Nie bądźmy naiwni. O tym że S17 będzie budowane było już wiadomo od dawna. Tak samo jak wiadomo było jeszcze przed wyborami samorządowymi, że za Palikota wejdzie sympatyzujący z nim ten niby bezpartyjny kandydat na prezydenta Lublina. Zgadnijcie kto mu opłacał billboardy. A z tą drogą to była tylko taka zagrywka pokazowa nowo wybranych samorządowców (nota bene z tej samej drużyny co rząd), żeby pokazać, że do czegoś są nam wogóle potrzebni.
Przestałem im wierzyć. Ale kogo to obchodzi.
|
|
"TANIE MIĘSO PSY JEDZĄ!!!!
WSZYSCY TO ZNAJĄ ALE NADAL WYBIERA SIĘ NAJTAŃSZEGO WYKONAWCĘ!!!
CO Z TEGO ŻE POWSTANIE TANIA EKSPRESÓWKA KTÓRA PO ROKU POCHŁONIE MNÓSTWO PIENIĘDZY NA REMONTY TANIEJ TANDETY!!!!"
624 mln PLN co stanowi 80% kosztorysu inwestorskiego, czyli bardzo porządna cena dla wykonawcy i inwestora.
Bywały czasy, ze przetargi szły za 43% więc nie ma co narzekać na świńską cenę.
Lubelskie firmy przystępując w pojedynkę do kwalifikacji, nie miałyby referencji do wykonania takiego zadania i tyle. Zaznaczam jednak, że są one PARTNERAMI, a nie podwykonawcami i to jest główna różnica.
Mota jest w Lubartowie od 2001 roku i działa na naszym lubelskim rynku już kilka lat, budując nawet niewielkie kontrakty, a nie rzucając się tylko na ogromne kontrakty. W Lubartowie zatrudnia kilkaset osób. Poza tym jest bardziej lubelska niż Budimex, który buduje 5ty odcinek i przedłużenie Mełgiewskiej i od lat wykorzystuje podwykonawców.
Jeszcze jedno. Gdybyśmy sami nie doprowadzili do ruiny naszej gospodarki, to może nie trzeba by było pracować u Hansa, Pedra, Miguela czy Abdula. Cieszmy się, że jest u kogo pracować.
|
|
Tylko zauważ że na tej drodze będzie 4 węzły, 10 km ekranów przeciwhałasowych, 7 mostów i 13 wiaduktów, 29 przejść dla zwierząt. To w dużej mierze takie obiekty podrażają koszty budowy. |
|
no ja nie mogę - 29 przejść dla zwierząt to chyba po jednym dla każdego zwierzaka, no chyba że liczymy też okoliczne kury i kaczki
|
|
27mln za 1km to jest nic słynna S8 ok 192mln za 1km i to do tego do poprawki
|
|
dobra, dobra wybudują to będzie OK. ale równie dobrze droga ekspresowa może być płatna...
|
|
jakim cudem coś finansowane z budżetu(w większości UE) może być dodatkowo płatne(dodatkowo bo już raz zapłaciliśmy za to w podatkach)??W takim razie UE powinna się domagać zwrotu dofinansowania.
|
|
He,hee Płatna? Pewnie na czas trwania gwarancji. To po co budować ,żeby omijać??? Przeciętny podatnik chce znać realny koszt.
|
|
no to jak PRD puławy weźmie się za budowę obwodnicy to ciekawe ile razy będą zmieniać nawierzchnie tak jak na odcinku Puławy - Końskowola:) a może więcej...nic dobrego z tego nie będzie chyba... Z wykonawstwa mam na myśli.
|
|
|
|
Andrzej ma rację. Kiedyś ogłosiłem przetarg na zakup opon do somochodów ciężar0wych. Wygrała firma z woj. łódzkiego. A wartość oferty była o 40% niższa niż firm z lubelskiego. Pozdrawiam.
|
|
Ludziska, nie marudźcie jak zwykle. To dobra cena, jak zeszli do 80% kosztorysu to nie jest tragizm. Ich atut to lokalne zasoby "produkcyjne", których nie muszą dowozić. A chyba z reguły takie konsorcjum nie utrzymuje 100% swojego parku maszynowego, bo to byłoby marnotrawstwo pieniędzy.
Lokalne firmy budowlano-transportowe powinny mieć co robić przy tej inwestycji.
A co do ceny w lubelskim to rzeczywiście - drożyzna jakby to była Kamczatka. Ci co budują własne domy wiedzą o tym, ludzie ściągają okna Veluxa z Czech bo się opłaca.
|
|
W woli ścisłości to zgadzam się dawne PBM Lubartów i od niedawna (czerwiec 2010) PRDM Lublin A Ci, którzy myślą, że jakaś nasza lubelska firma mogłaby sama startować do takiego przetargu to się grubo myli bo nie zna wymogów jakie powinny spełniać firmy, które przystępują do kwalifikacji. Pozdrawiam |
|
Lubartów oni nadają się do łatania dziur oni już naprawiali most w stronę Kocka 2 lata udręki,park maszynowy też trzeba mieć o majątku firmy nie wspomnę s 17 -z motyką na księżyc pozdrawiam.....................................
|
|
symboliczną złotówkę przecież już wywłaszczyli właścicieli, wyburzyli domy to teraz ile zechcą tyle dadzą a ty się jeszcze ciesz.... ze cokolwiek dostałeś( to cokolwiek jest kluczowe) Polska to bagno |
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|