wtorek, 17 października 2017 r.

Biała Podlaska

Biała Podlaska: Kobieta z mieczem, kontrowersyjna promocja miasta

  Edytuj ten wpis
Dodano: 31 stycznia 2011, 19:47

"Dama z bałwankiem”, zaprezentowana w ubiegłym tygodniu podczas konferencji w PSW, budziła mieszane
\"Dama z bałwankiem”, zaprezentowana w ubiegłym tygodniu podczas konferencji w PSW, budziła mieszane

"Biała Podlaska – miasto z charakterem” i "Biała Podlaska gotowa na wyzwania”. Te hasła wraz z logo podobnym do bałwanka, promują Białą Podlaską. Mieszkańcy przyjmują je z mieszanymi uczuciami.

- Hm... – zastanawia się Teresa Sidoruk, prezes bialskiej organizacji ZNP.
Podobnie zdumiona jest radna Alicja Łagowska. – Jaki to charakter? Oby nie czarny… – żartuje.

Zaskoczenia nie ukrywa radny Stefan Konarski. O hasłach nawet nie słyszał Adam Wilczewski, przewodniczący Rady Miasta.

– Średnio dobre jest to z "charakterem” – uśmiecha się kwaśno przewodniczący.
Ireneusz Wagner, prezes klubu literackiego "Maksyma”, uważa, że hasło jest trafne.

– Potrzebne byłoby jednak jakieś określenie charakteru – przyznaje. Również poeta Leszek Ciepły dobrze odbiera pierwsze hasło. – Dobrze to reklamuje naszą miejscowość – uważa.

Andrzej Wilbik, fraszkopisarz, jest odmiennego zdania. – Hasło o charakterze jest banalne – stwierdza krótko.

Bożena Pawlina-Maksymiuk, dyrektor GOK, też jest krytyczna: – Takie sformułowanie oznacza "wszystko i nic”.

Regionalista Szczepan Kalinowski nie jest zadowolony z promocji swego miasta. Uważa, że lepsze byłoby jakieś odniesienie do historii, np. "Biała Podlaska – Panie Kochanku!”, nawiązujące do rodu Radziwiłłów albo do wspaniałych tradycji Podlaskiej Wytwórni Samolotów i dziejów lotniska.

– Tymczasem hasło "Biała Podlaska gotowa na wyzwania” zawiera bierną postawę, a dotyczące charakteru nie ma dookreślenia – uważa Kalinowski.

Maciej Buczyński, naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju UM Biała Podlaska, mówi, że hasła i logo przypominające bałwanka (zamaszyście napisana litera B) powstały w ramach projektu unijnego "Utworzenie lokalnego systemu informacji i kooperacji gospodarczej dla miasta Biała Podlaska” i były już pokazywane m.in na forum ekonomicznym w Krynicy oraz na Międzynarodowych Targach Poznańskich "Investfield 2010”.

– Logo i hasło pozostaną przez 3–5 lat. Cała akcja z opracowaniem strategii i promocji, logotypami i systemem identyfikacji wizualnej oraz z kampanią w pismach ogólnopolskich kosztowała około 200 tys. zł – wyjaśnia Buczyński.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
(0) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!