Kampania zwraca uwagę na naśladowanie przez dzieci zachowań dorosłych, które mogą prowadzić do normalizacji picia alkoholu, a w konsekwencji - również do zagrożenia uzależnieniem w przyszłości.
Pierwszy film z serii "Nie małpuj" zadebiutował w sieci 16 grudnia, jest także wyświetlany przed seansami w kinie Lot w Świdniku. Produkcję przygotowali Michał Świerkot i Grzegorz Maszkiewicz ze świdnickiego To My Studio. Warto dodać, że Michał Świerkot jest znany z wcześniejszych działań o dużym znaczeniu społecznym. W 2015 fotografował paraolimpijczyków, tworząc w ten sposób pierwszy w Polsce kalendarz z niepełnosprawnymi sportowcami. Projekt ten miał na celu zwiększenie widzialności osób z niepełnosprawnościami oraz przełamywanie stereotypów z nimi związanych, zwracając uwagę na ich siłę, determinację i profesjonalizm sportowy.
– "Nie małpuj" to kontynuacja podejmowania tematów ważnych społecznie - tym razem związanych z dorastaniem dzieci w rodzinach dotkniętych problemem uzależnienia. Twórcy ukazują świat widziany z perspektywy najmłodszych, podkreślając, że niewinne z pozoru wybory dorosłych mogą dla dzieci oznaczać źródło samotności i niepokoju – mówi Świerkot.
Kampania została zapoczątkowana w ubiegłym roku serią plakatów z symbolicznym przekazem – wśród zakupów pierwszej potrzeby umieszczono "małpki". Plakaty pojawiły się w przestrzeni publicznej Świdnika, m.in. na przystankach autobusowych i w parku AVIA.
Premiera filmu została zaplanowana na okres świąteczny nie bez powodu – to czas ciepła, bliskości i rodzinnych spotkań, które nie dla wszystkich wyglądają tak samo. Często w ich tle znajduje się właśnie alkohol. W wielu domach ten okres wiąże się z napięciem, trudnymi doświadczeniami, zwłaszcza dla dzieci.
Patronat honorowy nad kampanią objął burmistrz miasta Świdnik, Marcin Dmowski, a partnerami są Centrum Usług Społecznych w Świdniku oraz Miejski Ośrodek Kultury.

















Komentarze