niedziela, 20 sierpnia 2017 r.

Chełm

Chełm: Dlaczego tak ciężko dodzwonić się na policję?

Dodano: 17 listopada 2011, 17:39

W Komendzie Miejskiej Policji w Chełmie przez całą dobę telefony od mieszkańców odbierają dwie osoby
W Komendzie Miejskiej Policji w Chełmie przez całą dobę telefony od mieszkańców odbierają dwie osoby

Jak długo trwa oczekiwanie na połączenie z numerem alarmowym policji? Teoretycznie, powinno być jak najkrótsze. Nasz Czytelnik twierdzi jednak, że czekał aż 20 minut. Policja zapewnia: To były chwilowe problemy.

Do naszej redakcji dotarły sygnały, że od pewnego czasu trudno dodzwonić się na numery alarmowe policji. Chodzi przede wszystkim o numer 112. Mieszkańcy skarżyli się, że oczekiwanie na połączenie z dyżurnym wydłuża się ponad miarę.

– A przecież na policję dzwoni się w nagłych sprawach. Czasem chodzi o ludzkie życie – mówią Czytelnicy. Z ich relacji wynika, że o wiele łatwiej dodzwonić się na 112 do straży pożarnej. Udaje się to jednak tylko wtedy, jeśli numer wybierzemy z telefonu stacjonarnego. Dzwoniąc na ten sam numer z komórki, połączymy się zawsze z policją. A wtedy, jak twierdzą nasi informatorzy, czekanie na zgłoszenie dyżurnego może potrwać.

W czym problem? Policja tłumaczy, że mogło rzeczywiście dochodzić do sytuacji, gdy oczekiwanie na połączenie z dyżurnym się przedłużało.

– W połowie sierpnia w naszej komendzie wymieniane były stanowiska dysponenckie dla służby dyżurnej – wyjaśnia Ewa Czyż, rzecznik chełmskiej policji. – Od tej pory mogły się zdarzyć drobne problemy techniczne, które jednak były na bieżąco usuwane.

Jak mówi Czyż, problemy z uzyskaniem połączenia można wyjaśnić tylko "docieraniem się” nowego
systemu. Na pewno, jak podkreśla rzeczniczka, nie były spowodowane przez ludzi, czyli np. przez to, że dyżurnych telefonów nikt nie odbierał.

– Przez całą dobę stanowiska obsługiwane są przez dwie osoby: dyżurnego i jego zastępcę – tłumaczy Czyż. – Sporadycznie może się zdarzyć, że jedna z tych osób musi na chwilę się oddalić. Nie ma jednak takiej możliwości, aby zrobiły to dwie osoby jednocześnie.

Policja dodaje też, że dyżurni oprócz odbierania telefonów alarmowych, obsługują także dwa numery miejskie i radiostację. Jeśli zarówno dyżurny, jak i jego zastępca odbierają jednocześnie dwa telefony, jest oczywiste, że ktoś, kto w tym czasie dzwoni na inną linię, musi czekać.

– Jednak staramy się, aby czas oczekiwania był jak najkrótszy – zaznacza Czyż. – Dodatkowo, prowadzone są działania, które mają jeszcze bardziej zwiększyć dostępność połączeń. Wkrótce ma się bowiem pojawić jeszcze jedna linia telefoniczna, z której mieszkańcy będą mogli korzystać.

Czytaj więcej o:
Karr
vitez
xxx
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Karr
Karr (20 listopada 2011 o 16:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
DLACZEGO TAK CIĘŻKO DODZWONIĆ SIĘ NA POLICJĘ??? - ...NO BO TO JEST CHEŁM !!! <LOL> MIASTECZKO PORAŻKI< ZAJEBISTEJ BIEDOTY I ZAŻENOWANIA !!!! ISTNA PRAWDA XD
Rozwiń
vitez
vitez (18 listopada 2011 o 11:11) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Własnie jak to jest, że dwie osoby nie wrabiają się z obsługą dwóch linii? Chełm to przecież nie metropolia i zgłoszeń nie ma chyba tak dużo. Zresztą można to policzyć. Ludzie na dyżurce obciążeni są pewnie jeszcze innymi obowiązkami i nie mają po prostu czasu odbierać telefonów albo po prostu im się nie chce. Tym powinien zając się komendant, czyli albo poprawić organizację pracy albo pogonić ludzi do prac. Na pewno nie może być takiej sytuacji, że telefon który decyduje o czyimś zdrowiu i życiu milczy przez kilkanaście minut.
Rozwiń
xxx
xxx (18 listopada 2011 o 10:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
dwie osoby obsługują dwie linie mają dodać trzecią linię i kto ją obsłuży ? Tych dwóch co z dwoma nie daje rady. Super rozwiązanie.
Rozwiń
vitez
vitez (18 listopada 2011 o 10:45) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jasno widać, że to nie wina sprzętu tylko system organizacji pracy jest do d...y. Telefon alarmowy powinna odbierać osoba która zajmuje się tylko tym a nie wieloma innymi sprawami. Dzwoniąc na nr alarmowy nie ma problemu uzyskaniem połączenia. Nr ten nie jest zajęty tylko, że trzeba czekać kilkanaście minut na łaskawe odebranie telefonu. Chyba na zasadzie, a może sobie odpuści i kolejny problem z głowy. Może wprowadzić rejestrację czasu oczekiwania na takie połączenie albo np niech komendant czasami zadzwoni na ten nr i osobiście przekona się jak funkcjonuje ten system.
Rozwiń
x
x (18 listopada 2011 o 08:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
– W połowie sierpnia w naszej komendzie wymieniane były stanowiska dysponenckie dla służby dyżurnej – wyjaśnia Ewa Czyż, rzecznik chełmskiej policji. – Od tej pory mogły się zdarzyć drobne problemy techniczne, które jednak były na bieżąco usuwane.

Jak mówi Czyż, problemy z uzyskaniem połączenia można wyjaśnić tylko "docieraniem się” nowego
systemu.

-chwilowe problemy trwające od połowy sierpnie do listopada.
Pani rzecznik to po co było wymieniać na nowe ja są do d..y?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!