia, tym bardziej przy obiektach mostowych typu kładka. Obecna sytuacja gospodarcza i polityczna, a przy tym galopująca inflacja, bardzo widocznie i niekorzystnie wpływa na wartość ofert składanych w przetargach – wyjaśnia Justyna Góźdź.

Zgodnie z procedurą wynikającą z prawa zamówień publicznych złożone oferty zostaną teraz zbadane pod kątem formalnym.

Przebudowa ma polegać przede wszystkim na wymianie głównej płyty pomostu. Ażurową kratkę będącą zmorą dla kobiet chodzących w szpilkach, ale też stwarzającą zagrożenie po opadach deszczu, zastąpi pełna płyta. Wymienione zostaną także balustrady a stalowa konstrukcja obiektu zostanie zakonserwowana i zabezpieczona przed korozją. Prace mają potrwać pół roku.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama