Powstanie Lubelski Klaster Zaawansowanych Technologii Lotniczych
W Lublinie powstanie Lubelski Klaster Zaawansowanych Technologii Lotniczych - list intencyjny w tej sprawie podpisały samorządy miasta i województwa oraz zarząd PZL-Świdnik.
- 14.04.2014 20:30

- Z niektórymi firmami współpracujemy już od dziesięcioleci, ale czas przenieść współpracę na wyższy poziom - mówi Mieczysław Majewski, prezes PZL-Świdnik, który zasiada w zarządzie podobnego klastra w Rzeszowie. Jego zdaniem przykład Rzeszowa pokazuje, że taka współpraca ma sens. - Zaczynaliśmy tam w kilkanaście firm, a teraz jest ich ponad setka. Firmy nie przychodziłyby, gdyby nie miało to sensu.
- To będą nowe miejsca pracy i nowe technologie - twierdzi Krzysztof Hetman, marszałek województwa lubelskiego. - Nowe technologie są jedyną drogą, by zostać zwycięzcą w każdej kategorii - podkreśla Daniele Romiti, prezes firmy Agusta Westland, właściciela PZL-Świdnik.
- To ważne, że naszym partnerem jest potężny, globalny koncern - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Agusta pracuje obecnie nad nowym statkiem powietrznym, który startuje i ląduje jak śmigłowiec, a leci jak samolot. Natomiast PZL Świdnik chce wygrać przetarg na 70 śmigłowców dla polskiej armii.
Do klastra zaproszone mają być nie tylko firmy, ale też uczelnie. - Zaczynamy na poważnie łączenie biznesu i nauki - zapowiada Żuk.
Klaster przemysłowy
Skoncentrowana przestrzennie grupa przedsiębiorstw pochodzących z tego samego lub pokrewnych sektorów, a także instytucji i organizacji, powiązanych ze sobą. Obecność w klastrze daje przedsiębiorstwom szereg korzyści i pozwala wzmocnić ich przewagę konkurencyjną. W sieć powiązań klastra poza przedsiębiorstwami włączone są również inne instytucje i organizacje, takie jak ośrodki naukowe, jednostki badawczo-rozwojowe czy organizacje prywatne. Wyzwala to znaczny potencjał innowacyjny. (oprac. red)
Reklama












Komentarze