Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Nadjechała konkurencja dla kolei

Utworzony przez PASAZERKA, 6 stycznia 2010 o 13:08
A , KTO PRZEJMIE WSCHODNIA POLSKE.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
pójdźmy dalej, proponuję aby na terenie Polski usługi świadczył również niemiecki Bundestag ! Byłaby szansa, że krajem zaczną zarządzać specjaliści.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
a jak myślisz?, czego Wam nie życzę.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Trochę populizmem mnie trąca ta wiadomość. Jakoś nie chcą za bardzo wpuścić krajowych przewoźników a trąbią o wejściu DB. Teoretycznie mamy już od jakiegoś czasu wolność na torach tylko jakoś dziwnym trafem do obsługi połączeń lokalnych mamy tylko Przewozy Regionalne których majątek jest własnością zlecających przetargi na obsługę linii (Urzędy Marszałkowskie). A poza tym ilu mamy przewoźników spoza grupy PKP - Arriva w Kujawsko Pomorskim, SKPL - w wersji szczątkowej na wąskim torze, Koleje Mazowieckie i Koleje Dolnośląskie i co dalej ?? Czarna dziura. Dokąd nie będzie działań blokujących monopolistyczną pozycję obecnych i dawnych spółek ze stajni PKP to nie ma mowy o liberalizacji rynku przewozów pasażerskich i zdrowej konkurencji. Dla przykładu podam historię planowanych Kolei Wielkopolskich, wejście Connex-u na Śląsku czy choćby DKR. Przykładów można mnożyć. We wszystkich przypadkach powód ten sam - beton związkowy PKP był barierą nie do przebicia dla zdrowej konkurencji na torach. Lepiej dotować tysiące zwiącholi żeby broń boże nie wyszli przed sejm palić opon niż naprawdę zmieniać kolej.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nareszcie poprawią się warunki jazdy pociągami
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A może PKP zrobi konkurencje Niemcom u nich w kraju pod nazwą RETRO PRZEWOZY!!! ZRESZTĄ BANKI MAMY WŁOSKIE, NIEMIECKIE, UBEZPIECZYCIELI MAMY RÓWNIEŻ Z ZEWNĄTRZ, HIPERMARKETY FRANCUZKIE, NIEMIECKIE, WŁOSKIE, ARTYKUŁY CHIŃSKIE, WIĘC PO CO NAM POLSCY PRZEWOŹNICY????? TYLKO OBAWIAM SIĘ ŻE DOJDZIE DO WIELKIEJ AFERY GDY NAZWĘ NASZEGO KRAJU ZECHCĘ ZMIENIĆ W KOŃCU TYLU JEST UDZIAŁOWCÓW I KAŻDY BĘDZIE MIAŁ SWOJĄ PROPOZYCJĘ!!!!!!! APEL DO POLITYKIERÓW - ZACZNIJCIE DBAĆ O POLSKĘ NO CHYBA ŻE WAM WSZYSTKO JEDNO KTO WASZYMI DZIEĆMI I WNUKAMI BĘDZIE POMIATAŁ!!!!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tomasz napisał:
A może PKP zrobi konkurencje Niemcom u nich w kraju pod nazwą RETRO PRZEWOZY!!! ZRESZTĄ BANKI MAMY WŁOSKIE, NIEMIECKIE, UBEZPIECZYCIELI MAMY RÓWNIEŻ Z ZEWNĄTRZ, HIPERMARKETY FRANCUZKIE, NIEMIECKIE, WŁOSKIE, ARTYKUŁY CHIŃSKIE, WIĘC PO CO NAM POLSCY PRZEWOŹNICY????? TYLKO OBAWIAM SIĘ ŻE DOJDZIE DO WIELKIEJ AFERY GDY NAZWĘ NASZEGO KRAJU ZECHCĘ ZMIENIĆ W KOŃCU TYLU JEST UDZIAŁOWCÓW I KAŻDY BĘDZIE MIAŁ SWOJĄ PROPOZYCJĘ!!!!!!! APEL DO POLITYKIERÓW - ZACZNIJCIE DBAĆ O POLSKĘ NO CHYBA ŻE WAM WSZYSTKO JEDNO KTO WASZYMI DZIEĆMI I WNUKAMI BĘDZIE POMIATAŁ!!!!
A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol......
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Bye bye PKP. Wasze śmierdzące kible będziemy pamiętać całe życie. Teraz czas na DB. A że to Niemiec? No cóż, sami jesteśmy sobie winny - przecież PKP to spółka państwowa.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pawel napisał:
A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol......
Obrona narodowego majątku to przecież tylko mydlenie oczu. Kolej to firma usługowa jak każda inna. Liczy się optymalizacja wydatków, jakość świadczonych usług, punktualność komfort. Bo co jest synonimem tego narodowego charakteru naszej koleji? Usmarkany żulek w granatowym wdzianku z wąsem pod nosem, co warczy na nas w pociągu, a może usyfiony 30 letni skład który notorycznie spóźnia się 30 minut? A może te kilka połączeń zamykanych co roku i znikających sukcesywnie z kolejowej mapy Polski. A może będzie to wspomniane ze 30 związków zawodowych które żyją tylko po to żeby protestować, a zatrudniona w nich armia (rzekomo pracowników kolei) etatowo zajmuje się pracą związkową zamiast kolejową. Ten moloch zatrudnia niemal 100 tyś ludzi. Więcej niż nasza armia. Więc powtarzam raz jeszcze, liberalizacja przewozów, dopuszczenie innych przewoźników, realne oszczędności i przede wszystkim rozsądne zarządzanie majątkiem. To jest dużo lepsza metoda dla naszych przewozów kolejowych niż konserwowanie państwowego molocha.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
[quote name='Pawel' date='6.01.2010, 15:48:10' post='214256'] A kogo to obchodzi? Od lat poliycy upychają tam swoich pociotków, gniot na torach generuje straty z roku na rok - ja nie mam zamiaru do tego dokładać. Jeździć godnie w warunkach ludzkich moge i u Niemca. Byle na czas. http://www.pkp.com.pl/grupapkp/zwiazki to ma być dobrze zarządzana firma? Tomasz - proszę, nie pi3rsdol...... [/quot i o to chodzi by młodzi ludzie zaczęli dbać o to co POLSKIE tępaki, wam jest wszystko jedno ami NIE! od lat jeżdżę po świecie i obserwuję!!!! POLSKA to zsyp chłamu cwaniaków z zewnątrz! każdy inwestuje w Polsce ciągnie zyski a podatki idą w świat byle nie do Polski! stajemy się niewolnikami we własnym PAŃSTWIE oddając to co najważniejsze i to co przynosi dochód obcemu kapitałowi!!!! DUPKU W HOLANDII CZY NIEMCZECH LUB BELGII OBCY KAPITAŁ JEST CHĘTNIE PRZYJMOWANY, ale zawsze zna SWOJE MIEJSCE W SZEREGU!!!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zanim zaczniesz nazywać kogoś dupkiem, może zastanów się nad sobą. Myślę, że nie znasz przede wszystkim specyfiki rynku pasażerskich przewozów kolejowych. 1. W całej Europie funkcjonują firmy ponadnarodowe jak na przykład Arriva, Connex (obecnie Veolia) których pojazdy spotkasz w wielu miastach Europy. Podałem dwa przykłady najbardziej znane polskiemu mieszkańcowi - Arriva do spółki z PCC obsługuje połączenia kolejowe w Kujawsko Pomorskim, Veolia ma kilka dawnych PKS między innymi PKS Sanok. I co? I nic. Jeździ, wozi i jakoś pasażerowie nie narzekają, zarówno w Polsce jak i w Europie że płacą jakiemuś Niemcowi, Belgowi, Anglikowi czy komuś tam jeszcze. 2. Przewozy pasażerskie są z założenia niedochodowe, to znaczy wygenerowany zysk nie jest w stanie pokryć strat. Dlatego też takie przewozy się dotuje z pieniędzy przeznaczonych w budżecie każdego Urzędu Marszałkowskiego. Można więc powiedzieć, że nie jest to w żaden sposób grabienie polskiego majątku, tylko odbieranie należności na świadczenie usług przewozowych. Podsumowując nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem wprowadzania na siłę obcych przewoźników. Zauważ że na samym początku dosyć ostrożnie się odniosłem do pomysłu wprowadzania na Polskie tory DB bo skoro nasi prywatni operatorzy mają problemy z wejściem na nasz rynek przewozowy bo PKP-woski beton trzyma tory zbyt mocno to populistycznym bełkotem jest pisanie o wpuszczeniu na tory operatorów z innych krajów. Podsumowując - dla dobra pasażerów i jakości usług będzie jeśli dostęp do świadczenia usług, realnych usług przewozowych będzie miał każdy licencjonowany przewoźnik na równych prawach. Jeżeli jest dobry, potrafi stworzyć dobrą ofertę przewozową - niech jeździ. Natomiast jestem przeciw blokowaniu na siłę liberalizacji rynku przewozów, tworzenia fikcji poprzez dzielenia molocha na kilka spółek i mówieniu że teraz jest konkurencja na torach. A tak nawiązując jeszcze do okradania naszego narodowego majątku. To skoro nasze PKP takie doskonałe to czego nie pojadą okradać Niemców? Dlaczego po torach u naszych zachodnich sąsiadów nie jeżdżą pociągi z charakterystyczną trumienką? Nie powiesz mi chyba, że dlatego że oni dbają o narodowy charakter kolei. Kończąc przydługi wątek, proponuje odwoływać się bardziej do rozsądnych argumentów a nie emocji i kłutni o okradaniu naszego narodowego majątku.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
kulejorz napisał:
Zanim zaczniesz nazywać kogoś dupkiem, może zastanów się nad sobą. Myślę, że nie znasz przede wszystkim specyfiki rynku pasażerskich przewozów kolejowych. 1. W całej Europie funkcjonują firmy ponadnarodowe jak na przykład Arriva, Connex (obecnie Veolia) których pojazdy spotkasz w wielu miastach Europy. Podałem dwa przykłady najbardziej znane polskiemu mieszkańcowi - Arriva do spółki z PCC obsługuje połączenia kolejowe w Kujawsko Pomorskim, Veolia ma kilka dawnych PKS między innymi PKS Sanok. I co? I nic. Jeździ, wozi i jakoś pasażerowie nie narzekają, zarówno w Polsce jak i w Europie że płacą jakiemuś Niemcowi, Belgowi, Anglikowi czy komuś tam jeszcze. 2. Przewozy pasażerskie są z założenia niedochodowe, to znaczy wygenerowany zysk nie jest w stanie pokryć strat. Dlatego też takie przewozy się dotuje z pieniędzy przeznaczonych w budżecie każdego Urzędu Marszałkowskiego. Można więc powiedzieć, że nie jest to w żaden sposób grabienie polskiego majątku, tylko odbieranie należności na świadczenie usług przewozowych. Podsumowując nie jestem bezkrytycznym zwolennikiem wprowadzania na siłę obcych przewoźników. Zauważ że na samym początku dosyć ostrożnie się odniosłem do pomysłu wprowadzania na Polskie tory DB bo skoro nasi prywatni operatorzy mają problemy z wejściem na nasz rynek przewozowy bo PKP-woski beton trzyma tory zbyt mocno to populistycznym bełkotem jest pisanie o wpuszczeniu na tory operatorów z innych krajów. Podsumowując - dla dobra pasażerów i jakości usług będzie jeśli dostęp do świadczenia usług, realnych usług przewozowych będzie miał każdy licencjonowany przewoźnik na równych prawach. Jeżeli jest dobry, potrafi stworzyć dobrą ofertę przewozową - niech jeździ. Natomiast jestem przeciw blokowaniu na siłę liberalizacji rynku przewozów, tworzenia fikcji poprzez dzielenia molocha na kilka spółek i mówieniu że teraz jest konkurencja na torach. A tak nawiązując jeszcze do okradania naszego narodowego majątku. To skoro nasze PKP takie doskonałe to czego nie pojadą okradać Niemców? Dlaczego po torach u naszych zachodnich sąsiadów nie jeżdżą pociągi z charakterystyczną trumienką? Nie powiesz mi chyba, że dlatego że oni dbają o narodowy charakter kolei. Kończąc przydługi wątek, proponuje odwoływać się bardziej do rozsądnych argumentów a nie emocji i kłutni o okradaniu naszego narodowego majątku.
BEAWO!!! dopuszczamy obcy kapitał do wszystkiego co Polskie! Nie Bronię PKP bo to kolejny wymysł cwaniactwa i kolesiostwa, CZYTAJ POMIĘDZY WIERSZAMI POLSKA TO MY!!!! I NIE ODDAJMY TEGO CO PRZYNOSI ZYSKI!!! WEDLE TWEGO MYŚLENIA TO TEŻ POWINIENEM ZAREJESTROWAĆ FIRMĘ W ANGLII BO TAM ZUSU TO ZALEDWIE 80ZŁ MIESIĘCZNIE!! W KOŃCU KILKADZIESIĄT TYSIĘCY POLAKÓW TO ZROBIŁO!!!! MYŚLENIE PERSPEKTYWICZNE LUB STRATEGICZNE MA PRZYSZŁOŚĆ!!!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Tomasz napisał:
dopuszczamy obcy kapitał do wszystkiego co Polskie!
ty, weź sobie kup POLSKI młotek (nie chiński, niemiecki, itp) i puknij się gdzie trzeba. Paliwa też nie kupujesz, bo wspieramy ruskiego kupując ropę? Gazem nie grzejesz (też od ruskich)? A chleb jesz? Zgroza - robiony na niemieckiej mące. Przykładów są tysiące. Więc może ODKUP te wszystkie zagraniczne firmy i stań się właścicielem Polakiem. PS. Zanim Auchan, Leclerc, Real itd itp wkroczyły do Polski, mogli się NASI RODACY KUPCY skrzyknąć i założyć wielkopowierzchniową ogólniopolską sieć handlową. Ale sięnie udało - dlaczego? Bo NIKT NIE MYŚLI od tym, co nasze, lecz każdy myśli o tym, co jego. A teraz jest płacz, że markety francuskie. Ale nie dziwię się, że każdy myśli tylko o sobie. Komuna tak upodliła ludzi, jeden szpiclował na drugiego, państwo było ciemięrzycielem - to i ludzie mają to państwo w de. Obecni złodzieje politycy tylko utwierdzają obywateli w tym przekonaniu.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
1. Kolej nie przynosi zysków, bo z założenia jest to działalność publiczna. Na całym świecie (podobno poza Japonią kolej nie przynosi zysków)Istotą jest, żeby nie przynosiła strat. A w obecnej postaci, bez względu ile w nią samorządy wpompują, ile kolejnych połączeń wytną, ile majątku sprzedadzą to nadaj będą generować stratę. 2. Wedle rozsądnego myślenia i optymalizacji kosztów powinno się zarejestrować firmę tam gdzie jest to tańsze. No chyba że prowadzisz firmę charytatywnie. Większość ludzi robi to jednak z czysto ekonomicznej potrzeby, aby utrzymać własne rodziny, jeść, mieć na edukacje i wychowanie dzieci. W jakim sensie nie jest to myślenie nie perspektywiczne? To że zamiast płacić do wielkiego publicznego garnucha (z którego połowe pochłonie rozbuchana administracja, kolejną część politycy głoszący populistyczne wizje, a na koniec system pomocy społecznej który w naszym kraju kuleje) będę wolał bezpośrednio zainwestować w swoją rodzinę? Ale wróćmy do naszych kolejowych dywagacji. Powtarzam po raz kolejny. Kolej to firma usługowa, która ma dowieźć pasażera (najlepiej tanio, komfortowo i punktualnie) z punktu A do punktu B. Dorabianie do tego wszelkich ideologii narodowych jest najzwyczajniej nadużyciem, populistycznym bełkotem i nieuczciwością wobec mieszkańców tego kraju. Nikt nie chce w końcu być okradany nawet pod pięknie brzmiącym hasłem solidarności społecznej.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Spędziłem u Niemców kilkanaście miesięcy w różnych latach. Podróżowałem koleja, S-Bahn'em, tramwajami oraz autobusami miejskimi i międzymiastowymi a potem swoim samochodem. Jestem patriotą polskim, ale wobec wszechobecnego kolesiostwa i nieróbstwa pragnę, aby to Niemcy zarządzali polską komunikacją, nie tylko kolejową. Oby jak najszybciej! Rzadko jeżdżę PKP. Jechałem latem z Lublina do Gdańska z 11-letnim synem. Kupiłem dla niego bilet uczniowski. Miał przy sobie paszport potwierdzający jego tożsamość. Musiałem zapłacić karę za to, że syn nie miał przy sobie legitymacji uczniowskiej. Przecież w Polsce jest obowiązek szkolny dla dzieci w tym wieku. Konduktor był uprzejmy do momentu, do którego spodziewał się łapówki. Kiedy okazało się, że nic nie dostanie, pokazał co potrafi. Drwił z nas. Syn przeżył traumę, czuł się winny i długo trwało, zanim doszedł do siebie. Niech sczeźnie całe PKP!
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
tata R napisał:
Spędziłem u Niemców kilkanaście miesięcy w różnych latach. Podróżowałem koleja, S-Bahn'em, tramwajami oraz autobusami miejskimi i międzymiastowymi a potem swoim samochodem. Jestem patriotą polskim, ale wobec wszechobecnego kolesiostwa i nieróbstwa pragnę, aby to Niemcy zarządzali polską komunikacją, nie tylko kolejową. Oby jak najszybciej! Rzadko jeżdżę PKP. Jechałem latem z Lublina do Gdańska z 11-letnim synem. Kupiłem dla niego bilet uczniowski. Miał przy sobie paszport potwierdzający jego tożsamość. Musiałem zapłacić karę za to, że syn nie miał przy sobie legitymacji uczniowskiej. Przecież w Polsce jest obowiązek szkolny dla dzieci w tym wieku. Konduktor był uprzejmy do momentu, do którego spodziewał się łapówki. Kiedy okazało się, że nic nie dostanie, pokazał co potrafi. Drwił z nas. Syn przeżył traumę, czuł się winny i długo trwało, zanim doszedł do siebie. Niech sczeźnie całe PKP!
I taka też jest moja refleksja na temat naszego "narodowego" przewoźnika. Nie uważam, że lekarstwem na całe zło będzie niemiecki, angielski czy jakiś inny operator zza granicy. Wiem natomiast, że są możliwości prowadzenia ruchu kolejowego dużo sprawniej, ekonomiczniej i przede wszystkim z większą dbałością o pasażera. Znam trochę od kuchni ten cały nasz rynek kolejowy i to właśnie od strony tych operatorów spoza grupy PKP. I wiem że się da. I bardziej bym sugerował dbać o nasz narodowy interes w postaci polskiego kapitału marnotrawionego co roku przez opieszałość urzędniczą, pazerność kolejowych związkowców oraz ogólnie pojętą spychologie na wszelkich szczeblach samorządów i grupy PKP.
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
A ja się dziwię ludziom, że narzekają na PKP. Kolej weszła w nowy okres po PRL-u. Wiadomo jak było - jak ten tabor wyglądał. Porównuje się ją do kolei niemieckiej i takiego luksusu wymaga od PKP - ale przecież dzieli nas dystans jakichś 20 lat rozwoju... nie wymagajmy więc "niemieckiego porządku" już teraz... Inną sprawą jest szanowanie mienia przez pasażerów. Niszczą wagony, przypalają pety na siedzeniach... czy też malują sprayami. Na zmiany trzeba poczekać. Istnieje ogromne niedofinansowanie na kolei - skąd niby rządzący tam mają wziąć kasę, z nieba? Bo ta z biletów na niewiele wystarcza... a koszty modernizacji na kolei są masakrycznie wielkie...
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
PASAZERKA napisał:
A , KTO PRZEJMIE WSCHODNIA POLSKE.
PUTIN-
0
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:


Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.