Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Łęczna

24 lipca 2011 r.
19:46
Edytuj ten wpis

Łęczna: Gdzie znika woda za którą płacą mieszkańcy?

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
1 15 A A
Z mojej nadpłaty zostaje tylko kilkanaście złotych – denerwuje się Józef Grzesiak<br />
 (Jacek Świerczyńs
Z mojej nadpłaty zostaje tylko kilkanaście złotych – denerwuje się Józef Grzesiak
(Jacek Świerczyńs

Mieszkańcy bloku przy ulicy Wiklinowej 20 są wściekli na prezesa Spółdzielni Mieszkaniowej "Wspólnota”. Poszło o kwartalne rozliczenia za wodę, które w tym roku jest wysokie i nie zgadza się ze wskazaniami nowych wodomierzy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– To skandal. Z odczytu wodomierzy wynika, że co kwartał mam nadpłatę 70–90 zł. A w tym roku spółdzielnia wystawia rachunki, że nadpłaty zostaje tylko kilkanaście złotych. Ludzie mają tego dość. Po pierwszym kwartale do prezesa chodziły pielgrzymki ze skargami– mówi Józef Grzesiak, mieszkaniec bloku przy Wiklinowej 20.

W 2008 r. mieszkańcy zmienili wodomierze. – Takie były zalecenia spółdzielni. Liczniki wybrała spółdzielnia – oddzielnie na ciepłą i zimną wodę. Za wymianę zapłaciliśmy po 120 zł. Stan wodomierzy podajemy do spółdzielni na koniec każdego kwartału i tak też było w 2011. Podaliśmy i czekaliśmy na rozliczenie wody – dodaje pani Izabela.

W kwietniu 2011 roku mieszkańcy otrzymali rozliczenie. Wyszedł niedobór. Każdy miał do zapłaty 93,66 zł. Ludzie chodzili do prezesa, który tłumaczył, że ktoś kradnie wodę, że mogą być pozakładane na licznikach magnesy, które zaniżają odczyty liczników.

6 maja przyszedł pracownik "Wspólnoty” i umieścił naklejki, że jeśli ktoś teraz użyje magnesu, to ta naklejka zmieni kolor. Pod koniec minionego kwartału przyszedł inkasent, skontrolował naklejki i spisał wskazania liczników.
W lipcu mieszkańcy Wiklinowej 20 znowu dostali zawiadomienia o rozliczeniu. Znów niedopłata – 75,88 zł. Spółdzielnia potrąciła tę kwotę już nie tylko z nadpłaty za wodę, ale też z ewentualnej nadpłaty za ogrzewanie.

Mieszkańcy Wiklinowej 20 czują się oszukani. – Wychodzi na to, że nie warto być oszczędnym, bo tak czy inaczej zapłacisz – jeśli nie za siebie, to za jakiegoś cwaniaka, oszusta. A spółdzielnia nic z tym nie robi, tylko przesyła zawiadomienia o niedoborach – dodaje pani Izabela.

Tymczasem prezes spółdzielni broni się. – Problem niedoborów wody wynikający z różnic wskazań wodomierzy głównych budynków wielorodzinnych z sumą odczytów wodomierzy w poszczególnych lokalach występuje w naszej spółdzielni od kilku lat. Różnice te dotychczas stanowiły straty spółdzielni.

Od początku tego roku, zgodnie z regulaminem rozliczania kosztów zużycia wody w lokalach i budynkach spółdzielni, uchwalonym przez Radę Nadzorczą, niedobory wynikające z różnic obciążają poszczególne lokale – tłumaczy Roman Jarentowski, prezes zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej "Wspólnota” w Łęcznej. – Zarząd spółdzielni we współpracy z naukowcami podjął działania mające na celu wyeliminowanie tych różnic. Na efekty tych działań należy poczekać do kolejnych odczytów wskazań wodomierzy – dodał dość tajemniczo prezes Jarentowski.

Komentarze 15

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aezgrudzien / 10 sierpnia 2011 o 14:43
Otóż my teraz dyskutujemy tu nad tym wszystkim, a świat tymczasem przewraca się na głowę – http://######/site/2492news wymieniać się żonami nie jest już grzechem! Naprawdę do końca świata niedaleko.
Avatar
wodotrysk / 2 sierpnia 2011 o 16:18
Właśnie w taki sposób spółdzielnie mieszkaniowe-administracje domów pokrywają swoje straty spowodowane niegospodarnością.Ponadto trzeba na czymś zarabiać na pensje dla prezesów dla rady nadzorczej.....
Zdarza się również,że plebania jest podpięta "po cichu"do gminnego wodociągu,a w związku z tym powstałe ubytki pokrywają mieszkańcy.Tak samo dzieje się z prądem.KOściół "ciągnie" prąd z gminnego slupa oświetleniowego,z kościoła natomiast prąd dostarczany jest na plebanię,a mieszkańcy płączą i płacą.Proponuję zrobić rozeznanie w swych parafiach,czy pleban płaci za wodę,za ścieki,za prą,gaz (jeśli takowy jest w gminie).A co do ścieków,to plebania ma więcej ścieków niż przeciętne mieszkanie (sporo plemników poniewiera się plebańskiej sławojce i uchodzi do kanalizacji gminnej)
Właśnie w taki sposób spółdzielnie mieszkaniowe-administracje domów pokrywają swoje straty spowodowane niegospodarnością.Ponadto trzeba na czymś zarabiać na pensje dla prezesów dla rady nadzorczej.....
Zdarza się również,że plebania jest podpięta "po cichu"do gminnego wodociągu,a w związku z tym powstałe ubytki pokrywają mieszkańcy.Tak samo dzieje się z prądem.KOściół "ciągnie" prąd z gminnego slupa oświetleniowego,z kościoła natomiast prąd dostarczany jest na plebanię,a mieszkańcy płączą i płacą.Proponuję zrobić ro... rozwiń
Avatar
wodnik / 25 lipca 2011 o 20:40
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Ja podsłuchałem kiedyś rozmowę kilku mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych,gaworzyli przy piwie i prześcigali się w omawianiu posiadanych urządzeń do kradzieży wody,m.in jakieś magnesy ,przełączanie wodomierza raz w przód ,raz w tył,biedaki nie mają dostępu do pomiaru głównego ,dlatego jest różnica w pomiarach.Jeden pan w pięcioosobowej rodzinie zużywał 8m wody na 3-m-ce,a starsza osoba samotna w/g wodomierza bez podróbek około 13 m co według n orm jest ok,gdyż na 1 oobę przelicza się 3-4 m wody na m-c.Zimnej 3+1m ciepłej m-c.
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Ja podsłuchałem kiedyś rozmowę kilku mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych,gaworzyli przy piwie i prześcigali się w omawianiu posiadanych urządzeń do kradzieży wody,m.in jakieś magnesy ,przełączanie wodomierza raz w przód ,raz w tył,biedaki nie ma... rozwiń
Avatar
Hela / 25 lipca 2011 o 18:49
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Zgadzam się z wqrzony-m!!! To jest 80 tysięcy litrów wody!!! Wypuszczonej ....gdzieś w ciągu 3 miesięcy (I kwartał) i kolejne dziesiąt tysięcy litrów wody wypuszczonej ....gdzieś w ciągu kolejnych 3 miesięcy (II kwartał) a basenu faktycznie nie widać (przynajmniej z mojego balkonu na Wiklinowej 20). Podobno Pan Prezes wymienił główny licznik na nieruchomości - czyli ten na te nasze 3 klatki. Dobre i to.Poczekamy, zobaczymy. A przy okazji...czy ktoś zastanawiał się nad tym czy Prezes ma prawo odliczać nam z nadpłaty za ogrzewanie koszt tej wody - widma?
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Zgadzam się z wqrzony-m!!! To jest 80 tysięcy litrów wody!!! Wypuszczonej ....gdzieś w ciągu 3 miesięcy (I kwartał) i kolejne dziesiąt tysięcy litrów wody wypuszczonej ....gdzieś w ciągu kolejnych 3 miesięcy (II kwartał) a basenu faktyczn... rozwiń
Avatar
wqrzony / 25 lipca 2011 o 14:59
[quote name='OO' timestamp='1311596127' post='506362']
Przeczytaj instrukcje wodomierza i tam jest wykres uchybów w zaleznosci od przepływu. Poprostu te urządzenia nie sa doskonałe i to w granicach dopuszczalnej prawem tolerancji. Miłej lektury.
[/quote]


Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
Avatar
Ali Baba / 25 lipca 2011 o 14:43
Woda i monopolista czyli s-ka MPWiK i to powinno tłumaczyć dlaczego tyle płacimy tylko dziwne że jest to firma pod skrzydłami ratuszowych urzędników którzy pozwalają na takie rzeczy (ceny) ? więc zadajcie pytania prezesom ile zarabiają oni sami i im podlegli urzędnicy owej firmy jakie inwestycje dokonano oraz koszty owych itd. a zrozumiecie że z monopolistą układami i starą nomenklaturą nikt nie wygrał i nie wygra !Chyba że wykopiecie sobie studnię we własnym zakresie tylko gorzej z fekaliami ale wyjdzie to zdecydowanie taniej jak usługi tej firmy która świadczyć je powinna w imię nadrzędnego dobra społecznego a nie jako prywatny folwark kilku ludzi .Zresztą może i nie są to wysokie ceny a może my za mało zarabiamy ?.
Woda i monopolista czyli s-ka MPWiK i to powinno tłumaczyć dlaczego tyle płacimy tylko dziwne że jest to firma pod skrzydłami ratuszowych urzędników którzy pozwalają na takie rzeczy (ceny) ? więc zadajcie pytania prezesom ile zarabiają oni sami i im podlegli urzędnicy owej firmy jakie inwestycje dokonano oraz koszty owych itd. a zrozumiecie że z monopolistą układami i starą nomenklaturą nikt nie wygrał i nie wygra !Chyba że wykopiecie sobie studnię we własnym zakresie tylko gorzej z fekaliami ale wyjdzie to zdecydowanie taniej jak usłu... rozwiń
Avatar
antykosiara / 25 lipca 2011 o 14:28
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[/quote]
żeby tylko woda ale psy kosiary do rachunku doliczają tez cenę ścieków czyli w sumie prawie 10 pln za metr sześcienny by królikowskiemu zyło sie lepiej
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest ... rozwiń
Avatar
OO / 25 lipca 2011 o 14:15
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[/quote]

Przeczytaj instrukcje wodomierza i tam jest wykres uchybów w zaleznosci od przepływu. Poprostu te urządzenia nie sa doskonałe i to w granicach dopuszczalnej prawem tolerancji. Miłej lektury.
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest ... rozwiń
Avatar
wqrzony / 25 lipca 2011 o 12:41
[quote name='OO' timestamp='1311585469' post='506277']
Niedobór wynika z pewnej niedokładności w pomiarze przez wodomierz. Jeżeli zsumuje się wskazania wodomierzy to nigdy nie pokryją się z wodomierzem całego budynku. Wynika to z uchybów pomiarowych poszczególnych wodomierzy. W grę wchodzi różnica ciśnień i przepływ wody.
[/quote]

A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[quote name='OO' timestamp='1311585469' post='506277']
Niedobór wynika z pewnej niedokładności w pomiarze przez wodomierz. Jeżeli zsumuje się wskazania wodomierzy to nigdy nie pokryją się z wodomierzem całego budynku. Wynika to z uchybów pomiarowych poszczególnych wodomierzy. W grę wchodzi różnica ciśnień i przepływ wody.
[/quote]

A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jaki... rozwiń
Avatar
WODOŁAZ / 25 lipca 2011 o 11:22
W SM Czuby też znika , prezes kiedyś lodowisko kazał wylewać lali nocami wężem strażackim .....ale nie wyszło....rachunki zapłacili mieszkańcy......zmywanie ścian pod docieplenia , układanie kostki, roboty remontowe czy firmy wykonawcze mają podliczniki.....a awaria MPWIK czy LPEC czy o co wyleci z rury to oni czy my płacimy .....być albo nie być Panie Prezesie oto jest pytanie ?
Avatar
aezgrudzien / 10 sierpnia 2011 o 14:43
Otóż my teraz dyskutujemy tu nad tym wszystkim, a świat tymczasem przewraca się na głowę – http://######/site/2492news wymieniać się żonami nie jest już grzechem! Naprawdę do końca świata niedaleko.
Avatar
wodotrysk / 2 sierpnia 2011 o 16:18
Właśnie w taki sposób spółdzielnie mieszkaniowe-administracje domów pokrywają swoje straty spowodowane niegospodarnością.Ponadto trzeba na czymś zarabiać na pensje dla prezesów dla rady nadzorczej.....
Zdarza się również,że plebania jest podpięta "po cichu"do gminnego wodociągu,a w związku z tym powstałe ubytki pokrywają mieszkańcy.Tak samo dzieje się z prądem.KOściół "ciągnie" prąd z gminnego slupa oświetleniowego,z kościoła natomiast prąd dostarczany jest na plebanię,a mieszkańcy płączą i płacą.Proponuję zrobić rozeznanie w swych parafiach,czy pleban płaci za wodę,za ścieki,za prą,gaz (jeśli takowy jest w gminie).A co do ścieków,to plebania ma więcej ścieków niż przeciętne mieszkanie (sporo plemników poniewiera się plebańskiej sławojce i uchodzi do kanalizacji gminnej)
Właśnie w taki sposób spółdzielnie mieszkaniowe-administracje domów pokrywają swoje straty spowodowane niegospodarnością.Ponadto trzeba na czymś zarabiać na pensje dla prezesów dla rady nadzorczej.....
Zdarza się również,że plebania jest podpięta "po cichu"do gminnego wodociągu,a w związku z tym powstałe ubytki pokrywają mieszkańcy.Tak samo dzieje się z prądem.KOściół "ciągnie" prąd z gminnego slupa oświetleniowego,z kościoła natomiast prąd dostarczany jest na plebanię,a mieszkańcy płączą i płacą.Proponuję zrobić ro... rozwiń
Avatar
wodnik / 25 lipca 2011 o 20:40
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Ja podsłuchałem kiedyś rozmowę kilku mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych,gaworzyli przy piwie i prześcigali się w omawianiu posiadanych urządzeń do kradzieży wody,m.in jakieś magnesy ,przełączanie wodomierza raz w przód ,raz w tył,biedaki nie mają dostępu do pomiaru głównego ,dlatego jest różnica w pomiarach.Jeden pan w pięcioosobowej rodzinie zużywał 8m wody na 3-m-ce,a starsza osoba samotna w/g wodomierza bez podróbek około 13 m co według n orm jest ok,gdyż na 1 oobę przelicza się 3-4 m wody na m-c.Zimnej 3+1m ciepłej m-c.
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Ja podsłuchałem kiedyś rozmowę kilku mieszkańców spółdzielni mieszkaniowych,gaworzyli przy piwie i prześcigali się w omawianiu posiadanych urządzeń do kradzieży wody,m.in jakieś magnesy ,przełączanie wodomierza raz w przód ,raz w tył,biedaki nie ma... rozwiń
Avatar
Hela / 25 lipca 2011 o 18:49
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Zgadzam się z wqrzony-m!!! To jest 80 tysięcy litrów wody!!! Wypuszczonej ....gdzieś w ciągu 3 miesięcy (I kwartał) i kolejne dziesiąt tysięcy litrów wody wypuszczonej ....gdzieś w ciągu kolejnych 3 miesięcy (II kwartał) a basenu faktycznie nie widać (przynajmniej z mojego balkonu na Wiklinowej 20). Podobno Pan Prezes wymienił główny licznik na nieruchomości - czyli ten na te nasze 3 klatki. Dobre i to.Poczekamy, zobaczymy. A przy okazji...czy ktoś zastanawiał się nad tym czy Prezes ma prawo odliczać nam z nadpłaty za ogrzewanie koszt tej wody - widma?
[quote name='wqrzony' timestamp='1311598789' post='506405']
Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
[/quote]
Zgadzam się z wqrzony-m!!! To jest 80 tysięcy litrów wody!!! Wypuszczonej ....gdzieś w ciągu 3 miesięcy (I kwartał) i kolejne dziesiąt tysięcy litrów wody wypuszczonej ....gdzieś w ciągu kolejnych 3 miesięcy (II kwartał) a basenu faktyczn... rozwiń
Avatar
wqrzony / 25 lipca 2011 o 14:59
[quote name='OO' timestamp='1311596127' post='506362']
Przeczytaj instrukcje wodomierza i tam jest wykres uchybów w zaleznosci od przepływu. Poprostu te urządzenia nie sa doskonałe i to w granicach dopuszczalnej prawem tolerancji. Miłej lektury.
[/quote]


Wszystko się zgadza kolego, tylko że wodomierze mają tolerancję od 2-5%, więc błąd pomiaru stosunkowo niewielki.

DLATEGO się pytam: GDZIE SIĘ PODZIAŁO 80 TYSIĘCY LITRÓW WODY?
Avatar
Ali Baba / 25 lipca 2011 o 14:43
Woda i monopolista czyli s-ka MPWiK i to powinno tłumaczyć dlaczego tyle płacimy tylko dziwne że jest to firma pod skrzydłami ratuszowych urzędników którzy pozwalają na takie rzeczy (ceny) ? więc zadajcie pytania prezesom ile zarabiają oni sami i im podlegli urzędnicy owej firmy jakie inwestycje dokonano oraz koszty owych itd. a zrozumiecie że z monopolistą układami i starą nomenklaturą nikt nie wygrał i nie wygra !Chyba że wykopiecie sobie studnię we własnym zakresie tylko gorzej z fekaliami ale wyjdzie to zdecydowanie taniej jak usługi tej firmy która świadczyć je powinna w imię nadrzędnego dobra społecznego a nie jako prywatny folwark kilku ludzi .Zresztą może i nie są to wysokie ceny a może my za mało zarabiamy ?.
Woda i monopolista czyli s-ka MPWiK i to powinno tłumaczyć dlaczego tyle płacimy tylko dziwne że jest to firma pod skrzydłami ratuszowych urzędników którzy pozwalają na takie rzeczy (ceny) ? więc zadajcie pytania prezesom ile zarabiają oni sami i im podlegli urzędnicy owej firmy jakie inwestycje dokonano oraz koszty owych itd. a zrozumiecie że z monopolistą układami i starą nomenklaturą nikt nie wygrał i nie wygra !Chyba że wykopiecie sobie studnię we własnym zakresie tylko gorzej z fekaliami ale wyjdzie to zdecydowanie taniej jak usłu... rozwiń
Avatar
antykosiara / 25 lipca 2011 o 14:28
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[/quote]
żeby tylko woda ale psy kosiary do rachunku doliczają tez cenę ścieków czyli w sumie prawie 10 pln za metr sześcienny by królikowskiemu zyło sie lepiej
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest ... rozwiń
Avatar
OO / 25 lipca 2011 o 14:15
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[/quote]

Przeczytaj instrukcje wodomierza i tam jest wykres uchybów w zaleznosci od przepływu. Poprostu te urządzenia nie sa doskonałe i to w granicach dopuszczalnej prawem tolerancji. Miłej lektury.
[quote name='wqrzony' timestamp='1311590469' post='506319']
A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest ... rozwiń
Avatar
wqrzony / 25 lipca 2011 o 12:41
[quote name='OO' timestamp='1311585469' post='506277']
Niedobór wynika z pewnej niedokładności w pomiarze przez wodomierz. Jeżeli zsumuje się wskazania wodomierzy to nigdy nie pokryją się z wodomierzem całego budynku. Wynika to z uchybów pomiarowych poszczególnych wodomierzy. W grę wchodzi różnica ciśnień i przepływ wody.
[/quote]

A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jakichkolwiek norm pomiarowych!
Kwartalny uchyb wodomierzy w 30 mieszkaniach x 93zł to daje prawie 2800zł za ponadwymiarową wodę!!!
Cena wody brutto to około 3,5zł za 1m[sup]3[/sup] a więc za 2800zł mamy tych metrów sześciennych aż 80!!!!
To jest przecież 80000 litrów wody (osiemdziesiąt TYSIĘCY litrów wody)
Tyle właśnie trzeba wody zużyć, żeby takie braki były. I gdzie ta woda płynie? Ja w okolicy nie widziałem ani jednego przydomowego nawet basenu...
Panie OO to jest rozliczenie jedynie na 3 klatki w bloku, czyli 30 mieszkań bo tylko tyle liczy adres Wiklinowa 20.
To nie jest kilkaset mieszkań, tylko 30!
[quote name='OO' timestamp='1311585469' post='506277']
Niedobór wynika z pewnej niedokładności w pomiarze przez wodomierz. Jeżeli zsumuje się wskazania wodomierzy to nigdy nie pokryją się z wodomierzem całego budynku. Wynika to z uchybów pomiarowych poszczególnych wodomierzy. W grę wchodzi różnica ciśnień i przepływ wody.
[/quote]

A TO CIEKAWE!!!
Czyli z Twojego wywodu wynika, że wodomierze mają gigantyczną rozbieżność (tolerancję?) wskazań, co wskazuje iż nie spełniają jaki... rozwiń
Avatar
WODOŁAZ / 25 lipca 2011 o 11:22
W SM Czuby też znika , prezes kiedyś lodowisko kazał wylewać lali nocami wężem strażackim .....ale nie wyszło....rachunki zapłacili mieszkańcy......zmywanie ścian pod docieplenia , układanie kostki, roboty remontowe czy firmy wykonawcze mają podliczniki.....a awaria MPWIK czy LPEC czy o co wyleci z rury to oni czy my płacimy .....być albo nie być Panie Prezesie oto jest pytanie ?
Zobacz wszystkie komentarze 15

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kraśnik: Wycinka drzew w ramach… rewitalizacji zieleni miejskiej

Kraśnik: Wycinka drzew w ramach… rewitalizacji zieleni miejskiej 0 0

Mieszkańcy dzielnicy fabrycznej Kraśnika mają wątpliwości co do legalności wycinki drzew w lasku przy ul. Szpitalnej. Ich zdaniem to najgorszy czas na tego typu prace. Drzewa są zielone i trwa okres lęgowy. Urzędnicy zapewniają, że wszystko odbyło się zgodne z prawem.

Damian Panek: Trudno usunąć z pamięci mecz z Unią Hrubieszów

Damian Panek: Trudno usunąć z pamięci mecz z Unią Hrubieszów 0 0

ROZMOWA Z Damianem Pankiem, byłym trenerem Orląt Spomlek Radzyń Podlaski

Silesian Art Collective i Stanisław Soyka w Puławach
23 czerwca 2018, 18:30

Silesian Art Collective i Stanisław Soyka w Puławach 0 0

Co Gdzie Kiedy. W sobotę, 23 czerwca o godz. 18.30 na dziedzińcu Pałacu Marynki w Puławach odbędzie się koncert plenerowy z udziałem Orkiestry Kameralnej Silesian Art Collective i Stanisława Soyki.

Żniwa będą wcześniej, ale zboża będzie mniej. Owoców też. Wszystko przez suszę

Żniwa będą wcześniej, ale zboża będzie mniej. Owoców też. Wszystko przez suszę 0 1

Żniwa będą wcześniej, ale zboża będzie mniej. Mniejsze będą też zbiory owoców. W naszym regionie najgorzej jest w m.in. w powiatach: radzyńskim, bialskim, parczewskim, łukowskim i tomaszowskim

Wielka Bitwa

Wielka Bitwa 0 0

Alatus Mortis jest już tuż u bram Magicznych Ogrodów… Krasnoludzcy wojownicy są w najwyższej gotowości bojowej! Bitwa z mrocznymi siłami rozpocznie się w parku już w najbliższy weekend. Czy przesądzi o losach Magicznych Ogrodów?

Cała żużlowa Polska zazdrości nam drużyny i kibiców!

Cała żużlowa Polska zazdrości nam drużyny i kibiców! 7

Znakomicie w Nice 1. lidze żużlowej spisuje się zespół Speed Car Motor Lublin.

Inwestuj(e)my w zawodowych fachowców
galeria

Inwestuj(e)my w zawodowych fachowców 0 0

Pracodawcy szukają ludzi z niezbędnymi kwalifikacjami i doświadczeniem, ale nie chcą ponosić dodatkowych kosztów dokształcania.

Miliony z RPO trafią na edukację

Miliony z RPO trafią na edukację 0

Samorządy chętnie sięgają do skarbonki Regionalnego Programu Operacyjnego. Dzięki unijnym środkom 112 szkół podstawowych, gimnazjów i liceów z województwa lubelskiego zainwestowało w swoje szkoły. Wiele z nich doposażyło pracownie, tworząc przy tym dodatkowe możliwości rozwoju dla uczniów.

Przyroda w powiększeniu
galeria

Przyroda w powiększeniu 0

Janów Lubelski. Małe miasteczko w województwie lubelskim. Największy atut? Bez wątpienia przyroda!

Profilaktyka kluczem do zdrowia mieszkańców

Profilaktyka kluczem do zdrowia mieszkańców 0

Zdrowie społeczeństwa to jeden z czynników, które warunkują jego rozwój, zaś skuteczna profilaktyka i promocja zdrowia pozwalają znacznie obniżyć ogólne koszty przeznaczone na leczenie. Samorząd Województwa Lubelskiego, w ramach swoich zadań, tworzy strategie oraz wytyczne wspierające wdrażanie profilaktyki zdrowotnej.

Pomysłowy i przemysłowy powiat świdnicki
galeria

Pomysłowy i przemysłowy powiat świdnicki 0 1

Powiat świdnicki najczęściej bywa kojarzony z produkcją śmigłowców i motocykli – słynnych „wuesek”, które przez dekady powstawały w PZL – Świdnik. Sama stolica powiatu (miasto Świdnik) narodziła się jako osiedle robotnicze wokół fabryki w I połowie XX w. Skojarzenie z przemysłem lotniczym jest więc właściwe... ale tylko częściowo, bo powiat ma więcej atutów i zachęca inwestorów do ich wykorzystania w biznesie.

Nagroda Real Estate Impactor 2018
galeria

Nagroda Real Estate Impactor 2018 0

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego otrzymał nagrodę Dziennika Rzeczpospolita pn. „Real Estate Impactor 2018" za inwestycję Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

Nowe połączenia na lubelskim lotnisku!
galeria

Nowe połączenia na lubelskim lotnisku! 1

Nasze lotnisko oferuje coraz bardziej rozbudowaną sieć połączeń. Na lotniczej mapie mamy już kursy do Monachium, Mediolanu, Londynu, czy Oslo. Od września ze Świdnika polecimy również do Warszawy. Daje to już 15 kierunków w 11 krajach – taką liczbą lotów może pochwalić się Port Lotniczy Lublin. Dynamika rozwoju naszego portu jest bardzo wysoka.

Bramka i atak to priorytety Hetmana Zamość

Bramka i atak to priorytety Hetmana Zamość 1 0

Pierwsze ruchy kadrowe w Hetmanie. Zamościanie w lecie stracą na pewno Kacpra Skrzypka, a także Michała Palucha, który wraca do Motoru. To jednak nie jedynie ubytki wicemistrza z sezonu 2017/2018

Biłgoraj – gmina, która się zmienia
galeria

Biłgoraj – gmina, która się zmienia 0

Biłgoraj to przykład dynamicznej gminy, która bardzo efektywnie wykorzystuje środki europejskie. Z  Programu Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 pozyskała blisko 13,5 mln złotych co pozwoliło jej w krótkim czasie rozwinąć się i zmienić swoje oblicze nie do poznania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.