środa, 13 grudnia 2017 r.

Lublin

Część Ratusza czeka przeprowadzka

  Edytuj ten wpis
Dodano: 31 stycznia 2008, 16:29

Urząd Miasta będzie płacić za wynajem biur od prywatnych firm. To próba walki z ciasnotą jaka panuje w pokojach urzędniczych.

Jako pierwszy przeprowadzi się Wydział Gospodarki Komunalnej.

Wydział Gospodarki Komunalnej tworzą urzędnicy, którzy zajmują się miejską zielenią, oczyszczaniem ulic i odśnieżaniem jezdni i chodników. - W tej chwili mamy tylko cztery pokoje przy Wieniawskiej, w których pracuje 16 osób, a w najbliższych dniach przybędzie nam kolejnych pięciu pracowników. Nie mamy gdzie ich usadzić - skarży się Małgorzata Łobodzińska, zastępca dyrektora WGK.

Dlatego wydział przeniesie się do biurowca Inwestprojektu przy ul. Zana 38 tuż obok siedziby Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

- Będzie miał do dyspozycji dziewięć pokoi - informuje Krzysztof Żórawski, dyrektor Wydziału Organizacji Urzędu. Miasto będzie musiało płacić za wynajem pomieszczeń. W sumie będzie to niespełna 200 mkw. powierzchni. - Miesięczna stawka to 36 złotych za metr, przy czym w tę opłatę wliczone są wszystkie media.

- Na pewno nie będzie to ostatnia nasza przeprowadzka do prywatnych budynków - zapowiada Żórawski. - W planach jest przeniesienie Wydziału Audytu i Kontroli z obskurnego budynku przy Radziwiłłowskiej, który jest własnością Skarbu Państwa. Przeprowadzka czeka także Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich, którego pracownicy gnieżdżą się w klitkach Ratusza, które niegdyś służyły za zaplecze magazynowe Rady Miasta.

Gdzie wylądują urzędnicy? Tego jeszcze nie wiadomo. - W tej chwili prowadzimy negocjacje z właścicielami biurowców. Przeprowadzka powinna się odbyć w pierwszym kwartale tego roku - ujawnia Żórawski.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że jedną z rozpatrywanych lokalizacji jest budynek DOKP przy Okopowej.

Magistrat przymierza się już do budowy nowej siedziby w pobliżu ul. Północnej i al. Kompozytorów Polskich. W projekcie tegorocznego budżetu znalazły się pieniądze na prace projektowe. Prezydent powołał już specjalny zespół, który ma określić, które wydziały mają się tam znaleźć i ile powierzchni będzie trzeba do sprawnej obsługi interesantów.

- Te założenia powinny być gotowe do końca marca. Budowa powinna się zacząć w przyszłym roku. Na razie poszukamy dogodnych warunków finansowych czy będzie to partnerstwo publiczno-prywatne lub rozłożenie należności na raty - mówi Krzysztof Łątka, sekretarza miasta. - Zastanawiamy się, które z dotychczas zajmowanych budynków sobie zostawić, a które sprzedać. Wieżowiec przy Wieniawskiej zaoferujemy Urzędowi Marszałkowskiemu - dodaje Łątka. Na sprzedaż ma być też wystawiona kamienica przy placu Litewskim.

O to, kto przy Wieniawskiej wprowadzi się do czterech pokoi po Wydziale Gospodarki Komunalnej, toczy się zaciekły spór w urzędzie. Chętnych jest aż nadto.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Gość
miejscowy
(2) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (1 lutego 2008 o 13:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Fakt ,syf,kiła i mogiła ,a ONI chcą do luksusu.Granda.Mam nadzieję że Pan prezydent zareaguje.A jak nie to niech zagoni do zbierania śmieci.
Rozwiń
miejscowy
miejscowy (1 lutego 2008 o 07:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
........Wydział Gospodarki Komunalnej tworzą urzędnicy, którzy zajmują się miejską zielenią, oczyszczaniem ulic i odśnieżaniem jezdni i chodników. -......
Tylu urzędników a w lublinie syf,kiła i mogiła.W lecie trawniki nie są koszone (do dzisiaj na trwnikach "pod opieką miasta" rosną nieskoszone badyle,sięgające do pasa),w zimie zalega na chodnikach śnieg.Całe szczęście że tej zimy prawie nie było sniegu.
CZyż nie prościej zwolnić zbędnych urzędników i nie przyjmować nowych?Pomieszczeńby wystarczyło
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (2)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!