poniedziałek, 21 sierpnia 2017 r.

Lublin

Czytelnik: Buspasy powodują korki. Ratusz: Zmian nie będzie, bo stracimy dotację

Dodano: 4 listopada 2016, 06:31
Autor: Dominik Smaga

– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów, fot. Google Maps
– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów, fot. Google Maps

Zlikwidujcie te buspasy – proszą kierowcy tkwiący w korkach przed ważnym rondem na Czubach. Zatory znacznie tu wzrosły odkąd miasto wytyczyło pasy dla autobusów, które też utknęły, choć miały jeździć sprawniej. Mimo to Ratusz wyklucza zmiany na rondzie

Artykuł otwarty

Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę

Artykuł otwarty

Skrzyżowanie ul. Jana Pawła II i Armii Krajowej jest jednym z częściej przeklinanych przez kierowców. Rano brzydkie słowa cisną się na usta tych, którzy jadą do ronda od strony osiedla Poręba. Kiedyś mogli skręcać w prawo bezkolizyjnym pasem prowadzącym w stronę ul. Filaretów. Ale kilka lat temu w jego miejscu miasto wyznaczyło buspas. I teraz skręcający w prawo muszą karnie stać w kolejce, która sięga nieraz ulicy Granitowej. W tej samej kolejce, w wyniku przebudowy skrzyżowania, muszą tkwić autobusy i trolejbusy.

– Paradoksem tego ronda jest to, że w godzinach szczytu komunikacja miejska musi stać w korkach, żeby dojechać do przystanku. A owe korki spowodowane są właśnie buspasami – wytyka nasz Czytelnik urzędnikom z Zarządu Dróg i Mostów. I w mailu do tej instytucji pyta, dlaczego utrudniono życie mieszkańcom kilku osiedli i czy nie lepiej buspas zlikwidować. – Jako mieszkaniec jednego z tych osiedli liczę na jakieś sensowne wytłumaczenie – dodaje na końcu maila.

Odpowiedzi pan Grzegorz nie dostał, więc zwrócił się do mediów. – Być może zainteresowanie tematem z Państwa strony da do myślenia urzędnikom. Zbliża się zima, problem z każdym dniem narasta. Gdy przyjdą śniegi nastąpi katastrofa komunikacyjna w tym rejonie miasta – ostrzega Czytelnik.

Sytuacja, faktycznie, jest coraz trudniejsza, bo nowych bloków wzdłuż ul. Jana Pawła II stale przybywa, a wraz z nimi przybywa też kierowców chcących wydostać się do centrum przez problematyczne rondo.

– Zajmując prawy pas blokują dojazd do przystanku komunikacji miejskiej, co kompletnie pozbawia sensu ten buspas, który zaczyna się za przystankiem – wytyka pan Grzegorz. – Gdyby ten pas został udostępniony zwykłym autom, to ruch wszystkich użytkowników ulicy odbywałby się płynnie i wszyscy by na tym skorzystali – dodaje nasz Czytelnik.

Ale miasto jest nieugięte. – Buspasy pozostaną buspasami – stwierdza Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. I wyjaśnia, że dotyczy to zarówno wjazdu od strony os. Poręba, jak i tego z ul. Armii Krajowej. – Nie ma jak powrócić do starej organizacji ruchu, nawet gdybyśmy chcieli, bo tak już to rondo zostało wyprofilowane – tłumaczy.

Czy ronda nie można „wyprofilować” jeszcze raz, ale inaczej? Zdaniem Ratusza to niemożliwe, bo groziłoby to utratą unijnej dotacji, z której korzystało miasto przebudowując to skrzyżowanie.

SONDA
Liczba głosów: 524

Czy na ulicach, o których pisze czytelnik potrzebne są buspasy?

17.37 %
Tak
76.15 %
Nie
6.49 %
Trudno powiedzieć
Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska buspasy
opt
cms
Użytkownik niezarejestrowany
(60) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

opt
opt (5 listopada 2016 o 12:44) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jeszcze nigdy nie usłyszałem z ust rzecznika że coś zrobimy by pomóc. zawsze jest jakieś dziecinne tłumaczenie. a to że system nie działa dobrze bo jest za duży ruch, a to system sie uczy, a to nie zgodne z dyrektywą albo że kierowcy są głupi i nie będą wiedzieli jak skręcać. co za typ został powołany na to stanowisko. kompromitacja
Rozwiń
cms
cms (5 listopada 2016 o 00:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Zauważyyłem, że władze naszego miasta kochają robić scieżkę rowerową, buspasy ale żeby poszerzyć ulice i zrobić dodatkowe pasy dla samochódów to już nie. Bo zazwyczaj musi być ścieżka rowerowa po obu stronach ulicy, z których mało kto korzysta, a samochody niech się cisną na jednym pasie. Ciekawe co by pan Kieliszek powiedział gdyby musiał codziennie rano jeździć tędy do pracy. I jak słyszę, że na Głębokiej, Racławickich, Lipowej, Narutowicza mają być buspasy to krew mnie zalewa.
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2016 o 20:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
to jest na zasadzie przedszkolnego ''nie! bo nie!''. to jakieś ''Alternatywy 4 '' czy ''Miś"? jakie profilowanie!!??!! dajcie ludziom żyć! dotację to powinni zabrać za ten wymysł.
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2016 o 19:15) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
spokojnie w 2018 chyba można będzie przerobić rondo - minie okres ochronny unijnego projektu
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2016 o 18:35) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Buss-pas, pedał-pas, debil-pas i nie będzie korków ani ruchu.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (60)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!