wtorek, 17 października 2017 r.

Chełm

Kolejarze przypomnieli sobie o dworcu Chełm Miasto

  Edytuj ten wpis
Dodano: 21 lutego 2010, 13:16

Odrapane ściany, obskurna poczekalnia ze staroświeckim piecem kaflowym, na zewnątrz ubikacja rodem z poprzedniej epoki z cuchnącym szambem. Tak wygląda i dworzec Chełm Miasto. Jest szansa, że jego wizerunek niedługo się zmieni.

Po interpelacji, jaką złożył poseł Zbigniew Matuszczak, minister infrastruktury poinformował, że Polskie Koleje Państwowe S.A. zaplanowały na ten rok przebudowę dworca.

– W każdym mieście dworzec jest jedną z jego wizytówek – mówi poseł Matuszczak. – Decyduje o pierwszym wrażeniu przyjezdnych. Tymczasem nasz wystawia nam jak najgorsze świadectwo. To efekt wieloletnich zaniedbań.

Poseł zwrócił uwagę ministrowi, że przepustowość dworca Chełm Miasto to około 500 pasażerów na dobę. Tymczasem przez kompleksowo wyremontowaną stację Chełm przewija się o zaledwie 100 pasażerów więcej. Oba dworce pod tym względem są do siebie porównywalne.

Dlaczego zatem pod względem standardu tak diametralnie się różnią? Matuszczak w swojej interpelacji wytknął też premierowi Donaldowi Tuskowi słowa, jakie wypowiedział w swoim expose: nowoczesna kolej powinna świadczyć o sile i sprawności państwa”.

– Odpowiedź ministra infrastruktury to oczywiście dobra wiadomość dla miasta – mówi Agata Fisz, prezydent Chełma. – Obecny wygląd dworca Chełm Miasto urąga podstawowym wymogom estetycznym, jak i funkcjonalnym. Ze swojej strony pomożemy kolejarzom w jego przebudowie na ile tylko będzie nas stać.

Zbigniew Gołębiowski mieszka na posesji, którą od dworca dzieli tylko Uherka. – Jak sięgam wstecz, to nie pamiętam, aby ten dworzec się zmieniał. A jeśli już, to za sprawą czasu jedynie na gorsze. A ta ubikacja z dziurami w betonowej posadzce? Przecież to wstyd, że coś takiego w naszym mieście się zachowało – mówi Gołębiowski.

Przebudowa dworca obejmie między innymi wymianę dachu, obróbek blacharskich, okien i drzwi oraz odnowę elewacji, przebudowę poczekalni i kas, budowę sanitariatów, przystosowanych dla osób niepełnosprawnych oraz zainstalowanie systemu informacji wizualnej dla podróżnych. Inwestycja prowadzona będzie ze środków własnych PKP S.A.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
aron
soohy
Gość
(8) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

aron
aron (22 lutego 2010 o 12:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
te stacje posrednie to male miasteczko rejowiec fab pare wiosek i Swidnik. Ze Swidnika i tak nikt nie jezdiz pociagiem do Lublina, bo sa busy co 5 minut. A wioski to coz - skoro nie ma pociagow do Wlodawy i ludzie jakos zyja, to przezyja tez w RF. Podobnie te Kanie, Biskupice, Jaszczow i tym podobne. Skoro nie ma pociagow w Krzczonowie, Zolkiewce i Wojslawicach i ludzie jakos zyja to nie musi byc tez pociagow w Kaniach, Jaszczowie, Minkowicach itp.

Wniosek - najlepszym wyjsciem bylaby likwidacja pociagow regionalnych w woj. lubelskim z powodu malej frekwencji.
Rozwiń
soohy
soohy (22 lutego 2010 o 08:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
aron napisał:
Umiesz liczyć? Podziel sobie 1100 przez 36 ( z Lublina do Chełma jeździ codziennie 18 par pociągów). Dorohuska nie liczę bo tam i tak praktycznie nikt nie jeździ pociągiem. Skąd ci się w takim razie bierze 90 osób w pociągu?
Do busów nie dopłacasz, tak że jeżeli chcą sobie wozić 3 osoby to niech sobie wożą.
Kolejarze i ich rodziny stanowią ok. 40% pasażerów kolei w woj. lubelskim ( w specjalnej ankiecie 40% pasażerów wyraziło zadowolenie z usług kolei w woj. lubelskim).

Zanim zarzuci sie komuś brak umiejętności liczenia należałoby samemu taką umiejętność posiadać. Przedstawione wyliczenia opierają się na błędnym założeniu, że Chełm jest dla wszystkich pasażerów stacją początkową albo końcową. Inni nie są brani pod uwagę. Przecież na trasie Chełm-Lublin jest jeszcze 15 stacji pośrednich.
Rozwiń
Gość
Gość (22 lutego 2010 o 08:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A stad wyszło 100 kilka osób, poniewaz im blizej lublina to wsiada wiecej pasazerów, którzy busa do lublina długo jeszcze nie zobaczą
Rozwiń
aron
aron (22 lutego 2010 o 06:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Umiesz liczyć? Podziel sobie 1100 przez 36 ( z Lublina do Chełma jeździ codziennie 18 par pociągów). Dorohuska nie liczę bo tam i tak praktycznie nikt nie jeździ pociągiem. Skąd ci się w takim razie bierze 90 osób w pociągu?
Do busów nie dopłacasz, tak że jeżeli chcą sobie wozić 3 osoby to niech sobie wożą.
Kolejarze i ich rodziny stanowią ok. 40% pasażerów kolei w woj. lubelskim ( w specjalnej ankiecie 40% pasażerów wyraziło zadowolenie z usług kolei w woj. lubelskim).
Rozwiń
dfsdfs
dfsdfs (22 lutego 2010 o 06:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
panie aron, proponowałbym tez skasować 70% busów na trasie Chełm Lublin, czasami tylko 3 osoby w nim siedzą haahaa. I weź człowieku nie oszukuj ludzi co do tych 30 osób. 30 osób to może wysiada i wsiada na Chełm Miasto i 30 na stacji Chełm to już z 60. Chyba że uważasz że kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą :] A może z uporem maniaka specjalnie się zaczajasz o 5 rano czy gdzieś o 22 żeby ludzi liczyć, wtedy może pociąg jedzie pusty..

PS Zapomniałeś człowieku jeszcze napisać że 90% z tych 30 osób to kolejarze i to z wąsami buchachaaa:D
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (8)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!