Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik

Fotoradar działa dziś przy ul. Diamentowej

Utworzony przez Gość, 19 marca 2012 r. o 13:27 Powrót do artykułu
"Urządzenie pracuje na jednym z pomalowanych na żółto 18 masztów na terenie całego miasta". Pytam się redaktorzyny,który to pisał gdzie te pomalowane na żółto maszty? Czy ta boża sierota wie co to jest maszt? Zenada.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Maszt – pionowe drzewce ustawione przeważnie w osi jednostki pływającej o napędzie żaglowym, którego podstawowym zadaniem jest stawianie na nim żagli i przenoszenie działania siły aerodynamicznej na kadłub jednostki. Masztów może być jeden lub więcej, a wtedy kolejne są umieszczone zazwyczaj w osi symetrii kadłuba jeden za drugim. Czasem na katamaranach każdy kadłub ma własny maszt (maszty występują obok siebie), natomiast maszty niesymetrycznie umieszcza się na przykład na jednostkach z jednym pływakiem bocznym (proa). Maszty dzielimy na jednolite lub dzielone (składające się z kilku połączonych ze sobą części). Najpopularniejsze wykonane są z profilu aluminiowego – ze względu na korzystny współczynnik: waga-wytrzymałość-cena. W starszych łodziach stosowane były maszty drewniane, w łodziach wyczynowych (regatowych) stosuje się włókno węglowe, włókno szklane i żywice epoksydowe. Na dużych jachtach krążowniczych stosowane są też maszty stalowe (ze względu na niską cenę, bardzo wysoką wytrzymałość i łatwość obróbki, np. spawania okuć). Wraz z wprowadzaniem epoksydów o coraz większych wytrzymałościach, przy jednoczesnym braku utraty elastyczności pod koniec lat 90. XX wieku, nastąpił wielki powrót masztów drewnianych do żeglarstwa regatowego, choć raczej prawidłowo powinno się je nazywać masztami kompozytowymi, ponieważ oprócz drewna, zbudowane są z obu wymienianych wcześniej włókien oraz nasycane są żywicami.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
ciekawe czy straż miejska która pracuje 7-15 pilnuje tych urządzeń także po godzinach ???
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Do Gościa! Hej co ty się tak wymądrzasz. W całym kraju mówi się, że się zakłada fotoradar na masztach, słupach lub korpusach i każdy wie o co chodzi. A może, lubisz obrażać ludzi, kórzy piszą dla tej gazety. Pozdrawiam zwykły czytelnik
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
lubelak napisał:
Do Gościa! Hej co ty się tak wymądrzasz. W całym kraju mówi się, że się zakłada fotoradar na masztach, słupach lub korpusach i każdy wie o co chodzi. A może, lubisz obrażać ludzi, kórzy piszą dla tej gazety. Pozdrawiam zwykły czytelnik
Lubelak nie podniecaj sie nie zdrowo tylko poczytaj ze zrozumieniem rozporządzenia: Dziennik Ustaw Nr 133 — 7871 — Poz. 770 Na podstawie art. 129h ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje: Rozdział 1 Przepisy ogólne § 1. Rozporządzenie określa: 1) warunki lokalizacji stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia w pasie drogowym dróg publicznych, z uwzględnieniem zasady, że instalowana i używana jest obudowa wraz z urządzeniem rejestrującym; 2) sposób oznakowania stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia, z uwzględnieniem oddziaływania prewencyjnego poprzez zapewnienie odpowiedniej widoczności; 3) sposób dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące, z uwzględnieniem progów prędkości dostosowanych do obowiązującego na drodze ograniczenia prędkości, oraz przetwarzania przez te urządzenia zarejestrowanych danych, a także biorąc pod uwagę możliwość błędu kierowcy do 10 km/h włącznie w utrzymaniu dopuszczalnej prędkości; 4) szczegółowe warunki wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego, o których mowa w art. 129b ust. 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym, w tym obowiązku oznakowania miejsc prowadzenia kontroli. § 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 1) obudowie — rozumie się przez to obudowę stacjonarną lub przenośną na urządzenie rejestrujące, przy czym integralną część obudowy może stanowić konstrukcja wsporcza; 2) stacjonarnym urządzeniu rejestrującym — rozumie się przez to urządzenie rejestrujące, którego obudowa lub konstrukcja wsporcza jest na stałe związana z podłożem lub gruntem; 3) ustawie — rozumie się przez to ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. — Prawo o ruchu drogowym. Rozdział 2 Warunki lokalizacji w pasie drogowym dróg publicznych stacjonarnych urządzeń rejestrujących oraz obudów na te urządzenia § 3. 1. Lokalizację stacjonarnego urządzenia rejestrującego określa się, uwzględniając: 1) analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego, na odcinku obejmującym po 500 m drogi w obu kierunkach lub do najbliższych skrzyżowań, jeśli znajdują się one w odległości mniejszej niż 500 m od projektowanej lokalizacji; analiza obejmuje ostatnie 3 lata i uwzględnia przyczyny zdarzeń drogowych występujących na danym odcinku, w szczególności zaistniałych z powodu niedostosowania prędkości do warunków ruchu drogowego; 2) informacje dotyczące miejsca projektowanej lokalizacji, wymagane dla projektu organizacji ruchu, o którym mowa w przepisach o szczegółowych warunkach zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem, rozszerzone o: a) obowiązującą dopuszczalną prędkość na drodze w miejscu projektowanej lokalizacji oraz na odcinku 500 m przed i za projektowaną lokalizacją, a w obszarze zabudowanym odpowiednio na odcinku 200 m, kategorię i klasę drogi oraz średnie dobowe natężenie ruchu drogowego w miejscu projektowanej lokalizacji, w przypadku gdy jest ono dostępne w związku z wcześniej przeprowadzonymi badaniami, oraz warunki widoczności na drodze w odległości do 100 m od tego miejsca, w tym w szczególności związane z ukształtowaniem terenu, zabudowaniami oraz innymi elementami mającymi wpływ na jego ograniczenie, 770 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania pomiarów przez urządzenia rejestrujące 1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej — transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594). 2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2005 r. Nr 109, poz. 925, Nr 175, poz. 1462, Nr 179, poz. 1486 i Nr 180, poz. 1494 i 1497, z 2006 r. Nr 17, poz. 141, Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 190, poz. 1400, Nr 191, poz. 1410 i Nr 235, poz. 1701, z 2007 r. Nr 52, poz. 343, Nr 57, poz. 381, Nr 99, poz. 661, Nr 123, poz. 845 i Nr 176, poz. 1238, z 2008 r. Nr 37, poz. 214, Nr 100, poz. 649, Nr 163, poz. 1015, Nr 209, poz. 1320, Nr 220, poz. 1411 i 1426, Nr 223, poz. 1461 i 1462 i Nr 234, poz. 1573 i 1574, z 2009 r. Nr 3, poz. 11, Nr 18, poz. 97, Nr 79, poz. 663, Nr 91, poz. 739, Nr 92, poz. 753, Nr 97, poz. 802 i 803, Nr 98, poz. 817 i Nr 168, poz. 1323, z 2010 r. Nr 40, poz. 230, Nr 43, poz. 246, Nr 122, poz. 827, Nr 151, poz. 1013, Nr 152, poz. 1018, Nr 182, poz. 1228, Nr 219, poz. 1443, Nr 225, poz. 1466 i Nr 257, poz. 1726 oraz z 2011 r. Nr 30, poz. 151, Nr 92, poz. 530, Nr 102, poz. 585 i Nr 106, poz. 622. Dziennik Ustaw Nr 133 — 7872 — Poz. 770 c) obiekty użyteczności publicznej, w tym w szczególności: szkoły, boiska, obiekty kulturalne, obiekty kultu religijnego oraz przystanki komunikacji publicznej, znajdujące się w odległości do 500 m od projektowanej lokalizacji, oraz inne obiekty położone w większej odległości, o ile ich specyfika może mieć istotny wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, d) zainstalowane na drodze w odległości do 1000 m od projektowanej lokalizacji stacjonarne urządzenia rejestrujące wraz z informacją o kierunku wykonywanych pomiarów. 2. Stacjonarne urządzenia rejestrujące mogą być lokalizowane: 1) w obszarze zabudowanym w odległości nie mniejszej niż 500 m od innego stacjonarnego urządzenia rejestrującego na tej drodze, 2) poza obszarem zabudowanym w odległości nie mniejszej niż 2000 m od innego stacjonarnego urządzenia rejestrującego na tej drodze — z zastrzeżeniem, że urządzenia te nie mogą być lokalizowane na odcinkach dróg objętych nadzorem dokonywanym przy użyciu urządzeń rejestrujących, które ujawniają naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi. 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się w przypadku lokalizacji stacjonarnego urządzenia rejestrującego dokonującego pomiaru w kierunku innym niż urządzenia określone w tym przepisie. § 4. 1. Stacjonarne urządzenia rejestrujące, które ujawniają naruszenia przepisów ruchu drogowego na określonym odcinku drogi, mogą być instalowane w szczególności na odcinkach dróg: 1) krętych; 2) w remoncie lub przebudowie; 3) w obszarze zabudowanym; 4) ekspresowych i autostrad pomiędzy węzłami; 5) w tunelach oraz na mostach. 2. Stacjonarne urządzenia rejestrujące, które ujawniają naru
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
lubelak napisał:
Do Gościa! Hej co ty się tak wymądrzasz. W całym kraju mówi się, że się zakłada fotoradar na masztach, słupach lub korpusach i każdy wie o co chodzi. A może, lubisz obrażać ludzi, kórzy piszą dla tej gazety. Pozdrawiam zwykły czytelnik
JEŻELI CYCU WŁADZA OD CIEBIE COŚ WYMAGA I BIJE CIĘ ZA TO PO D.UPIE,[ CZEPIA SIĘ DROBIAZGÓW ]TO WYMAGAJ TEGO SAMEGO OD WŁADZY .NIE BĄDŻ CIOTĄ.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Gość napisał:
"Urządzenie pracuje na jednym z pomalowanych na żółto 18 masztów na terenie całego miasta". Pytam się redaktorzyny,który to pisał gdzie te pomalowane na żółto maszty? Czy ta boża sierota wie co to jest maszt? Zenada.
Podpowiadami Ci,że chodziło o obudowy fotoradarów. Ja zrozumiałem i przeczytałem cały artykuł.Ty się skupiłeś na rzeczy szóstrzędnej i w mało kulturalnych słowach czepiasz się słowka, która nie ma żadnego znaczenia dla całości sprawy.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...