niedziela, 17 grudnia 2017 r.

Lublin

Drutów więcej niż linii. Montują trakcję, ale na trolejbusy poczekamy

  Edytuj ten wpis
Dodano: 23 stycznia 2014, 21:00
Autor: Dominik Smaga

Mimo niskich temperatur na ul. Lwowskiej trwa montaż nowej trakcji trolejbusowej, która ma być gotowa latem. Gotowe już są inne odcinki, ale na pierwszą nową linię poczekamy aż do lipca

Trakcja na Lwowskiej (na zdjęciu) to część odcinka ciągnącego się przez al. Andersa i fragment Mełgiewskiej aż do istniejącej sieci używanej przez linię 155. Na montaż trakcji wykonawca ma czas do końca czerwca. Nie wiadomo jednak, kiedy pojawią się tu trolejbusy i dokąd będzie można nimi dojechać. Urzędnicy tłumaczą, że wcześniej muszą przeprowadzić "kompleksową analizę całej sieci połączeń”. - Na jej podstawie propozycje połączeń wykorzystujące nowe odcinki będziemy chcieli skonsultować z zainteresowanymi radami dzielnic - zastrzega Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Jak dotąd ze zbudowanej niedawno trakcji korzysta tylko linia 153, której trasa została przedłużona z Majdanka przez ul. Derkutowskiego i Grygowej na Pancerniaków. Sieć prowadząca na Felin jest już gotowa, ale trolejbusom na razie na nic się nie przydaje, bo… nie jest podłączona do zasilania. - Formalności związane z odebraniem zasilania od wykonawcy i przekazaniem go do użytku Zarządowi Transportu Miejskiego trwają - mówi Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Już w lutym na Felin skierowana ma być linia 158 (jednocześnie z ulic zniknie linia 758). - Do zakończenia zakończenia formalności związanych z zasilaniem trakcji, nowy odcinek od Majdanka do pętli na Felinie linia będzie pokonywała na napędzie alternatywnym - zastrzega Góźdź. Później na Felin wydłużona zostanie też linia 156. Do lipca trzeba będzie za to czekać na to, by trolejbusy pojawiły się pod trakcją, która już od roku wisi bezużytecznie nad al. Unii Lubelskiej. - Zakładamy, że będzie to linia nr 154 łącząca ul. Chodźki i LSM, nawiązująca do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154 - zapowiada Góźdź. - Dokładna trasa linii będzie przedmiotem konsultacji społecznych. Nie ma za to konkretnych planów co do następnych odcinków sieci trolejbusowej, których budowa ma się zakończyć w tym roku. Trakcja nad Abramowicką z pętlą przy Powojowej ma być gotowa do września. Do połowy grudnia zbudowane mają być następne odcinki, w tym na ul. Jana Pawła II (od ul. Granitowej do Krochmalnej i dalej do dworca), na Filaretów od Jana Pawła II do ZUS i dalej przez Zana do Nadbystrzyckiej. Trakcja na Nadbystrzyckiej (od Jana Pawła II do Głębokiej) ma być ukończona w marcu przyszłego roku. Jadą nowe trolejbusy Na początku przyszłego tygodnia na ulice wyjadą kolejne solarisy z dodatkowym agregatem spalinowym. - Prawdopodobnie w pierwszej kolejności będą to trzy pojazdy - zapowiada ZTM. Miasto zamówiło w sumie 20 takich pojazdów, osiem z nich od września obsługuje linię 758, a pozostała dwunastka została dostarczona w połowie grudnia.
  Edytuj ten wpis
iks
mieszkaniec
trzecioswiatowiec
(12) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

iks
iks (29 października 2014 o 16:07) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Rzeszó - może dla nas stanowić wzór, jak nie oszpecić miasta.

Lublin pierwszy zaczął testować autobusy na CNG.

Nawet w Kalinówce została wybudowana stacja CNG gdzie teraz tylko hula wiatr.

Nistety zwyciężyło lobby trolejbusowe.

I mamy ogromne koszty i praktycznie nic w zamian.

maruda,maruda itd.

Rozwiń
mieszkaniec
mieszkaniec (29 października 2014 o 16:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

w Gdyni jakoś nie lamentują z powodu trolejbusów.Do wielbiciela Rzeszowa-najlepiej się tam przenieś.Ja wolę Lublin z jego tradycjami i komunikacją.Zaznaczam,że trolejbusy nie jeżdżą tylko na Wschodzie.Ale najłatwiej opluć wszystko.Dla takich ludzi nic nie warto budować.

Rozwiń
trzecioswiatowiec
trzecioswiatowiec (25 stycznia 2014 o 17:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

To tak już zawsze będzie, że trolejbus na Felin będzie jeździł pod trakcją bez prądu? Przecież to jest niemożliwe, że chodzi o jakieś formalności. One nie mogą trwać pół roku! O co NAPRAWDĘ chodzi? Kto coś zawalił? Czy trolejbusy z dodatkowym napędem zostały kupione po to żeby jeździły pod trakcją? Dlaczego od dwóch lat nie pojawił się żaden trolejbus na Unii Lubelskiej i ulicy Podzamcze? O co chodzi? Dlaczego linia 154 ma łączyć tylko LSM z Chodźki? Dlaczego nie można pociągnąć jej dalej, np. tak aby wykorzystać nowa trakcję idącą z Bohaterów Monte Cassino do Kraśnickiej, która wisi bezczynne? I tak można mnożyć te pytania ale nikt takich pytań nie zadaje. Zamiast tego obowiązuje ściema pana kieliszka o formalnościach, które trwają pół roku.   

Rozwiń
gość
gość (25 stycznia 2014 o 17:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

co jest tańsze? zakup trolejbusu i wybudowanie kilkunastu km. linii, ustawienie setek słupów, czy zakup autobusow zasilanuch cng , lub autobusów hybrydowych. od kiedy pojazdy MPK do naprawy trakcji mogą używac swiatel niebieskich błyskowych to nie jest pojazd uprzywilejowany.

Rozwiń
mix
mix (24 stycznia 2014 o 09:38) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Panie Smaga bardzo ładnie Pan to napisał w zgodnie z hasłem, że „co złego to nie Ratusz”

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (12)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!