Powodów marnowania budżetu marketingowego może być wiele: niekompetencja specjalistów, odpowiedzialnych za tworzenie reklam, brak zrozumienia potrzeb potencjalnych nabywców, brak danych. Ale jeśli tak się stanie, warto nauczyć się analizować wyniki kampanii i wyciągać właściwe wnioski.
Online call tracking pomoże zoptymalizować reklamę tak, aby przyszłe inwestycje w reklamę tylko się zwróciły.
Skonfiguruj narzędzia analityczne
Może się to wydawać oczywiste, ale niektóre firmy wciąż nie dbają o wdrożenie systemów analitycznych. I prawie nigdy nie analizują wyników swoich kampanii.
Co należy zrobić w pierwszej kolejności?
-
Połącz swoje konto Google Ads z Google Analytics. Bez tego nie będziesz w stanie uzyskać dokładnych statystyk i wyciągnąć właściwych wniosków na temat skuteczności swoich kampanii.
-
Przypisz tagi utm do wszystkich działań marketingowych. Jest to konieczne, aby zrozumieć dokładne źródło ruchu. Na przykład, jeśli prowadzisz stronę w mediach społecznościowych i uruchamiasz tam targetowane reklamy, nie zrozumiesz bez tagów, skąd pochodzą Twoi klienci.
3. Ustaw cele dla każdego zdarzenia, które użytkownik może wykonać w witrynie. Bez tego zobaczysz źródła ruchu, ale nie będziesz dokładnie wiedział, co odwiedzający zrobili na stronie: obejrzeli produkty, czytali bloga, dodali produkty do "listy życzeń" lub koszyka itp.
4. Podłącz call tracking. Zazwyczaj ludzie nie dokonują zakupów wyłącznie online. Na przykład dzwonią przed złożeniem zamówienia, aby upewnić się, że produkt jest dostępny, zapytać o szczegóły i skonsultować się. Jeśli co najmniej 30% zamówień od klientów jest dokonywanych telefonicznie, bez śledzenia połączeń nie będziesz w stanie przeanalizować źródła reklam takich potencjalnych klientów.
Systemy analityki internetowej "nie widzą" i nie rejestrują tak cennych konwersji jak rozmowy telefoniczne, ponieważ odbywają się one offline. Ale online call tracking pokaże z 97% dokładnością, jaki rodzaj reklamy ― od źródła do słowa kluczowego ― prowadzi zainteresowanych klientów do witryny.
Dane te są dostępne w specjalnych raportach usług call tracking. Analizując te raporty, można optymalizować reklamy, aby przyciągały jeszcze więcej połączeń.
Regularnie analizuj postęp i wyniki kampanii, aby właściwie alokować budżet reklamowy
Według statystyk 90% reklamodawców nie śledzi skuteczności reklam online. Dlatego nie są mogą na czas zauważyć, że budżet reklamowy jest marnowany.
Na co należy zwrócić szczególną uwagę:
-
jakie słowa kluczowe pochłaniają więcej budżetu;
-
które banery reklamowe są bardziej atrakcyjne dla użytkowników;
-
jakie reklamy przyciągają na stronę osoby, które wykonują oczekiwane działania;
-
z jakich regionów lub krajów pochodzi ruch.
Jeśli masz podłączony call tracking, warto również analizować:
-
czy reklama przynosi połączenia ― jeśli nie, warto wyłączyć te kampanie, które wyczerpują budżet, jednak nie prowadzą do rozmów;
-
z jakich źródeł, kanałów, kampanii i słów kluczowych przychodzą na stronę internetową osoby dzwoniące;
-
o co ludzie pytają przez telefon ― czasami pomaga to poprawić teksty reklam lub znaleźć nowe słowa kluczowe;
-
w jakich dniach i godzinach jest najwięcej połączeń ― ponieważ pozwala to zwiększyć stawki za reklamy w godzinach największego popytu. Lub wręcz przeciwnie, wyłączyć reklamy w godzinach, w których ludzie nie są zainteresowani produktem lub usługą.
Przykładowy raport dostępny w usłudze call tracking, który pokazuje częstotliwość połączeń w różnych godzinach i dniach
Minimalizuj liczbę nieodebranych połączeń
Ponadto, jeśli z tego raportu wiesz, że otrzymujesz wiele połączeń reklamowych w określonych godzinach, możesz dokładniej monitorować pracę zespołu sprzedaży.
Nawiasem mówiąc, call tracking pokazuje również nieodebrane połączenia w osobnym raporcie, dzięki czemu można zadzwonić do potencjalnego klienta tak szybko, jak to możliwe, zanim pójdzie szukać konkurencji.
Niektórzy kierownicy są zszokowani, gdy dowiadują się z raportów call trackingowych, ile jest faktycznie nieodebranych połączeń przez menedżerów. Nie popełniaj tego błędu, ponieważ przegapione telefony również marnują Twój budżet marketingowy i wszystkie dotychczasowe wysiłki. Menedżerowie nie powinni przegapić ani jednego połączenia, którzy tak wiele kosztują.
Przykładowy raport w usłudze call tracking o nieodebranych połączeniach
W końcu, prawidłowe skonfigurowanie kampanii reklamowych to tylko 20% sukcesu, a pozostałe 80% to analityka oraz optymalizacja reklam. Dlatego analizuj, wyciągaj wnioski i dostosowuj kampanię tak, aby przynosiły większe efekty przy niższych kosztach. Czasami nawet nie będziesz musiał zwiększać budżetu reklamowego, ale uda się poprawić wyniki.