![]() |
Co to za dziki kraj?
Nic się nie zmieniło od czasów PRLu.
Dobrze że ktoś powołał te służby pilnujące kombinatorów.
Wszelkie przetargi w tym kraju to przesłanki do korupcji i nie myślę tylko o firmie wspomnianej w artykule.
Jak tu ma być dobrze jak swój swojego "kroi" za plecami.
|
![]() |
"Spółki zapłaciły ok. 30 mln zł za usługę, która mogłaby kosztować 550 tys. zł"
... ukraść kilkadziesiąt milionów PLN w białych rękawiczkach.
W Chinach dostaliby czapę z miejsca za taki numer, u nas proces będzie się ciągnął kilka lat, a kara będzie śmieszna.
|
![]() |
Jeżeli wierzysz w CBA to jesteś naiwny. Oni "robią" wskaznym a nie tym co powinni. Mam tego przykład. Osobiście zawiadomiłem o przestępstwie i kicha.
|
![]() |
Oni odpowiadają za to moralnie, więc będą uniewinnieni.
|
![]() |
jeszcze do 1925 roku w Polsce obowiązywało prawo, na podstawie którego politycy i urzędnicy oraz lekarze odpowiadali karą śmierci z urzędu za łapówki, kombinacje, malwesracje i przekręty. Szkoda, że to prawo zniesiono... a swoją drogą Tracichleb odchodził już z kilku spółek w niesławie i jak widać ma solidne plecy bo wszędzie spadał na 4 łapy... w tym przypadku tez mu nic nie grozi... ciekawe gdzie zostanie teraz prezesem prezesów?? |
![]() |
POprzedni prezes za nieprawidłowości ok, 8 czy 9 milionów jeszcze nie został osądzony.
A tu już nowa afera.
Wszystko zostanie "pod dywan"
Głupie społeczeństwo za te afery zapłaci ?
|
![]() |
Tak kończą zadufani w sobie "solidarnościowcy" - krzyczeli, że komunaa kradła , a sami robią to jeszcze "lepiej"
|
![]() |
Sami Qurwa kolekcjonerzy zegarków po 30 paloli, już nie mają gdzie tego przypinać złodzieje i łapówkarze,jeszcze brakuje ministerstwa czasu i zegarków. Zachciało się komunistycznemu elektorowi takiej WADZY.
|
![]() |
[t WIELKA KOLEJ POLSKO-UKRAIŃSKA W dniu dzisiejszym odwołano wieloletniego prezesa PKP LHS (kolej 1520 mm, szeroki tor w Polsce z Ukrainy do Sławkowa). Dla LHS to nienajlepsza informacja, natomiast dla grupy PKP oznacza zapewne większą integrację i współpracę LHS z PKP Cargo. Ta wiadomość jest bodźcem do przemyśleń na temat roli LHS i Ukrainy w transporcie w Europie Środkowej. Na początek mapa zasilania sieci trakcyjnej - powyżej na zdjęciu do notki. Z powyższej mapy wyraźnie (jeśli mapa jest niewyraźna to proszę o spojrzenie do internetu) wynika, iż system zasilania w Polsce i na 70% powierzchni Słowacji jest identyczny. Dlaczego jeszcze żaden przewoźnik państwowy, czy polski (PKP Cargo) czy słowacki (ZSK Cargo) nie uzyskał przewagi na rynku sąsiednim, wszak każdy ma dużą nadwyżkę lokomotyw i wagonów? W pytaniu jest zawarta odpowiedź – każdy jest państwowy, duży, nieelastyczny, wspierany przez własne Państwo, do niedawna nawet były to podmioty współpracujący ze sobą. W efekcie daje to element równowagi. Inwestycje na terenie drugiego Państwa są trudne, konkurencja duża, w efekcie wsparcia ZSK Cargo przez państwo słowackie, na Słowacji niemal nie ma prywatnych przewoźników. ZSK Cargo wydzierżawia do Polski lokomotywy i wagony, PKP Cargo przewozi na własnej licencji na Słowacji ale skala jest znikoma. ZSK Cargo to ok. 7 mld tkm rocznie, 30 milionów ton, 300 mln EUR przychody, 13 000 wagonów, 600 lokomotyw. W sumie to ok. 20-30% biznesu PKP Cargo. Co może zmienić układ sił w regionie? – Ukraina. Na Ukrainie nie ma konkurencji, jest tylko UkrZeleznica, która nie wiadomo dlaczego nie wykorzystuje swojej historycznej szansy. Ten, kto pierwszy wpisze się w wykorzystanie potencjału kolejowego biznesu Ukrainy w Europie ten zgarnie całą pulę (i może jeszcze trochę). PKP LHS w 100% zależy od Ukrainy, to Ukraińcy decydują czy przekażą im wagony, podobnie przewoźnicy 1435 mm w Polsce i ZSK Cargo na Słowacji. Jest to niemal nieprawdopodobne, że jeszcze Ukraińcy nie utworzyli spółki w Europie do przewozów i spedycji, chyba tylko dlatego, że UkrZeleznica jest to firma państwowa ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jakie są scenariusze rozwoju sytuacji w regionie i skutki dla PKP? Scenariusz optymistyczny: PKP lub PKP Cargo tworzy spółkę z UkrZeleznica (50/50 lub podobnie), wnosi tam lokomotywy, wagony i np. towarowy LHS (wszak i tak infrastruktura będzie wydzielona), Ukraińcy wnoszą kapitałowo trochę lokomotyw do obsługi US Steel w Koszycach, może coś jeszcze, pozostałe wagony i lokomotywy są dzierżawione od PKP Cargo i dopuszczane na rynek słowacki. Wówczas, po dostosowaniu infrastruktury przeładunkowej i przejęciu największego klienta – US Steel, spółka kolejowa polsko-ukraińska przejmuje większość przewozów na Słowacji i przez to automatycznie w Czechach (szacuję, że ok. 20-30% biznesu czeskiego to transport powiązany ze Słowacją). Spółka ta monopolizuje przewozy z Ukrainą w Polsce i na LHS. W sumie będzie kontrolować ok. 40 mln ton towarów w Polsce , Słowacji i w Czechach na poziomie zyskowności znacznie powyżej średniej kolejowej i przychodami ok 500 mln EUR (Słowacja plus Polska plus Czechy), dodatkowo Ukraińcy nie muszą się tłumaczyć z braku konkurencji. ZSK Cargo i CD Cargo będę w dużych kłopotach, ZSK Cargo prawdopodobnie zbankrutuje, co spowoduje odwet rządu słowackiego w postaci wysokich stawek dostępu ale podnoszenie cen dostępu do infrastruktury to broń obosieczna dla gospodarki (zwłaszcza przy ich wysokości na Słowacji). PKP Cargo nie ma żadnego ryzyka – lokomotywy i wagony stoją w krzakach setkami i tysiącami. Pojawieniem się wówczas masy tanich lokomotyw i wagonów z Czech i Słowacji w Polsce winien zająć się UTK. Z czasem zmieni się układ sił (po bankructwie ZSK Cargo) i spółka będzie naturalnym partnerem dla Słowaków. Reasumując: PKP/PKP Cargo nie ryzykując nic.......) reszta na blogu "nie po kolei" na salon 24 pl
Poczytajcie to o co chodzi!!!! a nie osadzacie czlowieka.....odrazu widac ze stal im na drodze do przejecia LHS,,wiec trzeba bylo go usunac,,a ze w naszym kraju sie to robi w taki sposób!!!!
|
![]() |
do ciuchcia batman >> W dniu dzisiejszym odwołano wieloletniego prezesa PKP LHS jaki on wieloletni ????
|
![]() |
do ciuchcia batman >> W dniu dzisiejszym odwołano wieloletniego prezesa PKP LHS jaki on wieloletni ????
|
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|