piątek, 28 lipca 2017 r.

Lublin

Linia nr 11, nocne kursy i rozbudowa sieci. Plany ZTM na 2017 rok

Dodano: 30 grudnia 2016, 09:40
Autor: Dominik Smaga

Lublin będzie stać na dalszą rozbudowę sieci połączeń komunikacji miejskiej – twierdzi Zarząd Transportu Miejskiego. Już wiadomo, że dodatkowe kursy nocnych linii zostaną z nami na dłużej niż zapowiadano, a w planie jest uruchomienie kolejnej linii dziennej

Do tej pory miasto zapowiadało, że zdwojoną częstotliwość kursowania nocnych linii utrzyma w weekendy do końca roku, a potem... zobaczy, co dalej. O tym, czy dodatkowe kursy zostaną utrzymane przesądzić miało zainteresowanie pasażerów i możliwości finansowe ZTM, który zleca i opłaca kursy. Teraz wiadomo już, że obecne rozkłady będą obowiązywać do końca stycznia.

– Pierwsze zmiany w rozkładach jazdy nastąpią nie wcześniej niż od 1 lutego. Dlatego z decyzją w zakresie linii nocnych wstrzymujemy się również do tego terminu – informuje Justyna Góźdź z ZTM. Przyznaje jednak, że nie zakończyły się jeszcze analizy zapełnienia nocnych autobusów w weekendy. – W chwili obecnej trwa nadal analiza zapisów monitoringu, zatem jeszcze za wcześnie na jakąkolwiek ocenę. Wnioski zostaną wyciągnięte najpóźniej do połowy stycznia.

Urzędnicy liczą na to, że pieniądze (182 mln zł) zarezerwowane w przyszłorocznym budżecie Lublina na komunikację, pozwolą nie tylko na dodatkowe kursy nocne, ale też spełnienie wcześniejszych zapowiedzi zmian w sieci połączeń.

– Przyznane środki budżetowe na 2017 r. powinny wystarczyć na kontynuację zmian w ramach „nowej siatki połączeń” – twierdzi Góźdź. – Priorytetem dla nas jest w pierwszej kolejności uruchomienie linii nr 11.

Wspomniana linia jest jedną z tych niespełnionych dotąd zapowiedzi ZTM. Autobus miałby kursować z pętli przy os. Widok przez ul. Jana Pawła II, Wrotkowską, Nowy Świat, Kunickiego, al. Piłsudskiego, Lipową, Al. Racławickie, al. Długosza, al. Smorawińskiego, al. Kompozytorów Polskich, Elsnera i Związkową do Węglarza.

Uruchomienie takiej „jedenastki” miało nastąpić już jesienią, ale okazało się, że zapowiadając nową linię ZTM przecenił swoje możliwości finansowe. Urzędnicy liczyli, że dzięki wprowadzonej w lutym 2016 r. podwyżce cen biletów, wpływy z ich sprzedaży będą w bieżącym roku o 10 mln zł wyższe od ubiegłorocznych. Tak się nie stało.

– Rok jeszcze się nie zakończył, ale z naszych obliczeń wynika, że wpływy z biletów będą o 4 mln wyższe aniżeli w roku 2015 – stwierdza Góźdź.

W dalszych planach

W przyszłym roku powstać ma nowy odcinek trakcji trolejbusowej w ul. Jana Pawła II od ul. Granitowej do al. Kraśnickiej i dalej do pętli Węglin. Miejski przetarg na budowę sieci jest w toku, oferty wykonawców powinniśmy poznać w drugiej połowie stycznia. Termin zakończenia prac wyznaczony jest na sierpień, ale od razu zaczną tu kursować trolejbusy. Wstępnie mowa jest o wydłużeniu tras linii 151 i 161, które zamiast kończyć kursy na Węglinie jechałyby dalej, do pętli os. Poręba.

Czytaj więcej o: Lublin komunikacja miejska autobusy
Użytkownik niezarejestrowany
Ig
ja
(17) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (31 grudnia 2016 o 10:19) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
11 powinna jechac na porebe tam sa te centra medyczne i sporo osob by korzystalo z 11 zaproponowalbym jeszcze kurs przez zana bo przy ul jana pawla nic niema tylko osiedla
Rozwiń
Ig
Ig (30 grudnia 2016 o 22:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja bym proponowała, żeby z czubów dać autobus na felin, bo trzeba jeździć z przesiadkami, które są niewygodne, w szczególności jak ktoś się spieszy do pracy. Co z tego, że jest linia nr 50 jak jeździ za rzadko. Z tą porębą to już przesada, niedługo wszystkie autobusy tam będą miały końcowy.
Rozwiń
ja
ja (30 grudnia 2016 o 21:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Prosimy  o  wydłużenie  linii 18  lub  innej  do  Snopkowa  , chociaż  co  któryś  kurs  od  poniedziałku  do  piątku.
Rozwiń
Jestę nauczycielę
Jestę nauczycielę (30 grudnia 2016 o 20:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A tak wygląda na mapie nowa trasa JEDENASTKI: google.pl/maps/dir/51.2231185,22.5229515/51.2697388,22.5821455/@51.2419654,22.5222716,13z/data=!4m29!4m28!1m25!3m4!1m2!1d22.5659911!2d51.2261336!3s0x472257a75d4c9311:0x5d7fd88ee412482c!3m4!1m2!1d22.5637425!2d51.2376737!3s0x47225772a4d35ce5:0x13f8d7c5338bffe4!3m4!1m2!1d22.5525738!2d51.2442556!3s0x472257658efaa789:0x1edd181c533d5aef!3m4!1m2!1d22.5424674!2d51.2499788!3s0x47225761c688404b:0xa8f597131e39c118!3m4!1m2!1d22.5525058!2d51.2682375!3s0x472259fdd5e6edcb:0x67f0819fe9360a1e!1m0!3e0
Rozwiń
pt2000
pt2000 (30 grudnia 2016 o 19:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ja proponuje dodatkowo powrot do koncepcji sprzed 1 fazy zmian, tj: wylaczenie z uzytkowania "petli" PARK BRONOWICE i ZANA LECLERC oraz OKOPOWA, 25 z Parku Bronowice wyslac do petli MELGIEWSKA WSEI a 157, ktore powinno jezdzic takze w weekendy wyslac po trasie obecnej 19 na os. Poreba, co pozwoliloby zlikwidowac obecna "19" ktora i tak ma AZ 5 kursow dziennie i od Zemborzyckiej dubluje sie calkowicie z trasa 157, obie linie nawet odjezdzaja o tej samej porze- 13:22 z Zemborzyckiej, warto to sprawdzic. Gdyby tak sie stalo to wtedy dac 38 z INZYNIERSKIEJ/KRUCZKOWSKIEGO a nie z Abramowic jak dotej pory co umozliwiloby przesiadke pasazerom z ulic Kruczkowskiego i Inzynierskiej w 157, czyli po trasie 19.  Nalazaloby rowniez wrocic do pomyslu skrocenia trasy "20" do DWORCA GL PKP a z Kruczkowskiego wyslac 30  z lekka modyfikacja trasy- przez Fabryczna i Al. Zygmuntowskie lub z zajazdem pod Dworzec Gl. PKP w obu kierunkach. Dodatkowo powinno sie skierowac "8" z kolejnej prowizorycznej petli przy Okopowej wlasnie do petli DWORZEC GL PKP.  W temacie nowych linii 11 jak najbardziej, ponadto proponuje likwidacje archaicznych linii "szczytowych" ktore sluza wlasciwie nie wiadomo komu, zaosczedzone wozo kilometry przeznaczyc na inne polaczenia- zwiekszenie czestotliwosci kursow lub nowe linie, propnuje obecna szczytowa" 36" zastapic calodziennie nowa 36 z osiedla Choiny do Felin Europark- przez Kompozytorow Polskich, Elsnera, Zwiazkowa, Spoldzielczosci Pracy, Podzamcze, Unii Lubelskiej, Rondo Lubelskiego Lipca, Pl. Bychawski, Kunickiego, Dywizjonu 303, Krancowa i dalej po trasie "7" do petli Felin Europark.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (17)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!