Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Artykuły zewnętrzne

14 czerwca 2023 r.
17:23

Jak nie zmarnować ani grosza z budżetu reklamowego: porady dla firm

0 1 A A

Powodów marnowania budżetu marketingowego może być wiele: niekompetencja specjalistów, odpowiedzialnych za tworzenie reklam, brak zrozumienia potrzeb potencjalnych nabywców, brak danych. Ale jeśli tak się stanie, warto nauczyć się analizować wyniki kampanii i wyciągać właściwe wnioski.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

 Online call tracking pomoże zoptymalizować reklamę tak, aby przyszłe inwestycje w reklamę tylko się zwróciły.

Skonfiguruj narzędzia analityczne

Może się to wydawać oczywiste, ale niektóre firmy wciąż nie dbają o wdrożenie systemów analitycznych. I prawie nigdy nie analizują wyników swoich kampanii. 

Co należy zrobić w pierwszej kolejności?

  1. Połącz swoje konto Google Ads z Google Analytics. Bez tego nie będziesz w stanie uzyskać dokładnych statystyk i wyciągnąć właściwych wniosków na temat skuteczności swoich kampanii.

  2. Przypisz tagi utm do wszystkich działań marketingowych. Jest to konieczne, aby zrozumieć dokładne źródło ruchu. Na przykład, jeśli prowadzisz stronę w mediach społecznościowych i uruchamiasz tam targetowane reklamy, nie zrozumiesz bez tagów, skąd pochodzą Twoi klienci.

     

3. Ustaw cele dla każdego zdarzenia, które użytkownik może wykonać w witrynie. Bez tego zobaczysz źródła ruchu, ale nie będziesz dokładnie wiedział, co odwiedzający zrobili na stronie: obejrzeli produkty, czytali bloga, dodali produkty do "listy życzeń" lub koszyka itp.

4. Podłącz call tracking. Zazwyczaj ludzie nie dokonują zakupów wyłącznie online. Na przykład dzwonią przed złożeniem zamówienia, aby upewnić się, że produkt jest dostępny, zapytać o szczegóły i skonsultować się. Jeśli co najmniej 30% zamówień od klientów jest dokonywanych telefonicznie, bez śledzenia połączeń nie będziesz w stanie przeanalizować źródła reklam takich potencjalnych klientów. 

Systemy analityki internetowej "nie widzą" i nie rejestrują tak cennych konwersji jak rozmowy telefoniczne, ponieważ odbywają się one offline. Ale online call tracking pokaże z 97% dokładnością, jaki rodzaj reklamy ― od źródła do słowa kluczowego ― prowadzi zainteresowanych klientów do witryny.

 

 

Dane te są dostępne w specjalnych raportach usług call tracking. Analizując te raporty, można optymalizować reklamy, aby przyciągały jeszcze więcej połączeń.

Regularnie analizuj postęp i wyniki kampanii, aby właściwie alokować budżet reklamowy

Według statystyk 90% reklamodawców nie śledzi skuteczności reklam online. Dlatego nie są mogą na czas zauważyć, że budżet reklamowy jest marnowany. 

Na co należy zwrócić szczególną uwagę:

  • jakie słowa kluczowe pochłaniają więcej budżetu;

  • które banery reklamowe są bardziej atrakcyjne dla użytkowników;

  • jakie reklamy przyciągają na stronę osoby, które wykonują oczekiwane działania;

  • z jakich regionów lub krajów pochodzi ruch.

Jeśli masz podłączony call tracking, warto również analizować:

  • czy reklama przynosi połączenia ― jeśli nie, warto wyłączyć te kampanie, które wyczerpują budżet, jednak nie prowadzą do rozmów;

  • z jakich źródeł, kanałów, kampanii i słów kluczowych przychodzą na stronę internetową osoby dzwoniące;

  • o co ludzie pytają przez telefon ― czasami pomaga to poprawić teksty reklam lub znaleźć nowe słowa kluczowe;

  • w jakich dniach i godzinach jest najwięcej połączeń ― ponieważ pozwala to zwiększyć stawki za reklamy w godzinach największego popytu. Lub wręcz przeciwnie, wyłączyć reklamy w godzinach, w których ludzie nie są zainteresowani produktem lub usługą. 

 

 

Przykładowy raport dostępny w usłudze call tracking, który pokazuje częstotliwość połączeń w różnych godzinach i dniach

Minimalizuj liczbę nieodebranych połączeń

Ponadto, jeśli z tego raportu wiesz, że otrzymujesz wiele połączeń reklamowych w określonych godzinach, możesz dokładniej monitorować pracę zespołu sprzedaży.

Nawiasem mówiąc, call tracking pokazuje również nieodebrane połączenia w osobnym raporcie, dzięki czemu można zadzwonić do potencjalnego klienta tak szybko, jak to możliwe, zanim pójdzie szukać konkurencji.

Niektórzy kierownicy są zszokowani, gdy dowiadują się z raportów call trackingowych, ile jest faktycznie nieodebranych połączeń przez menedżerów. Nie popełniaj tego błędu, ponieważ przegapione telefony również marnują Twój budżet marketingowy i wszystkie dotychczasowe wysiłki. Menedżerowie nie powinni przegapić ani jednego połączenia, którzy tak wiele kosztują.

 

 

Przykładowy raport w usłudze call tracking o nieodebranych połączeniach

W końcu, prawidłowe skonfigurowanie kampanii reklamowych to tylko 20% sukcesu, a pozostałe 80% to analityka oraz optymalizacja reklam. Dlatego analizuj, wyciągaj wnioski i dostosowuj kampanię tak, aby przynosiły większe efekty przy niższych kosztach. Czasami nawet nie będziesz musiał zwiększać budżetu reklamowego, ale uda się poprawić wyniki.

e-Wydanie

Pozostałe informacje

Do Wozu - Strefa Tuningu
WIDEO
film

Do Wozu - Strefa Tuningu

"Do Wozu" to program motoryzacyjny, który nie tylko zabiera widzów w emocjonującą podróż po świecie samochodów, ale także otwiera drzwi do niezwykłych historii ludzi związanych z tą pasją.

Fogo Unia Leszno - Orlen Oil Motor Lublin [relacja na żywo]

Fogo Unia Leszno - Orlen Oil Motor Lublin [relacja na żywo]

Z lekkim opóźnieniem, bo o godzinie 18.15 ma rozpocząć się mecz pomiędzy Fogo Unią Leszno, a Orlen Oil Motorem Lublin. Czy osłabieni gospodarze będą w stanie nawiązać walkę z będącymi w koncertowej formie "Koziołkami"?

Rolkarze opanują Park Ludowy
25 maja 2024, 11:00

Rolkarze opanują Park Ludowy

Wspólny przejazd alejkami Parku Ludowego, nauka jazdy z instruktorem, pokazy oraz konkursy z nagrodami, to tylko niektóre z przygotowanych na sobotę (25 maj) atrakcji w ramach wydarzenia – Pierwszy Freeride – Lublin na rolkach.

Spośród 34 rywalizujących zespołów, tylko jeden najlepiej ratuje życie
foto/wideo
galeria
film

Rywalizowały 34 zespoły, ale tylko jeden najlepiej ratuje życie

Za nami X Regionalne Mistrzostwa w Ratownictwie Medycznym. Udział wzięły drużyny z całej Polski, ale tylko jedna może poszczycić się tym, że najlepiej ratuje ludzkie życie.

Na lekarza: Nowa metoda oszustów

Na lekarza: Nowa metoda oszustów

W ostatnim czasie złodzieje znów wyłudzili duże sumy pieniędzy od starszych osób. Dwie seniorki straciły wszystkie oszczędności. Jedna przez strach o syna, druga przez… zakochanie

Lekarz pogotowia stwierdził zgon

Nieszczęście na przystanku

85-letnia kobieta zasłabła na przystanku MPK przy ulicy Diamentowej. Niestety nie udało się jej uratować.

ilustracyjne

8-letek wjechał w latarnię. Na pomoc rzucił się policjant

Mocno poturbował się 8-latek, który wpadł rowerem w latarnię

Kadrowa miotła w Bogdance

Kadrowa miotła w Bogdance

Zaczęła się kadrowa karuzela w Bogdance. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Seweryn Szwarowski, Mariusz Wojdanowski i Adam Laskowski stracili dyrektorskie posady. Byli to ludzie z ekipy byłego prezesa Kasjana Wyligały

Umowa na budowę podpisana. Za 95 milionów powstanie piłkarska perełka

Umowa na budowę podpisana. Za 95 milionów powstanie piłkarska perełka

Przed niespełna dwoma tygodniami rozstrzygnięto przetarg na budowę Lubelskiego Centrum Piłki Nożnej, a dzisiaj (22 maja) prezydent Chełma Jakub Banaszek podpisał umowę z wykonawcą. Za blisko 95 milionów w Chełmie powstanie piłkarska perełka.

Tak bawią się Bronowice (zdjęcia). Wieczorem zagrają gwiazdy disco polo. Wstęp wolny!
Patronat Dziennika Wschodniego
galeria

Tak bawią się Bronowice (zdjęcia). Wieczorem zagrają gwiazdy disco polo. Wstęp wolny!

Dzisiaj Społeczny Komitet Mieszkańców Lublina – Bronowice, jedna najstarszych i najprężniej działających organizacji społecznych w mieście obchodzi 25. urodziny. Z okazji srebrnego jubileuszu w ramach Bronowickich Kulturaliów Stowarzyszenie organizuje VII Wojewódzką Gala dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych z Niepełnosprawnościami. Pierwsza część wydarzenia – występy artystyczne dzieci i młodzieży z bronowickich placówek szkolno-oświatowych już za nami. W drugiej popołudniowej części gali na scenie zobaczymy m.in. lubelskich utalentowanych, młodych artystów, uczestników The Voice Kids - Gracjanę Górkę oraz Maksa Belniaka, a także znane i lubiane w całym kraju gwiazdy disco polo, zespoły Playboys i DEFIS. Początek koncertów o godz. 17:30. Wstęp wolny.

Od jutra utrudnienia w ścisłym centrum miasta. Tędy nie przejedziemy
LUBLIN

Od jutra utrudnienia w ścisłym centrum miasta. Tędy nie przejedziemy

Od soboty 25 maja do wtorku 28 maja w Lublinie zamknięty zostanie plac Zamkowy. Nie będzie tam można ani wjechać ani zaparkować. Utrudnienia dotyczyć będą także innych ulic w okolicy Starego Miasta.

Młodzież do rolnictwa się nie garnie

Młodzież do rolnictwa się nie garnie

Mimo trudności, problemów demograficznych i niewielkiego zainteresowania zawodami rolniczymi wśród młodzieży, Zespół Szkół Agrobiznesu im. Macieja Rataja w Klementowicach z gminie Kurów - wciąż funkcjonuje, nieprzerwanie od 1940 roku. Kształci Polaków i obcokrajowców.

Puławy dzisiaj i 20 lat temu. Tak zmieniło się miasto
galeria

Puławy dzisiaj i 20 lat temu. Tak zmieniło się miasto

Nowe drogi, budynki użyteczności publicznej, boiska, hipermarkety - ostatnie 20 lat dla Puław to okres rozwoju w wielu obszarach. Zmiany, jakie zachodziły w tym czasie, uwieczniano na zdjęciach lotniczych i satelitarnych.

właścicielka pracowni krawieckiej

Jak założyć konto firmowe na Amazon? Poradnik

Amazon jest jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych platform e-commerce na świecie. Dla wielu firm, zarówno tych małych, jak i dużych, obecność na Amazonie to klucz do sukcesu.

Sklep internetowy w 2024 roku - co należy wiedzieć?

Sklep internetowy w 2024 roku - co należy wiedzieć?

W 2024 roku handel elektroniczny przeżywa dynamiczny rozwój, przynosząc nowe możliwości i wyzwania zarówno dla przedsiębiorców, jak i konsumentów. W dobie postępującej digitalizacji, sklep internetowy staje się kluczowym elementem strategii biznesowych, umożliwiając dotarcie do szerokiego grona klientów na całym świecie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!