Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Użytkownik
o co wam chodzi, macie ten swój wywalczony kapitalizm w latach 80, także spoko, najwyżej nie będziecie z rodzinami jeść tego kotleta, kupę ludzi w latach 80 nie walczyło i nie stać ich na tego kotleta już od lat, a wy i tak późno dostajecie "po tyłku"
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kurde Tuska nie ma, czyja to będzie wina???
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Chichot historii... i co...? "Nie o take Polskę my walczyli..."? Macie co chcieliście czyli tzw. "wolny rynek" choć ja to nazywam "wolny ryjek"... i kapitalizm czyli władza pieniądza, kto ma go więcej rządzi, wygrywa, decyduje. Takie wartości jak poszanowanie człowieka, honor, kultura mają dziś niewielką wartość, którą można łatwo kupić.. mimo tego że to deficytowy towar...!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
niech wam wałesa pomoże, macie jeszcze płot to wam przeskoczy, bo min. przez was inne zakłady to już dawno rozpieprzono razem z płotami
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Włoska AGUSTA ze Świdnika wystawiła do przetargu śmigłowiec, którego fizycznie NIE MA. Chodzi o wojskową UZBROJONĄ wersję AW149, która NIE ISTNIEJE, istnieje jedynie w komputerze i na makietach. To dlatego Agusta dała termin pierwszych dostaw w 2019 czyli za 4 lata gdyż muszą dopiero ten helikopter stworzyć o przetestowaniu nie wspominając. Więc nawet gdyby MON wybrało ten helikopter do testów to nie miało by czego testować, jedynie wersję cywilną. To są kpiny!
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
....zakład produkcyjny uzależniony od jednego kontraktu nie napawa zaufaniem tym bardziej, że blachowkręty nie umieją zrozumieć słowa pisanego... Był rozpisany przetarg z konkretnymi uwarunkowaniami. Nie macie co zaoferować, a wiec grzecznie weźcie się za skręcanie maszyn dla innych chętnych...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Najbardziej rozbawil mnie Jakson ! Caly ten protest to cyrk zaaranzowany przez pisowcow! Wszyscy od poczatku (razem z wlascicielami zakladu ..) wiedzieli, ze Swidnik nie ma zadnych szans do wygrania przetargu. Caly czas Pis z Jaroslawem forowali Mielec, a teraz wielkie oburzenie! Robolom ze Swidnika sie nie dziwie, sa totalnie oglupieni przez zwiazkowych cwaniakow, ktorzy od lat jezdza na ich grzbietach smiejac sie do rozpuku! No coz jakie miasto taki zaklad....
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Ty Drukarz zajmi sie lepiej swoja fucha bo masz duza konkurecje. :D
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Włoska AGUSTA ze Świdnika wystawiła do przetargu śmigłowiec, którego fizycznie NIE MA. Chodzi o wojskową UZBROJONĄ wersję AW149, która NIE ISTNIEJE, istnieje jedynie w komputerze i na makietach. To dlatego Agusta dała termin pierwszych dostaw w 2019 czyli za 4 lata gdyż muszą dopiero ten helikopter stworzyć o przetestowaniu nie wspominając. Więc nawet gdyby MON wybrało ten helikopter do testów to nie miało by czego testować, jedynie wersję cywilną. To są kpiny!
Nie znasz się nie pisz bzdur. Nie ma jakieś wersji cywilnej AW149 - to wojskowy śmigłowiec. Nie ma czegoś takiego jak makiety i wizualizacje komputerowe. AW149 to nowoczesny śmigłowiec wojskowy, zaprojektowany i wyprodukowany. Swój pierwszy lot wykonał po koniec 2009 roku. Od tego czasu przeszedł szereg modyfikacji. Jest certyfikowany do najnowszych standardów CS29. Jedyny nowoczesny śmigłowiec w przetargu. To czy lepszy-gorszy od Caracal to sprawa drugorzędna i zapewne ani ty ani ja tego nie wiemy. Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak się nie znasz.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Zawisc i glupota ludzka komentujacych nie zna granic...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie znasz się nie pisz bzdur. Nie ma jakieś wersji cywilnej AW149 - to wojskowy śmigłowiec. Nie ma czegoś takiego jak makiety i wizualizacje komputerowe. AW149 to nowoczesny śmigłowiec wojskowy, zaprojektowany i wyprodukowany. Swój pierwszy lot wykonał po koniec 2009 roku. Od tego czasu przeszedł szereg modyfikacji. Jest certyfikowany do najnowszych standardów CS29. Jedyny nowoczesny śmigłowiec w przetargu. To czy lepszy-gorszy od Caracal to sprawa drugorzędna i zapewne ani ty ani ja tego nie wiemy. Nie wprowadzaj ludzi w błąd jak się nie znasz.
  Kolego związkowcu nie lej wody tylko pokaż mi chociaż JEDEN latający egzemplarz AW149 z funkcjonującym UZBROJENIEM tj karabiny maszynowe, działko, wyrzutnie rakiet niekierowanych, wyrzutnie flar. Ten certyfikat o którym wspominasz AW 149 otrzymał we Włoszech zaledwie rok temu na siłę ze względu na toczący się przetarg w Polsce.    Warto także wspomnieć, że prezes konsorcjum do którego należy Agusta w 2013 roku został aresztowany za dawanie łapówek w przetargu na śmigłowce dla Indyjskiej Armii. Oto link do informacji   http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/980001.html   Warto także zapoznać się ze zdaniem eksperta czyli wieloletniego pilota śmigłowcowego związanego ze Świdnikiem Roberta Zawady, który ocenia wybór Caracala jako najlepszy z oferowanych mimo iż jako lokalny patriota kibicował Świdnikowi. Po prostu Agusta potraktowała niepoważnie ten przetarg oferując wersję cywilną śmigłowca na siłę przerabianą na wojskową. Może liczyli na łapówki tak jak w Indiach...   Oto link do bloga pana Zawady   http://zawada.radiogdansk.pl/index.php/blogerzy/robert-zawada/item/627-gdzie-dwoch-sie-bije-tam-airbus-korzysta
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie jestem żadnym związkowcem. To że nikt nie zakupił tego śmigłowca nie znaczy że nie wyprodukowano żadnej sztuki. Nie wiem co robi prezes AW i w zasadzie nie interesuje mnie to. Wybór Caracala jest uzasadniony głównie ze względu na to jaki ma zastąpić sprzęt czyli śmigłowiec Mi z rodziny 8-17 obecnie Mi8. W zasadzie to wszystkie są mniejsze ale Caracal jest najbliżej. Nie wiem co mają na celu tak głupie komentarze typu: nie produkują, będą testować itd. AW ma ogromne doświadczenie nie mniejsze jak Eurocopter (obecnie Airbus Helicopters) czy Sikorsky. Mają nowoczesny śmigłowiec który oferują w przetargu - to nie jest żadna wizualizacja komputerowa czy makieta.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Pan Zawada nie powiedział nic nowego. Podpisuję się pod jego tekstem - AW149 jak i Black Hawk w zestawieniu z Mi8 to małe śmigłowce. Caracal nie jest wiele większy ale zawsze coś. Co do offsetu to tak stanowczo bym nie twierdził bo sam Siemoniak w jednym z wywiadów mówił że nie jest jeszcze wszystko ustalone ( była to odpowiedź czy będą produkowane w Polsce).
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Nie jestem żadnym związkowcem. To że nikt nie zakupił tego śmigłowca nie znaczy że nie wyprodukowano żadnej sztuki. Nie wiem co robi prezes AW i w zasadzie nie interesuje mnie to. Wybór Caracala jest uzasadniony głównie ze względu na to jaki ma zastąpić sprzęt czyli śmigłowiec Mi z rodziny 8-17 obecnie Mi8. W zasadzie to wszystkie są mniejsze ale Caracal jest najbliżej. Nie wiem co mają na celu tak głupie komentarze typu: nie produkują, będą testować itd. AW ma ogromne doświadczenie nie mniejsze jak Eurocopter (obecnie Airbus Helicopters) czy Sikorsky. Mają nowoczesny śmigłowiec który oferują w przetargu - to nie jest żadna wizualizacja komputerowa czy makieta.
  Owszem AW149 to fajny, nowoczesny śmigłowiec tyle tylko, że cywilny, który jest na siłę teraz przerabiany na wojskowy to dlatego Agusta zaoferowała MON dostawę w 2017 roku CYWILNEJ wersji AW 149. Natomiast wojskową wersję mogli dostarczyć dopiero w 2019 roku a więc za cztery lata. Agusta razem z Eurocopterem miała w swojej ofercie śmigłowiec wojskowy, sprawdzony, oblatany, spełniający wymagania polskiego przetargu czyli NH90. Ale nie to nie...
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
NH90 to też mały brat w zestawieniu z Mi8. Nie mogę jednoznacznie wypowiadać się o NH90 ale to zdecydowanie najlepszy produkt w tej klasie Agusty. Co do 149 to nie ma wersji cywilnej - oczywiście wyglądem przypomina cywilne produkty AW ale wygląd to nie wszystko. Poszycie kompozytowe daję tą możliwość że przy identycznie wyglądającym elemencie może mieć diametralnie inne właściwości.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
AK (7 maja 2015 o godzinie 00:38) Pan Zawada nie powiedział nic nowego. Podpisuję się pod jego tekstem - AW149 jak i Black Hawk w zestawieniu z Mi8 to małe śmigłowce. Caracal nie jest wiele większy ale zawsze coś. Co do offsetu to tak stanowczo bym nie twierdził bo sam Siemoniak w jednym z wywiadów mówił że nie jest jeszcze wszystko ustalone ( była to odpowiedź czy będą produkowane w Polsce). --------------------------------------- Przetarg, nie przeprowadza się według "widzimisie", tylko według kryteriów. Kryteria były następujące: To są kryteria na których opierał się przetarg śmigłowcowy, tj.: - 50% punktacji przetargowej stanowi cena. - 20% punktacji, to są koszty eksploatacji. - 30% punktacji, to są techniczne aspekty oferty. To Świdnik, uczestniczący w przetargu ze swoim produktem AW149 byłby zwycięzcą przetargu, gdyby w nieuczciwy sposób nie wyeliminowano Spółki z procedury przetargowej. Za 50 sztuk Caracali cena wynosi ponad 13 mld, oferta świdnicka jest 2 mld tańsza. Kryterium cenowe, jak wyżej, to 50% punktacji. Koszty eksploatacji - Caracal ponad 9 000 EUR, Black Hawk - mniej, niż 3 000 EUR, AW149 - Na poziomie - Black Hawk. Z tych 2 kryteriów, stanowiących 70% punktacji Świdnik, bił rywali na głowę. Caracal w trzecim kryterium, nie miał szans nadrobić strat. Świdnik przegrał, bo miał najlepszą ofertę. Caracal nie miał żadnych szans. ---------------------- Tutaj więcej: https://www.youtube.com/watch?v=kmd7cLDcJ5g
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Włoska AGUSTA ze Świdnika wystawiła do przetargu śmigłowiec, którego fizycznie NIE MA. Chodzi o wojskową UZBROJONĄ wersję AW149, która NIE ISTNIEJE, istnieje jedynie w komputerze i na makietach. To dlatego Agusta dała termin pierwszych dostaw w 2019 czyli za 4 lata gdyż muszą dopiero ten helikopter stworzyć o przetestowaniu nie wspominając. Więc nawet gdyby MON wybrało ten helikopter do testów to nie miało by czego testować, jedynie wersję cywilną. To są kpiny!
Kłamiesz, jak wojskowe trepy. Nie wprowadzaj ludzi w błąd. --------------------------------------------------------------- 3. Zaprzeczamy jednocześnie jakoby oferowany przez naszą firmę AW149 był śmigłowcem cywilnym, ponieważ jest to konstrukcja wyłącznie wojskowa, która uzyskała wojskowy certyfikat typu nr 083 w ramach certyfikacji przeprowadzonej przez Dyrekcję Uzbrojenia Lotniczego i Zdolności do Lotu włoskiego Ministerstwa Obrony, zgodnie ze najnowszymi standardami obowiązującymi w NATO. --------------- Z Oświadczenie Zarządu PZL: http://www.pzl.swidnik.pl/pl/oswiadczenie-zarzadu-pzl-swidnik/0,-sh,1
Ostatnio edytowany 7 maja 2015 r. o 01:48
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Kolego związkowcu nie lej wody tylko pokaż mi chociaż JEDEN latający egzemplarz AW149 z funkcjonującym UZBROJENIEM tj karabiny maszynowe, działko, wyrzutnie rakiet niekierowanych, wyrzutnie flar. Ten certyfikat o którym wspominasz AW 149 otrzymał we Włoszech zaledwie rok temu na siłę ze względu na toczący się przetarg w Polsce.    Warto także wspomnieć, że prezes konsorcjum do którego należy Agusta w 2013 roku został aresztowany za dawanie łapówek w przetargu na śmigłowce dla Indyjskiej Armii. Oto link do informacji   http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/980001.html   Warto także zapoznać się ze zdaniem eksperta czyli wieloletniego pilota śmigłowcowego związanego ze Świdnikiem Roberta Zawady, który ocenia wybór Caracala jako najlepszy z oferowanych mimo iż jako lokalny patriota kibicował Świdnikowi. Po prostu Agusta potraktowała niepoważnie ten przetarg oferując wersję cywilną śmigłowca na siłę przerabianą na wojskową. Może liczyli na łapówki tak jak w Indiach...   Oto link do bloga pana Zawady   http://zawada.radiogdansk.pl/index.php/blogerzy/robert-zawada/item/627-gdzie-dwoch-sie-bije-tam-airbus-korzysta
Przetargi, nie wygrywa się opiniami ekspertów, tylko według kryteriów. Kryteria na których prowadzono przetarg były następujące: - 50% punktacji przetargowej stanowi cena. - 20% punktacji, to są koszty eksploatacji. - 30% punktacji, to są techniczne aspekty oferty. To Świdnik, uczestniczący w przetargu ze swoim produktem AW149 byłby zwycięzcą przetargu, gdyby w nieuczciwy sposób nie wyeliminowano Spółki z procedury przetargowej. Za 50 sztuk Caracali cena wynosi ponad 13 mld, oferta świdnicka jest 2 mld tańsza. Kryterium cenowe, jak wyżej, to 50% punktacji. Koszty eksploatacji - Caracal ponad 9 000 EUR za godzinę lotu, Black Hawk - mniej, niż 3 000 EUR, AW149 - Na poziomie - Black Hawk. Z tych 2 kryteriów, stanowiących 70% punktacji Świdnik, bił rywali na głowę. Caracal w trzecim kryterium, nie miał szans nadrobić strat. Świdnik przegrał, bo miał najlepszą ofertę. Dlatego został utrącony. ---------------------- Tutaj więcej: https://www.youtube.com/watch?v=kmd7cLDcJ5g
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Dlaczego jesteś głupi - bo jesteś związkowcem, dlaczego jesteś związkowcem - bo jesteś głupi. Czy jesteście aż tak ślepi - związków zawodowych już w Polsce nie ma. Są tylko działacze związkowi z dobrymi pensjami. I działacze i Rząd RP rozgrywa was jak im pasuje tj. tak aby jak najdłużej utrzymać się przy korycie.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Związki są jednym z ważniejszych filarów, na jakich opiera się ten system. Gdyby jeszcze dać władzę politycznątym pasożytom lub ludziom prostytuującym się związkom (A. Dudzie), byłoby jeszcze gorzej. Tak, może być jeszcze gorzej. 100% ludzi pełniących jakiekolwiek funkcje w związkach to kryminaliści - z definicji.
Zgłoś do moderatora
Cytuj
Odpowiedz
Strona 1 z 3

Dodaj odpowiedź:

Przerwa techniczna ... ...