Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Wojewódzki Urząd Pracy

Lublin łączy kreatywność z biznesem. Ruszył nowy cykl spotkań

Miasto Lublin zainaugurowało nowy cykl spotkań pod nazwą „Biznes & Kreatywność”, którego celem jest zbliżenie środowisk twórczych i przedsiębiorców. Pierwsze wydarzenie poświęcone było branży filmowej i odbyło się w ramach Europejskiego Miesiąca Kreatywności.
Lublin łączy kreatywność z biznesem. Ruszył nowy cykl spotkań

Autor: Miasto Lublin

Lublin ma ogromny potencjał, aby stać się jednym z liderów synergii kreatywności i biznesu w Polsce – podkreśliła Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, zastępczyni prezydenta miasta Lublin ds. kultury, sportu i partycypacji. – Już dziś zapraszam artystów, designerów, przedsiębiorców i wszystkie osoby zainteresowane rozwojem sektora kreatywnego do udziału w kolejnych spotkaniach.

Nowy cykl ma na celu stworzenie przestrzeni do dialogu, networkingu oraz budowania partnerstw pomiędzy twórcami, projektantami, specjalistami od multimediów i marketingu a firmami szukającymi innowacyjnych rozwiązań. Wydarzenie wpisuje się w Strategię Kultury Lublin 2030+ oraz działania związane z kandydaturą miasta do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2029.

Gościem specjalnym inauguracyjnego spotkania był Paweł Gajewski, ekspert od kreatywnego wykorzystania AI i systemów GIS w produkcji filmowej i dźwiękowej. Pokazał, jak sztuczna inteligencja może wspierać tworzenie nowoczesnych materiałów wideo i automatyzację działań marketingowych. Wśród prelegentów znaleźli się także: Aleksandra Szymańska, dyrektorka Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w Warszawie, Jan Jakub Kolski, reżyser i scenarzysta oraz Izabela Wójcik z Apple Film Production.

Spotkania „Biznes & Kreatywność” będą kontynuowane cyklicznie, a każde z nich skupi się na innym aspekcie współpracy sektora kreatywnego i gospodarczego. W programie znajdą się prelekcje, warsztaty i dyskusje o przyszłości branż kreatywnych w kontekście rozwoju miasta i regionu.


Podziel się
Oceń

Reklama
Reklama