Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama Radosnych Świąt Bożego Narodzenia naszym drogim Czytelnikom życzy Redakcja Dziennika Wschodniego
Reklama

Kiedy przedłużenie Zelwerowicza? Jeszcze nie w przyszłym roku

Budowa przedłużenia ulicy Zelwerowicza nie zmieściła się do przyszłorocznego budżetu. Miasto od dawna zapewniało, że nie porzuca tej inwestycji. Teraz wiemy, że znalazła się ona w Wieloletniej Prognozie Finansowej Lublina. Prace mogą rozpocząć się w 2027 roku.
zelwerowicza_lublin
Ulica Zelwerowicza z lotu ptaka.

Autor: DW/archiwum

Planowana inwestycja zakłada wydłużenie trasy o około 1,3 kilometra i połączenie jej z ul. Sławinkowską w rejonie skrzyżowania z ul. Zbożową. Szacunkowy koszt przedsięwzięcia to ponad 54 mln zł. Gdy poprzednio pisaliśmy o tej sprawie, szacunki były odważniejsze i zakładały ponad 60 mln złotych. 

– Na budowę ul. Zelwerowicza będziemy chcieli pozyskać środki z funduszy zewnętrznych. W tym celu monitorujemy możliwości aplikowania o środki krajowe – mówiła wówczas Monika Fisz, Rzecznik Prasowy Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie.

Nowy odcinek drogi od lat znajduje się na liście kluczowych zadań lubelskiego ratusza. Władze miasta podkreślają, że inwestycja ma pomóc w rozkorkowaniu północnej części miasta. Z tego powodu początku prac wyczekują mieszkańcy Sławinu i Czechowa.  

Na czwartkowej sesji Rada Miasta głosami klubu radnych prezydenta Żuka przyjęła założenia Wieloletniej Prognozy Finansowej. Radni PiS w przeważającej większości wstrzymali się od głosu. W WPF wpisana została realizacja przedłużenia Zelwerowicza. 

Zgodnie z zapisami WPF, całkowity koszt realizacji przedłużenia ul. Zelwerowicza ma wynieść 54 535 050 zł. W 2027 roku miasto planuje przeznaczyć raptem 4 mln zł na rozpoczęcie robót budowlanych, natomiast zasadnicze nakłady finansowe rozłożono na kolejne dwa lata. W latach 2028 i 2029 na realizację inwestycji ma trafić po 25 mln zł rocznie.

Nowy fragment połączy się ze Zbożową i Sławinkowską rondem. Planowane przedłużenie będzie miało długość około 1320 metrów i zostanie zaprojektowane jako dwujezdniowa arteria. Szerokość jezdni wyniesie od 7 do 10,5 metra. Po obu stronach drogi zaplanowano chodniki o szerokości 2 metrów oraz dwukierunkowe ścieżki rowerowe o szerokości 2,5 metra. To zmiana względem obecnego odcinka ulicy, gdzie infrastruktura rowerowa znajduje się tylko po jednej stronie. W projekcie ujęte są również tzw. „serwisówki”. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

ALARM 24

Masz dla nas temat?

Daj nam znać pod numerem:

+48 691 770 010

Kliknij i poinformuj nas!

Reklama

CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO?

Reklama
Reklama
Reklama