wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Filaretów: Będą zrywać asfalt z nowych ścieżek rowerowych

Dodano: 26 maja 2014, 08:15
Autor: Dominik Smaga

W tym tygodniu drogowcy mają zdzierać asfalt ze ścieżek rowerowych zbudowanych pod koniec ubiegłego roku wzdłuż ul. Filaretów. Miasto zażądało wymiany nawierzchni na źle wykonanych odcinkach.

Pod koniec ubiegłego tygodnia odbył się kolejny przegląd ścieżek rowerowych, które zbudowano po obu stronach dwupasmówki między ul. Zana a Jana Pawła II. - Do wymiany jest kilkanaście procent nawierzchni - mówi Stanisław Wydrych, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Mostów.

Ścieżka już od nowości była w nienajlepszym stanie. - W trakcie układania asfaltu było zimno i powstały tzw. rakowiny - wyjaśnia Wydrych. Wspomniane rakowiny to nic innego, tylko miejsca, gdzie nawierzchnia nie jest gładka, ale porowata.

W efekcie w niektórych miejscach asfalt dosłownie rozpadał się po mocniejszym szurnięciu butem, a w pobliżu kiosku na wysokości ul. Radości gołą ręką można było dogrzebać się do żwiru leżącego pod asfaltem. Konsorcjum, które budowało ścieżkę wykonywało ją w trybie "zaprojektuj i wybuduj” i wpisało do projektu tylko jedną warstwę asfaltu o grubości zaledwie 3 cm.

Tak wykonana droga dla rowerów bardzo kiepsko zniosła zimę. W miejscach, gdzie ścieżka styka się z krawężnikami oddzielającymi ją od chodnika lub jezdni asfalt osiadł i popękał. Takich miejsc jest sporo, w części z nich drogowcy położyli łaty, ale to nie wystarczy. - Prace mają polegać na zdjęciu nawierzchni na całej szerokości ścieżki i położeniu nowej - zastrzega Wydrych.

Na usunięcie wszelkich usterek konsorcjum, które przebudowywało ul. Filaretów ma wyznaczony czas do końca tygodnia. Ale prace mogą się przesunąć, jeżeli pogoda nie będzie sprzyjać prowadzeniu prac.

Zgodnie z zarządzeniem prezydenta sprzed kilku lat wszystkie nowe ścieżki dla jednośladów powinny być wykonane z asfaltu, a nie kostki brukowej. Na niektórych trasach nawierzchnię malowano czerwoną emulsją, choć w innych miastach używa się czerwonego asfaltu. Lubelski Ratusz tłumaczy, że wytwórnie oferujące taki asfalt są zbyt oddalone od Lublina. Rowerzyści krytykowali ten pomysł uznając, że koszty malowania są niewspółmierne do efektów. Ścieżka przy Filaretów nie była już malowana.
Czytaj więcej o: drogi Lublin LSM
olo
mieszkaniec
h
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

olo
olo (27 maja 2014 o 06:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"Konsorcjum, które budowało ścieżkę wykonywało ją w trybie "zaprojektuj i wybuduj” i wpisało do projektu tylko jedną warstwę asfaltu o grubości zaledwie 3 cm."

--- a czy przypadkiem kryterium wyboru wykonawcy nie była cena jak to zwykle bywa w zamówieniach publicznych? Miała byc tania cena to macie tanią ścieżkę....

Rozwiń
mieszkaniec
mieszkaniec (27 maja 2014 o 00:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

sam widziałem w wakacje jak robili te droge, byłem tylko ciekaw ile wytrzyma ta "wspaniała" ścieżka rowerowa. Bo najłatwiej jest na szybkość a nie na dokładkość i czemu sie dziwić, że Polacy nie mają opinii pracowitych ludzi i fachowców

Rozwiń
h
h (26 maja 2014 o 12:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

"źle zniosła zimę"?-przecież w tym roku nie było zimy.ktoś kto odpowiadał za budowę i odbierał tę ścieżkę powiniem zostać pociągnięty do odpowiedzialności,ale pewnie tak się nie stanie jak to zwykle bywa w ustawionych przetargach które są na porządku dziennym w naszym pięknym kraju

Rozwiń
pasek
pasek (26 maja 2014 o 09:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Kto wprowadził takie warunki przetargu a potem zatwierdził projekt- niech płaci z własnej kieszeni!!

Nadzów budowlany inwestora oraz kierownik budowy, który dopuścił do odebrania drogi do użytkowania-powinien mieć natychmiast zabrane uprawnienia do wykonywania zawodu!!

Rozwiń
"ósemka"
"ósemka" (26 maja 2014 o 08:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

NO TO MOŻE WRESZCIE KTOŚ POPRAWI TĘ CHOLERNĄ "ŚCIEŻKĘ" WZDŁUŻ ZEMBORZYCKIEJ????? ALBO PRZEJEDZIE SIĘ PO NIEJ JAJAMI??

- przejazd kolejowy

- wyższe studzienki telefoniczne niż poziom ścieżki

- wjazdy i zjazdy z krawężników

- przejazd "krzyżowy" przez Budowlaną!!!!!!!!!!!!

- brak pasów przerywanych na drogach wjazdowych do firm "wysepek" po prawej stronie Zemborzyckiej

- wąski wjazd na ścieżkę z Zemborzyckiej obok "Przystani" i za przystankiwm MPK-Kruszkowskiego - bez wyodrębnionego pasa

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!