sobota, 10 grudnia 2016 r.

Chełm

Pociąg Chełm - Wrocław z "niespodzianką" dla pasażerów

Dodano: 27 marca 2012, 20:31

Zdaniem podróżnych, pokonanie takim pociągiem ponad 600-kilometrowej trasy, to koszmar (Witold Radwa
Zdaniem podróżnych, pokonanie takim pociągiem ponad 600-kilometrowej trasy, to koszmar (Witold Radwa

W rozkładzie jazdy PKP pojawiło się długo oczekiwane bezpośrednie połączenie pomiędzy Chełmem a Wrocławiem. Ale swoim klientom kolejarze zafundowali nie lada niespodziankę. Prawie dziesięciogodzinną podróż muszą spędzić w wagonie osobowym.

Na trasie Chełm–Wrocław kursuje "Bolko” składający się z jednostek typu EN57. Tego typu wagony zaprojektowano z myślą o obsłudze linii regionalnych. W rachubę wchodziły trasy na tyle krótkie, że nie trzeba zapewnić podróżnym takiego komfortu, jak w pociągach dalekobieżnych. Teraz kolejarze wypuścili je na trasę liczącą 630 kilometrów. Podróż z Chełma do Wrocławia trwa 9 godz. 40 min.

Sprawą zajął się już poseł SLD Zbigniew Matuszczak. W swojej interpelacji do ministra transportu pyta, kto jest odpowiedzialny za taki standard tego połączenia oraz czy zmieni się on przed mistrzostwami Euro 2012. Poseł jeszcze czeka na odpowiedź.

– Kolejarz, który zadecydował o skierowaniu takiego pociągu na tę linię, sam powinien się nim przejechać. I to z Chełma do samego Wrocławia – mówi Bronisław Kaczor, jeden z pasażerów "Bolka”. Chętnie dzieli się wrażeniami z podróży. – Hałas, absolutny brak intymności i spokoju. W otwartych przestrzeniach wagonów wszyscy się widzą i słyszą.

Co na to kolejarze?

– Linię Chełm–Wrocław obsługują takie jednostki, jakimi dysponujemy – twierdzi pracownik Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Nie chciał jednak przedstawić się z nazwiska.

Za obsługę linii dalekobieżnych odpowiada spółka PKP Intercity. – Przy ograniczonych możliwościach taborowych do ich obsługi kierujemy takie jednostki, jakie mamy. Pomimo pewnych niedogodności połączenie z Chełma do Wrocławia cieszy się dużą popularnością, szczególnie w czasie weekendów – mówi Michał Stilger, rzecznik Przewozów Regionalnych.

Jak informuje Michał Stilger, na zmianę wagonów na tej trasie można liczyć najwcześniej za rok.

Dalekobieżny Bolko

Kursuje codziennie. Ze stacji Chełm Główny odjeżdża o godz. 12.05. Zgodnie z rozkładem jazdy we Wrocławiu powinien być o godz. 21.45. Pomiędzy Chełmem a Lublinem "Bolko” zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach. Dopiero od Lublina jest pociągiem pospiesznym. Podróż trwa 9 godzin i 40 minut.
Czytaj więcej o:
mad max
aron
Gość
(52) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

mad max
mad max (4 kwietnia 2012 o 16:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Busy powinny zostać zlikwidowane bo sa ciasne, niebezpieczne na drogach, nie spełniaja norm technicznych.Każdy pociag, nawet taki skład jak EN57 jest wygodniejszy od busa dostawczaka
Rozwiń
aron
aron (2 kwietnia 2012 o 06:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pociągi regionalne w woj.lubelskim powinny zostać zlikwidowane, bo korzysta z nich mniej niż 1% mieszkańców województwa. Pieniądze powinny być przekazane na remonty dróg wojewódzkich, które są zwykle w opłakanym stanie np. Lublin - Biłgoraj
Rozwiń
Gość
Gość (29 marca 2012 o 22:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
http://demotywatory.pl/3742534/Tymczasem
Rozwiń
osobowy przyspieszony
osobowy przyspieszony (29 marca 2012 o 20:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Osobiscie opowiadam sie za polskimi nazwami pociagow Polskich Kolei Panstwowych: osobowy, pospieszny, ekspresowy ( OSOB, POSP, Ex ).
Pociag "osobowy", bo blisko osoby ludzkiej, blisko czlowieka.

Tego typu elektryczne zespoly trakcyjne, nawet z miekkimi siedzeniami i z podlokietnikami, czyli z lat siedemdziesiatych i osiemdziesiatych, nadaja sie na trasy o dlugosci powyzej dwiescie kilometrow, ale nie wiecej niz 300 kilometrow.
Polaczenie Chelm - Wroclaw Glowny jest nowatorskie ( dziekujemy ), ale przydalyby sie rowniez dalekobiezne polaczenia bezprzesiadkowe, jak na przyklad Bogatynia - Zgorzelec - Opole - Suwalki, albo tez Jelenia Gora - Opole - Lublin - Hrubieszow.
Rozwiń
pseudoznawca
pseudoznawca (29 marca 2012 o 18:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Tym bardziej, że EN57 powstał na podstawie wcześniej wytwarzanych jednostek EW55, których pierwsze dane wyjściowe dla tego zespołu opracowano w 1952 r.

XXI wiek !!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (52)

Pozostałe informacje

Alarm 24

CENEO