Mam dla Ciebie wspaniałą wiadomość! Otóż za kilka miesięcy do Lublina zawita cywilizacja i wszyscy przewoźnicy jeżdżący na zlecenie ZTM-u będą honorowali te same bilety. To oznacza, że już nie będzie trzeba zastanawiać się czy kupić bilet w kiosku czy trzymać monety w garści dla prywaciarza. Kupisz sobie po prostu bilet 30-, 90-, albo 150-dniowy, na jedną lub na wszystkie linie w zależności od potrzeb i będziesz jeździć wszystkimi pojazdami, które są w rozkładzie, także tymi z literką "p" obecnie. W normalnych miastach taki system funkcjonuje od "nastu" lat. Teraz wreszcie - lepiej późno niż wcale - zawita i do Tubtina. Szkoda tylko, że o tym gazety nie piszą. Tania sensacja i populizm lepiej się sprzedają...volo napisał:A co mają zrobić ci, którzy jeżdżą na liniach gdzie są prywaciarze. Nam nie opłaca się kupować miesięcznego. Przecież przy takiej pogodzie nie będę dodatkowo czekać aż przyjedzie mpk.
|
|
Hehe, smutne ale prawdziwe. Ciekawe kiedy w Lublinie pojawią się inne nowoczesne rozwiązania cywilizacyjne jak np: - wyrugowanie kierowców ze ścisłego centrum (strefy płatnego parkowania) - autobusy z klimatyzacją - przejścia podziemne - tablice informujące o estymowanym czasie przyjazdu autobusu itp. |
|
A do tego trzeba kolokwialnie mówiąc "mieć jaja". No i zgodność między prezydentem miasta a radnymi jest wymagana. A z tym jak się zdążyłem zorientować jest dość ciężko... |
|
Otóż informuję, że gazety piszą http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.d...UBLIN/809177016 |
|
Dobra niech będą droższe bilety, może wreszcie jakiegoś normalnego człowieka zatrudnią do rozpisania rozkładu jazdy autobusów (zwłaszcza z numerem 20 , które w bardzo dobrej pogodzie przyjeżdżają ok 5 minut wcześniej przed ustaloną godziną albo ok 10 minut później w złej pogodzie) , albo na głównych przystankach niech dadzą jakieś urządzenia odczytujące pozycje gdzie jest dany autobus ....
|
|
No fajnie, tyle że to wygląda na notkę napisaną od niechcenia. Nie ma tam ani słowa o tym, że wreszcie kupno biletu okresowego będzie miało sens na liniach z podziurawionym dotychczas rozkładem (kursy prywatnych wpisane w częstotliwość kursów danej linii). Ot, wyrwanie paru groszy z wierszówki bez poinformowania pasażerów codziennie korzystających z KM o korzyściach wynikających z tej zmiany... |
|
Czytam TO forum i włosy jeżą mi się na głowie!!!-bo każdy tylko narzekać i narzekać potrafi ! Proponuję,aby ten kto narzeka na lubelską komunikację MPK pomieszkał sobie przez rok w Przemyślu lub Chełmie-i żeby na własnej skórze doświadczył jaki tam jest tabor i częstotliwość kursowania MPKów -w Chełmie i Przemyślu to nawet nie wiedzą jak wygląda Merc Conecto lub Solaris (no chyba że był w Lublinie i widział...). Co prawda jeździ u nas jeszcze grupa starych Ikarusów-no ale przecież jest ich coraz mniej! Nie narzekajcie!
|
|
Zamiast narzekać na wszystko co związane z MPKami-to najpierw zacznijcie od narzekania na...pasażerów-czyli samych siebie.Przez 34 lata mieszkałem na wsi-rok temu zamieszkałem w Lublinie.Mam wrażenie,że ze wsi trafiłem między"lubelskich wieśniaków"... Widzę,że w tych MPKach ludzie myślą na zasadzie:"liczę się TYLKO JA i moja d**a!" Prawie za każdym razem gdy jadę MPKiem,to widzę to samo"zjawisko"które świadczy o egoiźmie i braku kultury wśród pasażerów,o braku szacunku dla innych podróżnych. Chodzi mi o to,że gdy już jakiś"wieprz"lub"wieprzowina"usiądzie na przyśrodkowym siedzeniu,a przy oknie jest wolne miejsce-to nie umie się domyśleć(lub nie chce),że można by kogo wpuścić na siedzenie lub samemu się przesunąć aby ktoś mógł usiąść.Dziś znów to samo-jechałem 9-tką i jakiś "knur"usiadł na siedzeniu a przy oknie było wolne miejsce-obok stało kilka starszych ludzi,ale on łaskawie nie przesunął się lub nie wpuścił nikogo i tak przez kilka przystanków-od Narutowicza do Wileńskiej(oczywiście autobus brnął sporo minut w korkach). Przepraszam za brzydkie słowa,które tu padły w tej mojej wypowiedzi-ale po prostu brak mi normalnych słów na określenie chamstwa. Tak jak już pisałem:pochodzę ze wsi-ale u nas na wsi uczono nas,że trzeba ustąpić miejsca w autobusie osobom starszym. A może to tylko u nas tak uczono? Pozdrawiam!
|
|
40 jezdzi stanowczo za rzadko w autobusach ciasno i zawsze opozniona zwlaszcza rano
|
|
jak u kierowcy bilety podrożeją to autobusy będą bardziej punktualne, bo zamiast kupować u kierowcy drożej ludzie kupią bilet w kiosku, więc krótsze postoje na przystankach przełożą się na mniejsze opóźnienia - dokładnie tak było w Zamościu
|
|
jak ludzie boją się spytać "czy może się pan/pani przesunąć tylko wolą stać to już ich problem, no chyba że ktoś nie lubi miejsca przy oknie i woli stać to inna sprawa... |
|
Mi się wydaje,że większa kultura jest wtedy gdy ktoś ustępuje miejsca lub się przesuwa-no chyba,że ktoś myśli:"w autobusie jestem sam"(lub"jest nas niewielu"). A może to ja się mylę...
|
|
Ja myślę,że Zamość to"inna bajka"-osobiście kilka razy jechałem przez Zamość i tam nie ma tak dużych korków jak w Lublinie; po 1-sze,ze mają obwodnicę i największy"szum/tłum"idzie na obwodnicę; a po 2-gie,że Zamość jest mniejszym miastem niż Lublin. Więc z tego wniosek,że w Zamościu zakupy biletu u kierowcy"proporcjonalnie"zajmują więcej czasu niż stanie w korkach. Natomiast w Lublinie są znacznie większe korki-np.:na ul.Głębokiej,Wolskiej/Piłsudskiego/Narutowicza/Lipowej, Rondzie Lubelskiego Lipca i wielu innych. Więc"procentowo/proporcjonalnie"sprzedawanie biletów przez kierowcę zajmuje mu mniej czasu niż stanie w korkach. |
|
@bambosh: a co powiesz o opóźnionym trolejbusie w sobotni poranek? Kierowca z pętli odjechał punktualnie z pętli, korków nie było, na światłach za bardzo nie staliśmy, a cztery przystanki dalej mieliśmy 3 minuty do tyłu. Powód? Studenci (i nie tylko) kupujący bilet u kierowcy. Nie wiem, czy kioski były czynne, czy nie, ale jeden czy dwa bilety zapasowe nie zaszkodziłyby tym osobom.
|
|
Jest jeszcze jeden problem:rozkłady jazdy są"naszpanowane"-ktoś je bezmózgowo ułożył zakładając,że autobus będzie jechał bez żadnych korków,a na przystankach stał po kilka sekund. Ja osobiście kupuję po kilka biletów na raz w kiosku-np.za 10zł. |
Strona 2 z 2
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|