sobota, 21 października 2017 r.

Lublin

Kto kupi miejsce w nazwie stadionu?

  Edytuj ten wpis
Dodano: 27 marca 2015, 06:30
Autor: Dominik Smaga

Jeszcze tej wiosny Arena Lublin może zyskać sponsora tytularnego. Negocjacje w tej sprawie toczą się już tylko z dwiema firmami. Ile pieniędzy zarządca obiektu może zyskać sprzedając nazwę stadionu?

Marka sponsora nie tylko zawiśnie na stadionie, ale będzie obecna we wszystkich materiałach promocyjnych i oficjalnych pismach. Jeszcze niedawno była mowa o tym, że skusi się na to najprawdopodobniej jedna z dużych firm z udziałem Skarbu Państwa, wielkości np. Polskiej Grupy Energetycznej, która sponsoruje zbudowany na Euro 2012 stadion w Gdańsku. Teraz wiadomo, że na takie firmy nie ma co się nastawiać. - Rozmawiamy z dwoma podmiotami. To firmy prywatne - przyznaje Tomasz Grodzki, prezes Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, spółki zarządzającej Areną Lublin.

Nie tylko to się zmienia. Okazuje się, że nie będzie publicznego przetargu na sprzedaż nazwy stadionu, choć jeszcze w styczniu prezydent Lublina zapowiadał, że partner zostanie wybrany właśnie w takim trybie. Stanęło na czym innym. - Przetarg byłby konieczny, gdybyśmy coś kupowali, a my w tym przypadku niczego nie kupujemy, tylko świadczymy usługę promocyjną - mówi Grodzki.

Taki tryb oznacza to, że praktycznie zaraz po zakończeniu negocjacji umowa będzie mogła być skonsumowana, a w nazwie stadionu pojawi się marka sponsora. - Liczymy na to, że uda się dogadać na rozpoczęcie sezonu, który na dobre rozkręca się od maja - stwierdza prezes miejskiej spółki.

Ile pieniędzy uda się w taki sposób zarobić na utrzymanie obiektu? Na to pytanie prezes MOSiR nie odpowiada, podobnie jak wtedy, gdy pytamy go, do którego obiektu można porównywać cenę nazwy lubelskiego stadionu. Najbardziej zbliżona wielkością do Areny Lublin jest kielecka Kolporter Arena, gdzie na podstawie pięcioletniej umowy spółka Kolporter wykłada na stadion pół miliona złotych rocznie.

Czterokrotnie większy i nieporównywalnie bardziej prestiżowy od lubelskiego stadion w Gdańsku sponsorowany jest przez Polską Grupę Energetyczną, która wykłada 7 milionów złotych rocznie. O milion mniej za nazwę chciała warszawska Legia, której stadion przy Łazienkowskiej wcześniej nosił nazwę Pepsi Arena.

Co z koncertami?

Na kwiecień zarządca stadionu zapowiada ujawnienie szczegółów dotyczących planowanych na stadionie imprez, w tym zapowiadanej na czerwiec "światowej gwiazdy”. Wcześniej, 16 maja, w ramach trasy koncertowej na 35-lecie zespołu zagra tu grupa Perfect. Organizatorzy tego koncertu od samego początku nie nastawiali się na zapełnienie wszystkich miejsc, udostępniona ma być tylko część trybun. Wczoraj na stronie zespołu dostępnych było 287 biletów w cenie od 60 do 100 zł.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o: Lublin arena lublin
Lubel(l)ak
Odi Nick
Gość
(6) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Lubel(l)ak
Lubel(l)ak (27 marca 2015 o 22:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Zamiast Arena Lublin niech będzie Arena Lubella - zmiana niewielka a kasa od Maspexu będzie.

Rozwiń
Odi Nick
Odi Nick (27 marca 2015 o 12:28) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

W Krakowie od dziesięcioleci stoi niedokończony wieżowiec, zwany Szkieletorem. Największe zyski są (może były??? Nie wiem już teraz, bo dynamika zmian jest ogromna) na wywieszaniu ogromnych reklam na jego ścianach (których zresztą nie ma). Może coś takiego w Lublinie? Nawet nie trzeba by rozgrywać meczów i organizować koncertów, czy przyprowadzać przedszkolaków dla podratowania budżetu. Tylko kilka ulic (wyłącznie dla samochodów) wokół stadionu i interes się kręci.

Rozwiń
Gość
Gość (27 marca 2015 o 12:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

najważniejsze, że dzięki sponsorowi na nazwę będzie mniejsze obciążenie dla budżetu, jeszcze parę takich zabiegów i stadion zacznie na siebie zarabiać  :)  :)  :)

Rozwiń
Bartek
Bartek (27 marca 2015 o 11:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

@tym. Farmazony piszesz!
Spółka skarbu wcale nie musi być dotowana z budżetu! Firmy mają przewidziane środki na promocję nazwy. Jasne że to płacą klienci, nie ma się co oburzać. A np. te 7mln na stadion to grosiki w obrocie takiej firmy i to wcale źle nie wydane.

Rozwiń
Chochoł
Chochoł (27 marca 2015 o 10:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

ZUS Arena, ewent. Urząd Skarbowy Arena Lublin.

aby Polska rosła w siłę, a urzedasy miały się czym bawić. Czuwaj!

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (6)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!