co na to pierwszy busiarz aron?
|
|
Brawo POLICJA gratuluje WRESZCIE jestem zmuszony jezdzic na trasie LUBLIN- BILGORAJ .
|
|
Moze jakby przenisiono przystanek busów na plac pod zamkiem napewno kazdy by sie zmobilizoawał aby jezdzić po wielu na jednej trasie Tak to jest za ciasno czesc przenosi sie na drugą strone Ludzie wracają z zakupów z targu bałagan niesamowity Tak tam jest duzy plac postawic wiaty ławki i dac ludzom normalne warunki Tyle było pisane i nikt sie tym nie zajmie utrudnienie zarówno dla wiozących i jeżdżących
|
|
za dużo ludzi biorą busy... za mało jest pksów na opole itd. ;/
|
|
Sądzę że policja chce przejąć kursy prywatnych przewoźników bo już radar wychodzi z mody, a z przewozów pasażerskich nieźle można dorobić, tym bardziej że w garażach policyjnych stoi sporo Nysek i innego badziewia na kółkach, które można wykorzystać do transportu, a przecież policja nie będzie kontrolować swoich złomów na kółkach.
|
|
ciekawe czy pekaesy tez kontroluja czepiaja sie prywatnych przedsiebiorco nie ma co porownywac busow do starych autosanow za ktorymi osobowka nie da sie jechac bo otruc sie mozna a co mowic w srodku
|
|
Tylko że IMHO ten stary autosan jest bezpieczniejszy niż ten bus. PKSy jeżdżą z prędkości 60/80 km/h natomiast busy znacznie szybciej. Poza tym autobus jest trochę większy. Ostatnio podczas mgły zderzyły się 2 busy gdzieś w pobliżu miejscowości Pawlin (trasa Opole Lub. - Lublin), proszę sobie wyobrazić co się dzieję podczas takiego zderzenia w busie załadowanym po brzegi ludźmi. |
|
Walka z wiatrakami, nieprawidłowości zostaną wyeliminowane dopiero jak Policja i ITD zaczną występować o cofnięcie koncesji.
|
|
Aron, gdzie jestes???????
|
|
dziennikarzyno wielki mogłbyś jeszcze napisac dokładniej za co zabierali te dowody rejestracyjne to bede zadowolony bo po mojemu to zabierali na poczatku pażdziernika za brak naklejek na drzwiach o ilosci miejsc siedzacych i stojacych a takze za brak naklejki wejscie pozdrawiam nieuków z gazety
|
|
Moze, teraz wezma sie za autobusy MPK. Tyle gratów jeździ po Lublinie!!!!!
|
|
Dziwi mnie cała ta sprawa odwiecznej walki ITD z busiarzami i jeden wniosek nasuwa mi się na
myśl i dziwię się, że dziennikarze tym się do tej pory nie zajęli. Podam przykład:
Niemal codziennie korzystam z usług PKSu i jestem zdruzgotany podejściem personelu do
pasażera. Kierowcy i kadra żyją jeszcze okresem PRLu. Zdezelowane wozy w dziwny sposób
dopuszczane do jazdy PRZEZ STACJE KONTROLI POJAZDÓW DZIAŁAJĄCE W STRUKTURACH PKSu - to
norma. Myślę, że powinien się tym zająć prokurator, gdyż narażane jest życie pasażerów.
Firma rywalizuje z prywatnymi przewoźnikami, którzy proponują pasażerowi lepszy tabor i
fachową obsługę. Przy kupowaniu biletu autobusowego proszę upominać się o resztę, gdyż
kierowcy nagminnie "zapominają" jej wydawać i nie można tu mówić o zapomnieniu, gdyż ta
robota jest celowa. UOKiK powinien tez przyjrzeć się cenom. Rywalizacja z prywaciarzami na
tygodniu skutkuje tym, że PKS obniża ceny biletów, ale odbija to sobie na weekendzie, kiedy
ceny biletów są o niemal 100% wyższe.
Prosze mi wytłumaczyć, zwracam się tu do inspektorów ITD, jak to jest, że 40-letnie,
zdezelowane i zardzewiałe wozy, z których korzystają PKS-y dopuszczane są do jazdy i jakoś
ITD udaje, wręcz kropi durnia, że tego nie widzi. Jak to jest, że potraficie wlepić 6
tysięcy złotych mandatu za brak bzdurnej naklejki w nowym, w pełni sprawnym aucie prywatnego
przewoźnika, a nie widzicie dziur w podłogach wozów z PKSu?
Wyjaśnijmy sobie jedno. PKS Wschód podlega Urzędowi Marszałkowskiemu, podobnie jak ITD. Nie
trudno się zatem domyśleć, że inspektorzy będą wykańczać prywaciarzy i czepiać się bzdur w
postaci braku jakiejś idiotycznej naklejki, bo wiadomo, marszałek karze, a inspektorzy jak te wierne suczki i pieski merdające ogonem - polecenie wykonają.
Sam jestem dziennikarzem i wku... mnie już ten temat z prywatnymi przewoźnikami i walczącą z nimi ITD. To, że moi koledzy po fachu liżą d... ITD i marszałkowi też mnie wku... Koledzy!! Prywatni przewoźnicy (z kilkoma wyjątkami) naprawdę dbają o tabor i jakość usług. Apeluję - przyjżyjcie się jaki jest stan taboru PKS-ów w regionie lubelskim. Czy nie dziwi was fakt, że stacje diagnostyczne, które mają uprawnienia do kfalifikowania bądź nie pojazdów do jazdy, działają w bazach PKS-ów? Wydaje mi się, że jest tu ogromny konflikt interesów, którym to właśnie powinna zainteresować się ITD.
|
|
Jak to CUDownie, że ITD i POlicja dba o nasze bezpieczeństwo. PrzyPOmnę tylko, że także stan dróg a raczej wertePOw drogoPOchodnych wpływa także na bezpieczeństwo. Może tak odebrać niebezpiecznej drodze np DK17 dowód rejestracyjny czy jakieśtam świadectwo dopuszczenia do ruchu do czasu doprowadzenia drogi do bezpiecznego stanu.
|
|
Niech teraz skontrolują busy na trasie Lublin Lubartów
|
|
Takie akcje policji i ITD są bardzo pożyteczne dla busiarzy, dlatego że zmuszają ich do kupna nowszych busów. ITD i policja znajdą coś zarówno w starym jak i w nowym busie, ale w nowym znajdą mniej i co najwyżej wlepią mandat który i tak jest wliczony w koszty działalności, a staremu busowi zabiorą dowód. I o to chodzi. Im mniej tych starych rupieci na drogach, tym lepiej dla pasażerów.
Natomiast PKSów nikt nie kontroluje, a więc dorzynają 20-letnie Autosany i Jelcze.
Dlatego też średni wiek busów jest o wiele niższy niż średni wiek autobusu PKS i w ten sposób busiarze wygrywają, bo pasażerowie wybierają busy raz z racji wieku pojazdów, a dwa że wiedzą że busy są na bieżąco kontrolowane w odróżnieniu od PKSów.
Gdyby policja i ITD nie kontrolowały stanu technicznego busów, to zapewne znalazłoby się paru idiotów którzy chcieliby podbić świat Mercedesem 309D, przez co zepsuliby opinię całej branży.
Tak że ja popieram takie akcje policji i ITD. Należy je prowadzić, aż ci z busiarzy którzy jeszcze jeżdżą starymi busami ( jest ich na szczęście mało) kupią nowsze busy ( takie powiedzmy do 5 lat). Wtedy policja będzie mogła co najwyżej nakładać mandaty, ale dowodu nie zabierze.
|
|
Do dziennikarza.
Tabor PKSu jest jaki jest, a jak napisałeś PKS jest własnością Urzędu marszałkowskiego i PKSowi nic ITD nie zrobi. Natomiast i tak PKSem jeździ już tylko ten kto musi, czyli ten kto nie ma do wyboru busa, a takich tras jest już na szcżęście w okolicach Lublina bardzo mało. Gorzej jest na północy województwa, tam w wielu wypadkach PKS ma monopol.
|
|
10 lat temu był wypadek pod Gdańskiem gdzie Autosan uderzył w drzewo ( miał łyse opony ) i zginęło 30 osób. Myślicie, że ktoś zabrał koncesję PKSowi? Akurat. Dziś takie Autosany jeżdżą w każdym PKSie w Polsce, tyle że są 10 lat starsze.
Dlatego każdy kto ma wybór, wybiera busa.
PKSem jeżdża tylko ci, co muszą.
|
|
No wybacz, ale za co ty chcesz zabierać busiarzowi koncesję?
Za niesprawnego busa?
Przecież PKS Gdańsk miał wypadek z własnej winy ( gdzie zginęło 30 osó i koncesji nikt mu nie zabrał. Autosany nadal jeżdżą.
Na PKP złapano znów maszynistę trzypromilowca, który wykoleił pociąg pod Wrocławiem ( przekroczył prędkość o 60 km/h) i koncesji nikt PKP nie zabrał.
Przecież busiarz odwoła się do sądu podając powyższe przykłady i każdy sąd przyzna mu rację.
|
|
Poza tym
1. Większość PKSów w woj. lubelskim przynosi straty ( oprócz zdaje się PKS Biała Podlaska który zresztą też jakichś wielkich zysków nie przynosi, bo ma na swoim terenie "wice-PKS Biała Podlaska" czyli Garden Service). Dlatego właśnie nie ma sensu nakładać mandatów na PKS, bo i tak nie będą mieli z czego zapłacić.
2. PKSy są w większości albo państwowe albo własnością marszałka. Dlatego nie ma sensu ich kontrolować - bo po co przelewać pieniądze z jednego konta państwowego na drugie konto państwowe?
Tak że trzeba się z tym pogodzić, że ITD PKSu nie kontroluje, bo jest po prostu taka sytuacja a nie inna. I po co się rzucać, po co marudzić? Zamiast PKSem trzeba jeździć busem ( o ile ktoś ma taką możliwość). Kto nie ma wyboru to i jest skazany na PKS to współczuję.
|
|
|
Strona 1 z 3
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|