Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama
KAMPANIA SPOŁECZNA

„Nie małpuj”. Świdnickie studio promuje kampanię społeczną

Świdnicka agencja kreatywna „To My Studio” rozpoczęła kampanię społeczną „Nie małpuj”. Akcja odnosi się do nadużywania alkoholu, a zwłaszcza problemu tzw. „małpek”, czyli butelek w małym litrażu. Codziennie w Polsce sprzedawane są ich miliony.
nie_małpuj
Plakat promujący kampanię społeczną "Nie małpuj".

Źródło: To My Studio

Kampania zwraca uwagę na naśladowanie przez dzieci zachowań dorosłych, które mogą prowadzić do normalizacji picia alkoholu, a w konsekwencji - również do zagrożenia uzależnieniem w przyszłości. 

Pierwszy film z serii "Nie małpuj" zadebiutował w sieci 16 grudnia, jest także wyświetlany przed seansami w kinie Lot w Świdniku. Produkcję przygotowali Michał Świerkot i Grzegorz Maszkiewicz ze świdnickiego To My Studio. Warto dodać, że Michał Świerkot jest znany z wcześniejszych działań o dużym znaczeniu społecznym. W 2015 fotografował paraolimpijczyków, tworząc w ten sposób pierwszy w Polsce kalendarz z niepełnosprawnymi sportowcami. Projekt ten miał na celu zwiększenie widzialności osób z niepełnosprawnościami oraz przełamywanie stereotypów z nimi związanych, zwracając uwagę na ich siłę, determinację i profesjonalizm sportowy.

– "Nie małpuj" to kontynuacja podejmowania tematów ważnych społecznie - tym razem związanych z dorastaniem dzieci w rodzinach dotkniętych problemem uzależnienia. Twórcy ukazują świat widziany z perspektywy najmłodszych, podkreślając, że niewinne z pozoru wybory dorosłych mogą dla dzieci oznaczać źródło samotności i niepokoju – mówi Świerkot.

Kampania została zapoczątkowana w ubiegłym roku serią plakatów z symbolicznym przekazem – wśród zakupów pierwszej potrzeby umieszczono "małpki". Plakaty pojawiły się w przestrzeni publicznej Świdnika, m.in. na przystankach autobusowych i w parku AVIA.

Premiera filmu została zaplanowana na okres świąteczny nie bez powodu – to czas ciepła, bliskości i rodzinnych spotkań, które nie dla wszystkich wyglądają tak samo. Często w ich tle znajduje się właśnie alkohol. W wielu domach ten okres wiąże się z napięciem, trudnymi doświadczeniami, zwłaszcza dla dzieci.

Patronat honorowy nad kampanią objął burmistrz miasta Świdnik, Marcin Dmowski, a partnerami są Centrum Usług Społecznych w Świdniku oraz Miejski Ośrodek Kultury. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama