Trasa ma połączyć istniejącą DW 824 z drogą powiatową (ul. Szkolna) oraz dalej z drogą gminną prowadzącą w rejon ul. Fabrycznej i Owocowej (czyli ominąć ścisłe centrum miasta). W planie jest też powstanie pięciu skrzyżowań. Standard techniczny drogi w fachowym nazewnictwie to:
- klasa G (główna)
- szerokość jezdni 7 metrów (2 x 3,5 m)
- nośność nawierzchni dostosowana do ruchu ciężkiego (115 kN/oś).
Obwodnica ma wyprowadzić ruch tranzytowy (szczególnie ciężkich pojazdów) z opolskich ulic centralnych. To z kolei ma podnieść bezpieczeństwo, zmniejszyć hałas i obciążenie dróg w obszarach zabudowanych, co bez wątpienia poprawi komfort życia mieszkańców oraz przejezdność dla lokalnych kierowców.
Inwestycja jest współfinansowana z budżetu państwowego, przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg, co pokazuje, że nawet niewielkie ośrodki mogą liczyć na wsparcie przy poprawie infrastruktury drogowej. Inwestor – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie – już ogłosił przetarg na budowę. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRiD) została wydana przez odpowiednie władze w sierpniu 2025 roku. Po finalizacji procedur formalnych nastąpi wywłaszczenie lub wykup ziemi (z zachowaniem prawa odszkodowania dla dotychczasowych właścicieli).
Po uruchomieniu obwodnicy warto będzie obserwować, czy rzeczywiście ruch tranzytowy przeniesie się na nową trasę. Dużo zależy od rozsądnej organizacji ruchu (znaki, ograniczenia, zjazdy) i współpracy z lokalną społecznością, by nowa droga nie stała się źródłem problemów (hałas, brak odpowiedniej infrastruktury dla pieszych/rowerzystów, kolizje). – Jest to niezwykle ważna i długo oczekiwana inwestycja, która znacząco poprawi bezpieczeństwo w mieście, komfort mieszkańców oraz atrakcyjność inwestycyjną naszej gminy, dlatego z satysfakcją przyjąłem wiadomość o ogłoszeniu przetargu na budowę obwodnicy Opola Lubelskiego – mówi Sławomir Plis, burmistrz Opola Lubelskiego. – Mam nadzieję, że procedury przetargowe przebiegną sprawnie, co pozwoli na możliwie szybkie rozpoczęcie realizacji zadania. Budowa obwodnicy to kluczowy krok w kierunku dalszego rozwoju infrastruktury drogowej całego regionu.
Inwestycja jest współfinansowana z budżetu państwowego, przez Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg, co pokazuje, że nawet niewielkie ośrodki mogą liczyć na wsparcie przy poprawie infrastruktury drogowej. Inwestor – Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie – już ogłosił przetarg na budowę. Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji (ZRiD) została wydana przez odpowiednie władze w sierpniu 2025 roku. Po finalizacji procedur formalnych nastąpi wywłaszczenie lub wykup ziemi (z zachowaniem prawa odszkodowania dla dotychczasowych właścicieli).














Komentarze