niedziela, 22 października 2017 r.

Kraśnik

Niepełnosprawna czeka na dokończenie remontu łazienki

  Edytuj ten wpis
Dodano: 26 maja 2008, 18:13
Autor: Fabian Plapis

Pomoc społeczna i powiatowy rzecznik konsumentów zostawiły niepełnosprawną mieszkankę Godziszowa samą sobie.

Pani Bożena Ciupak z Godziszowa III choruje na stwardnienie rozsiane i z roku na rok ma coraz większe trudności z poruszaniem się. W domu ma jeszcze dwóch niepełnosprawnych synów.

- Dlatego postanowiłam przebudować swoją łazienkę tak, żeby łatwiej było z niej korzystać. Ale nie miałam potrzebnej kwoty pieniędzy, dlatego ubiegałam się o dofinansowanie z Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie na likwidację barier architektonicznych dla niepełnosprawnych - mówi pani Bożena.

Sporządziła kosztorys i zakres robót. Zakładał on wymianę drzwi do łazienki, likwidację wanny i zamontowanie brodzika, nowej umywalki, muszli klozetowej i uchwytów pomagających poruszać się niepełnosprawnym. Przed rokiem otrzymała 70-proc. dofinansowanie do projektu z PCPR w Janowie Lubelskim. Wybrała wykonawcę. Prace rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Po kilkunastu dniach wykonawca oświadczył, że chce już rozliczyć roboty. Pani Bożena podpisała mu dokumenty, choć zgłaszała usterki: przeciekająca kabinę i zbyt wysokie obsadzenie brodzika.

Następnego komisja z PCPR zaleciła wykonawcy, aby dokonał stosownych poprawek. I dokonała warunkowego odbioru robót.

- Owszem, wykonawca trochę obniżył brodzik, ale za mało. A kabina jak przeciekała, tak przecieka. No i nie mogę wjechać wózkiem do łazienki, bo drogę tarasuje muszla klozetowa - skarży się Bożena Ciupak.

Mimo wielu interwencji i próśb nikt z pracowników PCPR, które przekazało publiczne środki na remont, nie pojawił się na miejscu.

W PCPR uważają, że ich rola się już zakończyła. - Pani Bożena sama wybrała sobie takiego wykonawcę i to od niego powinna domagać się dokończenia prac - uważa Anna Śmit, dyrektor PCPR w Janowie Lubelskim. - My już rozliczyliśmy tę inwestycję i wszystko jest w porządku. Byliśmy na miejscu w czasie odbioru, wydaliśmy zalecenia.

Bożena Ciupak powiadomiła o swoim problemie powiatowego rzecznika konsumentów. Ten zaś zakończył swoje działania po otrzymaniu pisma od wykonawcy, w którym w jednym zdaniu oświadczył, że uważa roboty za zakończone.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
adam baranowski
(1) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

adam baranowski
adam baranowski (30 maja 2008 o 23:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To nieuczciwość wykonawcy i tyle. Ośrodek mógł jej pomóc, ale tak jak każdy inny. Tak samo Dziennik mógł pomóc. Wystarczy podać dane wykonawcy w gazecie....
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (1)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!