Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.
Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)
Oferta dla mieszkańców 2 powiatów województwa lubelskiego tj.: powiatu miasta Lublin i powiatu lubelskiego. W szczególności dla: • kobiet w wieku powyżej 30 roku życia • osób odchodzących z rolnictwa, tj. posiadających gospodarstwo rolne poniżej 2 ha przeliczeniowych
Blisko 260 kierowców taksówek i znanych firm przewozowych zostało skontrolowanych przez lubelską policję oraz inne służby. Akcja trwała przez cały weekend. Mandaty otrzymało 30 osób. Kilka aut było niesprawnych. Jeden kierowca jeździł bez uprawnień.
Zaskoczenia nie było. Wśród najlepiej zarabiających znaleźli się lekarze, dyrektorzy , prezesi spółek oraz przedsiębiorcy. Na podstawie dostępnych publicznie danych, w tym oświadczeń majątkowych przygotowaliśmy puławską, lokalną listę płac.
Przedsiębiorcy, rolnicy, menedżerowie, giełdowi gracze, spadkobiercy oraz osoby, które sprzedały drogie nieruchomości. Milionerów zamieszkujących województwo lubelskie jest 1270. To wyraźnie mniej, niż rok wcześniej. Najbogatszy z nich w zeszłym roku zarobił ponad 46 mln zł.
Wiadomo, że przebudowa portu w Małaszewiczach złapała przynajmniej roczny poślizg, bo przeciąga się procedura przekształceń własnościowych spółki Cargotor. Rząd zapewnia jednak, że z tej gigainwestycji nie rezygnuje. A radni sejmiku województwa lubelskiego chcą poznać szczegółowy harmonogram tego „największego przedsięwzięcia w Polsce wschodniej”.
System ewidencji elektronicznej ma uporządkować kolejkę ciężarówek do polsko-białoruskiej granicy. Ale kierowcy skarżą się, że teraz oczekują po kilkadziesiąt godzin bez dostępu wody i toalety w tak zwanym pasie celnym przed terminalem.
Zakłady Azotowe w Puławach z powodów ekonomicznych wstrzymały do odwołania produkcję melaminy. Według przekazanego komunikatu, chodzi o zbyt wysokie koszty jej wytwarzania przy zbyt niskiej cenie rynkowej tego produktu. Spółka nie radzi sobie z konkurencją, której nie obejmują unijne przepisy.
Deficyt dużych, uzbrojonych terenów inwestycyjnych to jeden z kluczowych problemów lubartowskiego Ratusza. Przez brak działek miasto każdego roku traci potencjalnych inwestorów. Urzędnicy przyznają, że czterech z nich mogło zatrudnić nawet 500 osób.
Prawie 9 milionów złotych kosztował remont zabytkowego dworca kolejowego w Trawnikach. Podróżni już mogą korzystać z odnowionego budynku, który jest przyjazny dla osób z niepełnosprawnościami. Przy remoncie korzystano ze starych fotografii
Dokładnej daty jeszcze nie znamy, ale już w wakacje będzie można w końcu zatankować na nowych stacjach Orlenu przy S19, na odcinku Lublin–Rzeszów, na MOP w Obrokach. Skończą się kłopoty kierowców, którzy nieopatrznie wjechali na ten odcinek z niewielką zapasem paliwa w baku.
Jak dbać o przyrodę i ograniczać swój wpływ na środowisko? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznali uczestnicy „Zielonych Warsztatów”, które odbyły się w chełmskiej cementowni. W zajęciach zorganizowanych z inicjatywy Fundacji Cemex „Budujemy Przyszłość” uczestniczyło 115 dzieci i dorosłych. Chełmska cementowania oraz fundacja zaprosiły mieszkańców Chełma i okolic na „Zielone Warsztaty”. Na cykl spotkań składały się zajęcia zorganizowane dla dzieci i młodzieży oraz dla dorosłych.
Dzień wschodzi z nowymi możliwościami dla przedsiębiorczych umysłów dzięki projektowi AccEnt, który wspiera młode talenty z całego świata. Dr Kamil Mazurek z Wydziału Politologii i Dziennikarstwa UMCS – koordynator projektu opowiedział nam o inicjatywie, która łączy naukę z biznesem, oferując kompleksowe wsparcie dla przyszłych przedsiębiorców.
Dobiegają końca prace związane z budową restauracji McDonald’s przy zbiegu ulic Chełmskiej i Staszica w Łęcznej. Kolejny, już 20. w regionie punkt gastronomiczny popularnej sieci otwarty zostanie z początkiem sierpnia.
Strabag rozbuduje odcinek drogi wojewódzkiej nr 833 od Chodla do Urzędowa. Powstanie niecałe 12 kilometrów nowej drogi, ważnej dla mieszkańców Chodla, Urzędowa i Kraśnika.
- Skala bankructw w naszej branży jest przerażająca – alarmują przewoźnicy. Oczekują od rządu natychmiastowych zmian systemowych. W sobotę transportowcy blokowali pod Międzyrzecem Podlaskim dwie drogi krajowe.
Rozgrzebane inwestycje, przedłużające się zastoje produkcyjne, kontrowersyjne umowy sponsoringowe, zbyt wysoka liczba menedżerów w strukturze zatrudnienia, rosnący import nawozów zagranicznych i ogromna strata netto - tak w dużym skrócie wygląda dzisiaj sytuacja Zakładów Azotowych w Puławach.
Zimą może zabraknąć węgla opałowego z Bogdanki. A to za sprawą proponowanych przez resort klimatu zmian w rozporządzeniu w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych. Z rynku może zniknąć kostka, orzech i groszek z Bogdanki, bo nie będą spełniać nowych norm zapisanych w projekcie rozporządzenia. Zarząd kopalni protestuje.
W czerwcu kończy się 6-letnia kadencja Adama Abramowicza jako Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jego następcę wskaże premier Donald Tusk.
28. edycja rankingu najlepszych firm województwa lubelskiego Złota Setka 2023 będzie miała swój finał we wrześniu. Dowiemy się wtedy, które firmy skorzystały na 20-leciu Polski w Unii Europejskiej. Przekonamy się też czy ubiegłoroczni liderzy utrzymali dotychczasowe pozycje rankingu.
Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek przejmuje Okręgową Spółdzielnię Mleczarską w Bychawie. Połączenie obu firm pozwoli wzmocnić pozycję zakładu z Radzynia Podlaskiego na rynku mleczarskim, a OSM w Bychawie, który od 1 lipca stanie się oddziałem Spomleku, uchroni przed likwidacją.
Grupa Azoty S.A. nie finansuje już nowej hali sportowo-widowiskowej przy ul. Lubelskiej. Zawarta w roku 2022 umowa tytularna nie została przedłużona. Tymczasem przed obiektem nadal stoi duży pylon z napisem Grupa Azoty Arena - pozostałość po zakończonym sponsoringu.
Co dalej z bazą dla śmigłowców szumnie zapowiadaną kilka tygodni wstecz. Zapytaliśmy MON, co się w tej sprawie dzieje.
Do wojewody lubelskiego wpłynął dziennik budowy gigainwestycji w Małaszewiczach. Jednak spółka Cargotor w swoim harmonogramie zakłada, że umowę z wykonawcą przebudowy portu podpisze dopiero w drugim kwartale 2026 roku.