Chełmianka oraz mieszkanka gminy Cyców (pow. łęczyński) dały się nabrać oszustom. Ci wysyłali fałszywe wiadomości sms z informacją o planowanym wyłączeniu prądu w związku z rzekomo nieuregulowanymi płatnościami. Kobiety straciły w sumie 2700 zł.
W poniedziałek do łęczyńskich funkcjonariuszy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka gminy Cyców. - Kobieta poinformowała, że została oszukana przez osobę, która podszywała się pod PGE Polską Grupę Energetyczną - informuje policja.
Otrzymała wiadomość o treści (pisownia oryginalna): "PGE: Na dzien 11.05 zaplanowano odlaczenie energii elektrycznej! Prosimy o uregulowanie naleznosci 3.46 zl. Zaplac teraz na: (w tym miejscu był link)".
34-latka weszła w podany w smsie adres i wpisała wygenerowany kod Blik. Następnie potwierdziła transakcję w aplikacji bankowej. Okazało się, że z jej konta zniknęło 1000 zł.
Ofiarą oszustów padła też 33-letnia chełmianka. - Z jej zgłoszenia wynikało, że dostała wiadomość sms o zaległości kilku złotych w opłacie za energię elektryczną. Do treści dołączony był link umożliwiający dokonanie płatności - relacjonuje policja.
Kobieta weszła w podany link i zalogowała się na konto bankowe. Kiedy wystąpił błąd logowania, ponownie spróbowała się zalogować. Wtedy okazało się, że zostały z niego wypłacone płatnością Blik pieniądze w kwocie 1700 zł.
Policja ostrzega: "Zwracajmy uwagę na to, kto i co do nas pisze. Nie korzystajmy z linków, które otrzymujemy od nieznanych osób i nie logujmy się przez nie na swoje strony bankowe. Nie wpisujmy nigdzie numeru swojej karty, nie wpisujmy wygenerowanych kodów Blik. Aby nie paść ofiarą oszustów, zachowajmy szczególną ostrożność."