Dla wykonawcy inwestycji, uzyskanie decyzji ZRID oznacza możliwość rozpoczęcia prac po wcześniejszym przekazaniu placu budowy. – Odcinek rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, gdzie trasa przetnie obecną drogę krajową i pobiegnie po jej zachodniej stronie. Ominie Lubyczę Królewską i dalej poprowadzona będzie w korytarzu obecnej DK17, włączając się do istniejącej obwodnicy Hrebennego. W ramach inwestycji wybudujemy m.in. 13 obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i dwa mosty oraz cztery przejścia dla średnich i dużych zwierząt, a także 39 przejść dla małych zwierząt i płazów – tłumaczy Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie
Za zaprojektowanie i budowę ponad 17 km drogi ekspresowej odpowiada firma Budimex. Wartość umowy to 598,2 mln zł. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest na przełomie czerwca i lipca. Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych. Projekt uzyskał, w drodze konkursu, dofinansowanie w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na kwotę ponad 61 mln euro, co odpowiada połowie wydatków kwalifikowalnych.
Droga ekspresowa S17 po ukończeniu będzie miała długość ponad 320 km (wraz z wspólnym przebiegiem S12). Rozpocznie się na węźle Drewnica (skrzyżowaniu z S8 na obwodnicy Warszawy), a zakończy się na granicy polsko-ukraińskiej w Hrebennem. Dziś kierowcy korzystają już z ponad 180 km S17 od węzła Warszawa Wschód na obwodnicy stolicy, aż do węzła Piaski Wschód oraz niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód S17 ma wspólny przebieg z drogą ekspresową S12, prowadzącą do przejścia granicznego w Dorohusku.
Do zakończenia budowy ekspresowej siedemnastki brakuje ok. 130 km, z czego ok. 16 km stanowi niezwykle ważny fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy, domykający ring wokół stolicy.
- Jeszcze w tym roku chcemy rozpocząć budowę trzech kolejnych odcinków S17 na południe od Zamościa w kierunku Hrebennego, o łącznej długości ok. 47 km. Rozpoczęcie prac w terenie będzie możliwe po wydaniu dla każdego z nich, przez wojewodę lubelskiego, decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – dodaje Minkiewicz. – W tym roku planujemy także złożenie wniosków o wydanie tych decyzji dla kolejnych trzech fragmentów trasy między Piaskami a Zamościem (w sumie 39 km) oraz ogłoszenie przetargów na dwa brakujące odcinki S17: Łopiennik - Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (w sumie ponad 20 km), które domkną realizację tej trasy od Warszawy do granicy z Ukrainą. Opracowujemy też dokumentację projektową dla ok. 2-kilometrowego odcinka S17 w okolicy Hrebennego – wymienia rzecznik. W przyszłości będzie to dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą. Za jego realizację odpowiada Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych.
Piaski Wschód - Łopiennik, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (długość: 10 km, wykonawca: Aldesa Polska, wartość umowy: 810 mln zł)
Łopiennik - Krasnystaw Północ, przygotowanie dokumentacji projektowej (9 km)
Krasnystaw Północ - Izbica, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (19 km, Budimex, 961,5 mln zł)
Izbica - Zamość Sitaniec, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (10 km, GAP Insaat, Fabe Polska, Sine Midas Stroy (konsorcjum), 504 mln zł)
Zamość Sitaniec - Zamość Wschód, przygotowanie dokumentacji projektowej (11 km)
Zamość Wschód - Zamość Południe, złożony wniosek o decyzję ZRID (12 km, Budimex, 440,6 mln zł)
Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ, złożony wniosek o decyzję ZRID (18 km, Kolin, 822,4 mln zł)
Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne, złożony wniosek o decyzję ZRID (17 km, Budimex, 598 mln zł)
Hrebenne - Terminal Hrebenne (Rawa Ruska), przygotowanie dokumentacji projektowej (2 km)













Komentarze