Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 listopada 2016 r.
6:31

Czytelnik: Buspasy powodują korki. Ratusz: Zmian nie będzie, bo stracimy dotację

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
69 60 A A
– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów, fot. Google Maps
– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów, fot. Google Maps

Zlikwidujcie te buspasy – proszą kierowcy tkwiący w korkach przed ważnym rondem na Czubach. Zatory znacznie tu wzrosły odkąd miasto wytyczyło pasy dla autobusów, które też utknęły, choć miały jeździć sprawniej. Mimo to Ratusz wyklucza zmiany na rondzie

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty
AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Skrzyżowanie ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej jest jednym z częściej przeklinanych przez kierowców. Rano brzydkie słowa cisną się na usta tych, którzy jadą do ronda od strony osiedla Poręba. Kiedyś mogli skręcać w prawo bezkolizyjnym pasem prowadzącym w stronę ul. Filaretów. Ale kilka lat temu w jego miejscu miasto wyznaczyło buspas. I teraz skręcający w prawo muszą karnie stać w kolejce, która sięga nieraz ulicy Granitowej. W tej samej kolejce, w wyniku przebudowy skrzyżowania, muszą tkwić autobusy i trolejbusy.

– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów. I w mailu do tej instytucji pyta, dlaczego utrudniono życie mieszkańcom kilku osiedli i czy nie lepiej buspas zlikwidować. – Jako mieszkaniec jednego z tych osiedli liczę na jakieś sensowne wytłumaczenie – dodaje na końcu maila.

Odpowiedzi pan Grzegorz nie dostał, więc zwrócił się do mediów. – Być może zainteresowanie tematem z Państwa strony da do myślenia urzędnikom. Zbliża się zima, problem z każdym dniem narasta. Gdy przyjdą śniegi nastąpi katastrofa komunikacyjna w tym rejonie miasta – ostrzega Czytelnik.

Sytuacja, faktycznie, jest coraz trudniejsza, bo nowych bloków wzdłuż ul. Jana Pawła II stale przybywa, a wraz z nimi przybywa też kierowców chcących wydostać się do centrum przez problematyczne rondo.

– Zajmując prawy pas blokują dojazd do przystanku komunikacji miejskiej, co kompletnie pozbawia sensu ten buspas, który zaczyna się za przystankiem – wytyka pan Grzegorz. – Gdyby ten pas został udostępniony zwykłym autom, to ruch wszystkich użytkowników ulicy odbywałby się płynnie i wszyscy by na tym skorzystali – dodaje nasz Czytelnik.

Ale miasto jest nieugięte. – Buspasy pozostaną buspasami – stwierdza Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. I wyjaśnia, że dotyczy to zarówno wjazdu od strony os. Poręba, jak i tego z ul. Armii Krajowej. – Nie ma jak powrócić do starej organizacji ruchu, nawet gdybyśmy chcieli, bo tak już to rondo zostało wyprofilowane – tłumaczy.

Czy ronda nie można „wyprofilować” jeszcze raz, ale inaczej? Zdaniem Ratusza to niemożliwe, bo groziłoby to utratą unijnej dotacji, z której korzystało miasto przebudowując to skrzyżowanie.

Sonda: Czy na ulicach, o których pisze czytelnik potrzebne są buspasy?

Liczba głosów: 524
76.15%
Nie
17.37%
Tak
6.49%
Trudno powiedzieć

Komentarze 60

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ZS / 4 listopada 2016 o 12:45
+1
hsp napisał:
Buspasy robi się w miastach, które mają tego typu możliwosci a w Lublinie zrobienie busapasa polega na zabraniu jednego pasa kierowcom :] moze miasto to zrozumiem jak zrobią buspas kolo zamku i koroki będą pod Obi :] zapamiętajcie mój komentarz bo te słowa będą prorocze :]
Każdy zdrowomyślący wie o tym. Nie trzebabyś prorokiem.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 08:13
+1
buspas ma usprawniać ruch a jak się go robi tylko po to aby wziąć kase na dotacje nie myśląc przy projektowaniu to tak wychodzi projektant tego ronda powinien dostać karę a nie zapłatę.. już nie mówiąc o oznakowaniu poziomym na rondzie co nie jest zgodne z pionowym ....
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 08:02
+1
...bo jak się robi buspasy i ścieżki rowerowe kosztem pasa drogowego to takie są efekty. To samo jest na ul. Podzamcze w kierunku ronda pod Zamkiem Lubelskim. Zamiast zrobić 2 pasy ruchu już na wysokości skrzyżowania z Walecznych i rozdzielić tych co skręcają na Świdnik w lewo i tych co jadą prosto i w prawo to wyrysowali ścieżkę rowerową - rower przejeżdża jeden na godzinę a kierowcy stoją...
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 07:30
+1
Przesiadać się do autobusów, to nie będzie korków!
Avatar
opt / 5 listopada 2016 o 12:44
Jeszcze nigdy nie usłyszałem z ust rzecznika że coś zrobimy by pomóc. zawsze jest jakieś dziecinne tłumaczenie. a to że system nie działa dobrze bo jest za duży ruch, a to system sie uczy, a to nie zgodne z dyrektywą albo że kierowcy są głupi i nie będą wiedzieli jak skręcać. co za typ został powołany na to stanowisko. kompromitacja
Avatar
cms / 5 listopada 2016 o 00:12
Zauważyyłem, że władze naszego miasta kochają robić scieżkę rowerową, buspasy ale żeby poszerzyć ulice i zrobić dodatkowe pasy dla samochódów to już nie. Bo zazwyczaj musi być ścieżka rowerowa po obu stronach ulicy, z których mało kto korzysta, a samochody niech się cisną na jednym pasie. Ciekawe co by pan Kieliszek powiedział gdyby musiał codziennie rano jeździć tędy do pracy. I jak słyszę, że na Głębokiej, Racławickich, Lipowej, Narutowicza mają być buspasy to krew mnie zalewa.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 20:05
to jest na zasadzie przedszkolnego ''nie! bo nie!''. to jakieś ''Alternatywy 4 '' czy ''Miś"? jakie profilowanie!!??!! dajcie ludziom żyć! dotację to powinni zabrać za ten wymysł.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 19:15
spokojnie w 2018 chyba można będzie przerobić rondo - minie okres ochronny unijnego projektu
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 18:35
Buss-pas, pedał-pas, debil-pas i nie będzie korków ani ruchu.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 17:58
Wyrzucić Żuka i Kieliszka a wybrać kogoś z PIS i zaraz zlikwidują te buspasy. PO odleciało od rzeczywistych problemów mieszkańców i dla nich nawet proste sprawy są niemożliwe do wykonania. Tak jak ich wspaniałe dzieło, słupy trakcyjne usytuowane w jezdni na Poczekajce, które też są nie do ruszenia, bo Unia się obrazi...
Avatar
opt / 5 listopada 2016 o 12:44
Jeszcze nigdy nie usłyszałem z ust rzecznika że coś zrobimy by pomóc. zawsze jest jakieś dziecinne tłumaczenie. a to że system nie działa dobrze bo jest za duży ruch, a to system sie uczy, a to nie zgodne z dyrektywą albo że kierowcy są głupi i nie będą wiedzieli jak skręcać. co za typ został powołany na to stanowisko. kompromitacja
Avatar
cms / 5 listopada 2016 o 00:12
Zauważyyłem, że władze naszego miasta kochają robić scieżkę rowerową, buspasy ale żeby poszerzyć ulice i zrobić dodatkowe pasy dla samochódów to już nie. Bo zazwyczaj musi być ścieżka rowerowa po obu stronach ulicy, z których mało kto korzysta, a samochody niech się cisną na jednym pasie. Ciekawe co by pan Kieliszek powiedział gdyby musiał codziennie rano jeździć tędy do pracy. I jak słyszę, że na Głębokiej, Racławickich, Lipowej, Narutowicza mają być buspasy to krew mnie zalewa.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 20:05
to jest na zasadzie przedszkolnego ''nie! bo nie!''. to jakieś ''Alternatywy 4 '' czy ''Miś"? jakie profilowanie!!??!! dajcie ludziom żyć! dotację to powinni zabrać za ten wymysł.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 19:15
spokojnie w 2018 chyba można będzie przerobić rondo - minie okres ochronny unijnego projektu
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 18:35
Buss-pas, pedał-pas, debil-pas i nie będzie korków ani ruchu.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 17:58
Wyrzucić Żuka i Kieliszka a wybrać kogoś z PIS i zaraz zlikwidują te buspasy. PO odleciało od rzeczywistych problemów mieszkańców i dla nich nawet proste sprawy są niemożliwe do wykonania. Tak jak ich wspaniałe dzieło, słupy trakcyjne usytuowane w jezdni na Poczekajce, które też są nie do ruszenia, bo Unia się obrazi...
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 15:45
Wystarczy zezwolić w godzinach szczytu na użytkowanie buspasa 7:00-9:00 i po sprawie.
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 15:11
Lublin dla, tych, których nie stać na samochód, dodatkowo zarezerwować pasy dla tęczowych. Inni won z Lublina, albo na ścieżkę zdrowia (dreptak).
Avatar
Gość / 4 listopada 2016 o 15:08
Wyższe o 100% OC powinno odrobinę rozładować problem nadmiernej ilości aut w tym rejonie. Pozdrawiam.
Avatar
alf / 4 listopada 2016 o 14:30
Ta komunikacja już jest niewydolna i niechodzi o korki tylko o liczbę autobusów i trolejbusów , siatkę połączeń 
Zobacz wszystkie komentarze 60

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Ancestors Legacy: Mieszko I rusza do boju (wideo)
film

Ancestors Legacy: Mieszko I rusza do boju (wideo) 0 0

Podbój średniowiecznej Europy, cztery frakcje i wielkie bitwy. Dziś premiera gry Ancestors Legacy. W specjalnej edycji.

Dyrektor szpitala poprosi ZUS o sprawdzenie zwolnień lekarskich pielęgniarek

Dyrektor szpitala poprosi ZUS o sprawdzenie zwolnień lekarskich pielęgniarek 0 4

Nie było przyjęć na zaplanowane zbiegi, zawieszono planowe operacje, a karetki nie dowoziły nagłych przypadków – tak w poniedziałek wyglądała sytuacja w szpitalu przy Kraśnickiej w Lublinie. We wtorek zwołano konferencję prasową w związku z sytuacją.

Piotr Tomala został szefem programu Polski Himalaizm Zimowy 2016-2020
galeria
film

Piotr Tomala został szefem programu Polski Himalaizm Zimowy 2016-2020 51 0

Piotr Tomala, himalaista z Lublina został nowym szefem programu Polski Himalaizm Zimowy 2016-2020 im. Artura Hajzera.

Karty odkryte! Skład MKS Perły Lublin na nowy sezon

Karty odkryte! Skład MKS Perły Lublin na nowy sezon 6 2

PIŁKA RĘCZNA MKS Perła Lublin ma za sobą znakomity sezon, ale w klubie nadal praca wre. We wtorek na specjalnie zwołanej konferencji prasowej ogłoszono listę zawodniczek na nowy sezon. Do zespołu dołączą cztery Polki i Dunka

Chciała wyprzedzić skuter, ale jej auto dachowało

Chciała wyprzedzić skuter, ale jej auto dachowało 0 1

34-letnia kobieta trafiła do szpitala po dachowaniu Volkswagena w miejscowości Wilków (gmina Werbkowice).

Sam stracił nogę, chce pomagać innym. Rowerem pojedzie do Rzymu

Sam stracił nogę, chce pomagać innym. Rowerem pojedzie do Rzymu 4 2

Cztery kraje, 17 miast, 19 dni i 2800 km na rowerze. Po raz kolejny Kamil Misztal pokazuje, że chce i może pomagać osobom niepełnosprawnym. Choć sam stracił nogę

Zlot food trucków w Lublinie
26 maja 2018, 10:00

Zlot food trucków w Lublinie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Po raz kolejny do Lublina zawitają food trucki z całej Polski. To gratka dla wszystkich miłośników fast foodów. Na uczestników czekają wyjątkowe smaki z całego świata i zabawy dla najmłodszych.

Wege Festiwal po raz pierwszy w Lublinie
26 maja 2018, 12:00

Wege Festiwal po raz pierwszy w Lublinie 0 2

Co Gdzie Kiedy. Już 26 maja o godz. 12 w klubie Radość (ul. Bernardyńska 15) rozpocznie się pierwsza lubelska edycja Wege Festiwalu. Impreza zrzeszy wegańskie i wegetariańskie restauracje z całej Polski.

Mieszkanie na wynajem - co najczęściej odstrasza najemców?

Mieszkanie na wynajem - co najczęściej odstrasza najemców? 0 0

Kupno mieszkania w celu przeznaczenia całego metrażu na wynajem nadal pozostaje jednym z najpopularniejszych sposobów inwestowania większych sum pieniędzy. Jak zatem zaaranżować mieszkanie, by przynosiło dochód przez cały rok?

Kierowca z Ukrainy jechał ekspresówką pod prąd. Dziwnie się tłumaczył [wideo]
film

Kierowca z Ukrainy jechał ekspresówką pod prąd. Dziwnie się tłumaczył [wideo] 0 1

Kierowca busa jechał drogą ekspresową pod prąd. Obywatel Ukrainy tłumaczył, że tak go poprowadziła nawigacja w samochodzie

Chciał bez kluczyka odpalić ciągnik. Trafił do szpitala

Chciał bez kluczyka odpalić ciągnik. Trafił do szpitala 4 1

Do nieszczęśliwego wypadku doszło wczoraj na terenie gminy Wierzbica w powiecie chełmskim

Poseł z pensją kasjerki w Biedronce? Ekspert wyjaśnia, dlaczego zbyt niskie pensje to ryzyko

Poseł z pensją kasjerki w Biedronce? Ekspert wyjaśnia, dlaczego zbyt niskie pensje to ryzyko 26 12

20-procentowe cięcie poselskich pensji to za mało - pokazuje badanie opinii publicznej. Połowa z nas uważa, że wystarczy 3,5 tys. zł na rękę. - Pieniądze to niezależność. Im mniej pieniędzy, tym niezależność polityków maleje - przestrzega ekspert

Ruszyła walka o Mundial

Ruszyła walka o Mundial 2 0

PIŁKA NOŻNA Reprezentacja Polski rozpoczęła pierwsze zgrupowanie przed mistrzostwami świata. W Juracie zabraknie Roberta Lewandowskiego i Łukasza Piszczka

Perła uwarzyła nowe piwo

Perła uwarzyła nowe piwo 0 5

Nowe piwo z lubelskich browarów Perła

Pechowy złodziej. Skradziony telefon zrobił mu zdjęcie i wysłał do właściciela

Pechowy złodziej. Skradziony telefon zrobił mu zdjęcie i wysłał do właściciela 242 23

Włamał się do samochodu i skradł telefon. Smartfon zrobił mu zdjęcie i przesłał do właściciela. Mężczyzna jest poszukiwany przez policję.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.