Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

12 listopada 2017 r.
19:52

Lotnisko Lublin: Terminal czeka rozbudowa

183 21 A A

W drugim kwartale przyszłego roku ruszą prace przy rozbudowie terminalu w Porcie Lotniczym Lublin. Wiadomo już, że inwestycja będzie kosztować o kilka milionów złotych więcej niż zakładano

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie. W planach jest budowa nowej hali odlotów o powierzchni 1,8 tys. mkw. Ta istniejąca zostanie przystosowana do obsługi połączeń poza strefą Schengen (w przypadku lubelskiego portu, chodzi o loty do wszystkich lotnisk w Wielkiej Brytanii oraz do Dublina, Burgas, Tel Awiwu i Kijowa).

W kwietniu ogłoszono przetarg na wykonanie prac. Zgłosił się do niego tylko jeden oferent. Warszawski Budimex wybudowanie nowego terminalu wycenił na 12,6 mln zł. Było to o cztery miliony więcej, niż lotnisko planowało wydać. Postępowanie przetargowe zostało unieważnione, a poszukiwania wykonawcy rozpoczęto na nowo. Tym razem to władze portu zwróciły się do sześciu firm, z którymi usiadły do rozmów. – Dodatkowy czas, który mamy, poświęcamy na dokładniejsze uzgodnienia. W tej chwili rozmawiamy z trzema potencjalnymi wykonawcami – mówi nam Krzysztof Wójtowicz, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Negocjacje oznaczały przesunięcie inwestycji w czasie. W ich trakcie wyjaśniło się też, że nowy terminal będzie kosztował więcej, niż zakładano. – To jest skomplikowany obiekt, który ma w sobie dużo różnych systemów. Okazuje się, że kłopotliwe jest dostawienie nowego budynku do ściany obecnego. W miejscu, do którego chcemy dostawić nowy segment, kończą się wszystkie instalacje. Będzie je trzeba praktycznie budować od nowa i to nam podraża koszty. Szukamy takich rozwiązań, aby były one jak najniższe – wyjaśnia prezes PLL.

I przyznaje, że ostateczny koszt inwestycji może być zbliżony do wyceny z unieważnionego przetargu. Potencjalni wykonawcy do końca roku mają otrzymać zaproszenia do składania ofert. Prace miałyby ruszyć na przełomie marca i kwietnia. Potrwają około roku. – Chcemy, żeby nowy terminal w pełni funkcjonował w szczycie sezonu letniego w 2019 roku – zapowiada Wójtowicz.

Według wcześniejszych zapowiedzi nowa hala odlotów miała być gotowa w przyszłym roku. Tymczasem już teraz zdarzają się dni, gdy na lubelskim lotnisku robi się tłoczno. Między innymi dlatego niedawno podjęto działania w celu usprawnienia ruchu w terminalu. Utworzono dwa dodatkowe miejsca odprawy paszportowej. Ustawiona ma zostać także wiata z miejscami do obsługi pasażerów strefy Non Schengen oczekujących na wejście do samolotu.

W okresie od stycznia do października br. z Portu Lotniczego Lublin skorzystało ok. 360 tys. pasażerów. Władze lotniska założyły, że w całym 2017 roku obsłuży ono 400 tys. podróżnych.

Czytaj więcej o:

Komentarze 21

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kent / 12 listopada 2017 o 21:08
+1
rg44 napisał:
Przecież wiadomo wszystkim, że buda o przepraszam bydynek portu lotniczego miał być większy. Tak był zaprojektowany a potem go zmniejszono do tych mikroskopijnych rozmiarów. Oczywiście (za to nikt nie beknie) "zapomniano" przewidzieć rozbudowy. No i teraz mamy to co mamy, trzeba od nowa kłaść  wszelkie instalacje medialne. Fajnie, co?. Znowu za nasze podatki to się zrobi.
 Podziękować za to należy byłemu prezesowi lotniska, PiS-owcowi Muszyńskiemu.
Avatar
Gość / 25 listopada 2017 o 20:57
I bardzo dobrze , niech lotnisko prosperuje mimo , ze nie jest rentowne..Lubimy narzekac , nic nam sie nie podoba. taka nasza natura:)) . przez takie inwestycje lubelszczyzna odbija sie od dna zasciankowego. Pozdrawiam wszystkich, mieszkaniec lubelszczyzny.
Avatar
Gość / 21 listopada 2017 o 13:12
na wiecej nie bo nie wierza w efekt 500 + który nie daje zwieskzenie narodzin chcesz zwiekszyc liczbę narodzin zdrowych dzieci 6,8 % PKB na zdrowie
Avatar
janusz / 20 listopada 2017 o 20:12
Dlczego nie przygotować terminal na 1.5 mil pasażerów tak jak lotnisko w Rzeszowie Jesionka,gdzie przepustowośc wynosi 1.5 mil pasażerów.Wszystko w tym Lublinie robią na  dziś zamiast myśleć 30-50,lat do przodu,Żuk to wszstko robi byle było na dziś tak nie myślą w Rzeszowie czy Białymstoku OPera  sala  na 1.5 tys widzów Stadion na 22.4 tys widzów a Słoneczko Żuk Opera np na 900 miejsc ,stadion 15,4tys widzów a co byle było panie Żuk???????????
Avatar
Gość / 18 listopada 2017 o 11:14
Ciągle podatnika pieniądze idą na lotnisko w Świdniku ,a usadowieni tam złodzieje biorą sowite wynagrodzenia w nierentownym obiekcie! Sławny wicepremier z faryzejskiej partii /PSL-Pawlak/,co to zawarł najdroższy kontrakt gazowy w Europie,czy Jacuś Sobczak dorobkiewicz na firmach pogrzebowych.I to tacy ludzie nadzorują lotnisko!
Avatar
Sn / 15 listopada 2017 o 09:53
PKS dla zmywaków a nie lotnisko :)))
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 19:05
"Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie" .... tylko że rentowność lotnisk w Polsce zaczyna się dopiero od 1 miliona pasażerów rocznie wzwyż. Połowa lotnisk jedzie na stratach, a druga połowa (ponad 1 milion pasażerów rocznie) jakoś zarabia na siebie. Przeczytajcie o tym w mediach.
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:28
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudową portową – spalinowe zespoły trakcyjne miały wjeżdżać wprost do terminalu lotniska[22]. W 2009 Sener zajęło się przygotowaniem dokumentacji, ARE zaprojektowało terminal i pozostałe budynki, a Polconsult – płytę lotniska i pas startowy[21]. Konsorcjum dostało 11 mln 610 tys. zł za projekt, a dodatkowy 1 mln 290 tys. zł został przeznaczony na nadzór autorski. Zgodnie z projektem powstała duża biała hala lotniska (według pierwotnego planu 160 m długości) ze świetlikami w dachu. Projekt przewidywał, że wewnątrz terminalu znajdzie się (z możliwością zwiększenia liczby punktów odpraw) dziewięć stanowisk do odpraw klasy ekonomicznej, trzy dla biznesowej i osobna strefa VIP, a także trzy taśmociągi do wydawania bagażu. Projekt dał możliwość przedzielenia hali ruchomą szklaną ścianą na część dla obywateli strefy Schengen i dla reszty pasażerów. Na piętrze umieszczono antresolę z miejscem na kawiarnię i restaurację – miejsce jest jednocześnie punktem widokowym na płytę lotniska i halę główną. W podziemiach zaplanowano budowę magazynów, pomieszczeń technicznych i urządzeń obsługujących wydawanie i przewożenie bagażu[23]. W roku 2011 zdecydowano o zmniejszeniu terminala lubelskiego lotniska z 24 tys. do 11 tys. m2. Zmniejszenie budynków wymusili eksperci unijni[24]. Budowa Prace budowlane na lotnisku, marzec 2011 Jesienią 2008 rozpoczęło się wyburzanie zabudowań na terenie cywilnego portu lotniczego, koniec prac przewidziano na wiosnę 2009. Na ich miejscu znalazł się pas startowy lotniska. Trzeba było wyburzyć 15 domów i wyciąć las na powierzchni ponad stu hektarów. Z terenu przyszłego lotniska musiały także zostać przeniesione mogiły wojskowe, znajdujące się na cmentarzu wojennym. Spoczywali na nim żołnierze polegli w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej – obywatele Austro-Węgier i Imperium Rosyjskiego, ale także polscy żołnierze zabici w kampanii wrześniowej oraz Rosjanie, którzy zginęli w 1944 roku[25]. Ciała żołnierzy spoczęły na cmentarzu komunalnym w Świdniku[26]. W 2009 do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Spółka Port Lotniczy Lublin musiałaby zapłacić za to ok. 100 mln złotych, ale dopiero po tym, jak zakończyłyby się procedury wylesiania gruntów. Dzięki przepisom w specustawie lotniskowej nie trzeba było płacić za wycięcie. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, a na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe[27]. Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wniósł do spółki Port Lotniczy Lublin. Wartość ziemi sięgnęła 33 mln zł, co oznaczało, że miasto objęło ponad 70 procent akcji w przedsięwzięciu. Przekazane parcele samorząd Lublina odkupił w ostatnich latach od banku Pekao oraz prywatnych właścicieli – powstało na nich zielone lotnisko, a część gruntów trafiła w ręce Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej[14]. W 2010 wojewoda lubelska podpisała zgodę na wybudowanie lotniska, potwierdzając jednocześnie, że inwestycja zostanie zakończona wiosną 2012[28]. Dokument ten zatwierdził projekt budowlany, dokonał podziału nieruchomości, zezwolił na pełną wycinkę lasu i umożliwił rozpoczęcie budowy portu lotniczego. Marszałek województwa potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie pierwszych przetargów na budowę[29][30]. Budowa lubelskiego portu lotniczego rozpoczęła się jesienią 2010[31]. Rok później ukończono płytę postoju samolotów[32]. Wtedy też przetarg na budowę terminala wygrało przedsiębiorstwo Budimex. Zgodnie z ustaleniami miało ono postawić budynek w dziewięć miesięcy, a za pracę otrzymać blisko 67 milionów złotych. W ramach tych prac miał powstać także budynek lotniskowej straży pożarnej oraz budynek techniczny[33]. Budimex rozpoczął prace jesienią 2011[34].
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudow... rozwiń
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:18
Kogo? Sosnowskiego i Hetmana??? Chyba Grabczuka i Sobczaka!!!
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 17:30
Gdyby nie dzialania Zuka, Sosnowskiego i Hetmana tego lotniska wcale by nie było i po co bić pianę. Ja korzystam z tego portu i jestem wdzięczny decydentom że ono jest. Zlosliwcy zanim coś napiszecie proponuje dwa razy zastanowic sie
Avatar
Gość / 25 listopada 2017 o 20:57
I bardzo dobrze , niech lotnisko prosperuje mimo , ze nie jest rentowne..Lubimy narzekac , nic nam sie nie podoba. taka nasza natura:)) . przez takie inwestycje lubelszczyzna odbija sie od dna zasciankowego. Pozdrawiam wszystkich, mieszkaniec lubelszczyzny.
Avatar
Gość / 21 listopada 2017 o 13:12
na wiecej nie bo nie wierza w efekt 500 + który nie daje zwieskzenie narodzin chcesz zwiekszyc liczbę narodzin zdrowych dzieci 6,8 % PKB na zdrowie
Avatar
janusz / 20 listopada 2017 o 20:12
Dlczego nie przygotować terminal na 1.5 mil pasażerów tak jak lotnisko w Rzeszowie Jesionka,gdzie przepustowośc wynosi 1.5 mil pasażerów.Wszystko w tym Lublinie robią na  dziś zamiast myśleć 30-50,lat do przodu,Żuk to wszstko robi byle było na dziś tak nie myślą w Rzeszowie czy Białymstoku OPera  sala  na 1.5 tys widzów Stadion na 22.4 tys widzów a Słoneczko Żuk Opera np na 900 miejsc ,stadion 15,4tys widzów a co byle było panie Żuk???????????
Avatar
Gość / 18 listopada 2017 o 11:14
Ciągle podatnika pieniądze idą na lotnisko w Świdniku ,a usadowieni tam złodzieje biorą sowite wynagrodzenia w nierentownym obiekcie! Sławny wicepremier z faryzejskiej partii /PSL-Pawlak/,co to zawarł najdroższy kontrakt gazowy w Europie,czy Jacuś Sobczak dorobkiewicz na firmach pogrzebowych.I to tacy ludzie nadzorują lotnisko!
Avatar
Sn / 15 listopada 2017 o 09:53
PKS dla zmywaków a nie lotnisko :)))
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 19:05
"Terminal po rozbudowie będzie mógł obsłużyć do 1 mln pasażerów rocznie" .... tylko że rentowność lotnisk w Polsce zaczyna się dopiero od 1 miliona pasażerów rocznie wzwyż. Połowa lotnisk jedzie na stratach, a druga połowa (ponad 1 milion pasażerów rocznie) jakoś zarabia na siebie. Przeczytajcie o tym w mediach.
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:28
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudową portową – spalinowe zespoły trakcyjne miały wjeżdżać wprost do terminalu lotniska[22]. W 2009 Sener zajęło się przygotowaniem dokumentacji, ARE zaprojektowało terminal i pozostałe budynki, a Polconsult – płytę lotniska i pas startowy[21]. Konsorcjum dostało 11 mln 610 tys. zł za projekt, a dodatkowy 1 mln 290 tys. zł został przeznaczony na nadzór autorski. Zgodnie z projektem powstała duża biała hala lotniska (według pierwotnego planu 160 m długości) ze świetlikami w dachu. Projekt przewidywał, że wewnątrz terminalu znajdzie się (z możliwością zwiększenia liczby punktów odpraw) dziewięć stanowisk do odpraw klasy ekonomicznej, trzy dla biznesowej i osobna strefa VIP, a także trzy taśmociągi do wydawania bagażu. Projekt dał możliwość przedzielenia hali ruchomą szklaną ścianą na część dla obywateli strefy Schengen i dla reszty pasażerów. Na piętrze umieszczono antresolę z miejscem na kawiarnię i restaurację – miejsce jest jednocześnie punktem widokowym na płytę lotniska i halę główną. W podziemiach zaplanowano budowę magazynów, pomieszczeń technicznych i urządzeń obsługujących wydawanie i przewożenie bagażu[23]. W roku 2011 zdecydowano o zmniejszeniu terminala lubelskiego lotniska z 24 tys. do 11 tys. m2. Zmniejszenie budynków wymusili eksperci unijni[24]. Budowa Prace budowlane na lotnisku, marzec 2011 Jesienią 2008 rozpoczęło się wyburzanie zabudowań na terenie cywilnego portu lotniczego, koniec prac przewidziano na wiosnę 2009. Na ich miejscu znalazł się pas startowy lotniska. Trzeba było wyburzyć 15 domów i wyciąć las na powierzchni ponad stu hektarów. Z terenu przyszłego lotniska musiały także zostać przeniesione mogiły wojskowe, znajdujące się na cmentarzu wojennym. Spoczywali na nim żołnierze polegli w czasie pierwszej i drugiej wojny światowej – obywatele Austro-Węgier i Imperium Rosyjskiego, ale także polscy żołnierze zabici w kampanii wrześniowej oraz Rosjanie, którzy zginęli w 1944 roku[25]. Ciała żołnierzy spoczęły na cmentarzu komunalnym w Świdniku[26]. W 2009 do Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie wpłynęła decyzja ministra zezwalająca na wycięcie 142 hektarów tzw. lasu szpitalnego wokół przyszłego lotniska. Spółka Port Lotniczy Lublin musiałaby zapłacić za to ok. 100 mln złotych, ale dopiero po tym, jak zakończyłyby się procedury wylesiania gruntów. Dzięki przepisom w specustawie lotniskowej nie trzeba było płacić za wycięcie. Z tak uzyskanych gruntów 118 hektarów przeznaczono na pas startowy i budynki infrastruktury lotniskowej, a na 23 hektarach powstały drogi dojazdowe[27]. Kolejne 125 ha gruntów położonych w Świdniku lubelski ratusz wniósł do spółki Port Lotniczy Lublin. Wartość ziemi sięgnęła 33 mln zł, co oznaczało, że miasto objęło ponad 70 procent akcji w przedsięwzięciu. Przekazane parcele samorząd Lublina odkupił w ostatnich latach od banku Pekao oraz prywatnych właścicieli – powstało na nich zielone lotnisko, a część gruntów trafiła w ręce Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej[14]. W 2010 wojewoda lubelska podpisała zgodę na wybudowanie lotniska, potwierdzając jednocześnie, że inwestycja zostanie zakończona wiosną 2012[28]. Dokument ten zatwierdził projekt budowlany, dokonał podziału nieruchomości, zezwolił na pełną wycinkę lasu i umożliwił rozpoczęcie budowy portu lotniczego. Marszałek województwa potwierdził też wcześniejsze rozstrzygnięcie pierwszych przetargów na budowę[29][30]. Budowa lubelskiego portu lotniczego rozpoczęła się jesienią 2010[31]. Rok później ukończono płytę postoju samolotów[32]. Wtedy też przetarg na budowę terminala wygrało przedsiębiorstwo Budimex. Zgodnie z ustaleniami miało ono postawić budynek w dziewięć miesięcy, a za pracę otrzymać blisko 67 milionów złotych. W ramach tych prac miał powstać także budynek lotniskowej straży pożarnej oraz budynek techniczny[33]. Budimex rozpoczął prace jesienią 2011[34].
W 2008 roku nie było żadnego Hetmana. Marszałkiem Województwa Lubelskiego był Krzysztof Grabczuk od 2008r. do grudnia 2010r. !!! Projekt lotniska W 2008 zadecydowano, że port lotniczy Lublin-Świdnik zostanie wybudowany według projektu polsko-hiszpańskiego konsorcjum Sener-ARE-Polconsult[21]. Sąd konkursowy, któremu przewodniczył architekt Stefan Kuryłowicz, ogłosił decyzję w lubelskim Trybunale Koronnym. Odczytując wyniki sąd stwierdził, że będzie to najpiękniejsze lotnisko w Europie. Docenił projekt za sprawne połączenie terminalu z zabudow... rozwiń
Avatar
Gość / 14 listopada 2017 o 13:18
Kogo? Sosnowskiego i Hetmana??? Chyba Grabczuka i Sobczaka!!!
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 17:30
Gdyby nie dzialania Zuka, Sosnowskiego i Hetmana tego lotniska wcale by nie było i po co bić pianę. Ja korzystam z tego portu i jestem wdzięczny decydentom że ono jest. Zlosliwcy zanim coś napiszecie proponuje dwa razy zastanowic sie
Avatar
Gość / 13 listopada 2017 o 14:04
Może przypomnę młodzieży i osobom z wybiórczą pamięcią uwarunkowania jakie były w czasie powstawania lotniska - pierwotnie projektowano znacznie większe lotnisko, ale w trakcie rozmów dotyczących otrzymania dofinansowania z UE, urzędnicy unijni (tzn. również polscy w unijnych urzędach) prognozowali znacznie mniejszy ruch lotniczy niż w rzeczywistości obecnie mamy. Można się przyczepiać do prognoz, chociaż prognozy mają to do siebie, że raz się sprawdzają, a raz nie. Zatem obrzucanie zarzutami o niekompetencji, kolesiostwo, czy korupcję ówczesne jak i obecne władze jest niczym innym jak powszechnym obecnie internetowym hejtem, a szerzej - pomówieniami.
Może przypomnę młodzieży i osobom z wybiórczą pamięcią uwarunkowania jakie były w czasie powstawania lotniska - pierwotnie projektowano znacznie większe lotnisko, ale w trakcie rozmów dotyczących otrzymania dofinansowania z UE, urzędnicy unijni (tzn. również polscy w unijnych urzędach) prognozowali znacznie mniejszy ruch lotniczy niż w rzeczywistości obecnie mamy. Można się przyczepiać do prognoz, chociaż prognozy mają to do siebie, że raz się sprawdzają, a raz nie. Zatem obrzucanie zarzutami o niekompetencji, kolesiostwo, czy korupcję ówcze... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 21

Skomentuj

Komentujesz jako Gość
Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Rozliczenia PIT trzeba złożyć do 30 kwietnia. Urzędy skarbowe będą pracować dłużej

Rozliczenia PIT trzeba złożyć do 30 kwietnia. Urzędy skarbowe będą pracować dłużej 0 0

Za tydzień minie termin składania rocznych zeznań podatkowych. Urzędy skarbowe będą pracować dłużej niż zwykle. Kolejek można jednak uniknąć wysyłając zeznanie przez internet. W taki sposób składanych jest już 65 proc. formularzy

Cudu nie było. TBV Start wygrał z Krosnem, ale nie znalazł się w ósemce

Cudu nie było. TBV Start wygrał z Krosnem, ale nie znalazł się w ósemce 1 0

TBV Start zrobił swoje i pokonał w niedzielę Miasto Szkła Krosno 75:62. Niestety, Legia Warszawa nie sprawiła niespodzianki w Zgorzelcu, gdzie dostała tęgie lanie. A to oznacza, że PGE Turów awansował do fazy play-off, a podopieczni Davida Dedka muszą się zadowolić dziewiątą lokatą

Metraco Zagłębie Lubin – MKS Perła Lublin 20:24. Złoto już w środę?

Metraco Zagłębie Lubin – MKS Perła Lublin 20:24. Złoto już w środę? 1 1

Superliga piłkarek ręcznych MKS Perła wygrywa kolejną odsłonę „świętej wojny”. Podopieczne Roberta Lisa są już o krok od wywalczenia 20 tytułu mistrzyń Polski

Mistrzostwa Pierwszej Pomocy PCK w Lublinie. ”Biskupiak” jest najlepszy
NASZ PATRONAT

Mistrzostwa Pierwszej Pomocy PCK w Lublinie. ”Biskupiak” jest najlepszy 12 0

Uczniowie z XXI LO im. św. Stanisława Kostki w Lublinie wygrali etap rejonowy XXVI Ogólnopolskich Mistrzostw Pierwszej Pomocy Polskiego Czerwonego Krzyża. W zawodach, które odbyły się w piątek wzięło udział 11 drużyn ze szkół ponadgimnazjalnych z Lublina i powiatu lubelskiego.

Victoria Łukowa/Chmielek – Włókniarz Frampol 2:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Victoria Łukowa/Chmielek – Włókniarz Frampol 2:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 1 0

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Victoria Łukowa Chmielek pokonała u siebie Włókniarza Frampol 2:0, ale z powodu kontuzji straciła w tym meczu dwóch ważnych zawodników

Olimpiakos Tarnogród – Huczwa Tyszowce 1:2. To nie był spacerek

Olimpiakos Tarnogród – Huczwa Tyszowce 1:2. To nie był spacerek 0 1

ZAMOJSKA KLASA OKRĘGOWA Olimpiakos Tarnogród postawił trudne warunki Huczwie Tyszowce. Jednak w drugiej połowie dał o sobie znać Dominik Karaszewski i zapewnił swojej drużynie kolejną wygraną

Łada – Powiślak 1:0. Bramkarz bohaterem

Łada – Powiślak 1:0. Bramkarz bohaterem 0 0

Łada potrafi się podnosić po ciężkich ciosach od rywali. Po porażce z MKS Ryki piłkarze z Biłgoraja wygrali dwa kolejne spotkania. W środę dostali jednak trzy bramki od Lewartu. Znowu dobrze zareagowali na porażkę, bo w niedzielę ograli u siebie Powiślaka 1:0

Sokół Konopnica – Tur Milejów 0:3. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Sokół Konopnica – Tur Milejów 0:3. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 2

Lubelska klasa okręgowa Tur Milejów pokonał 3:0 Sokoła Konopnica. Na boisku w Radawcu karty rozdawały jednak wiatr i nierówne boisko

Opolanin Opole Lubelskie – Granit Bychawa 1:0

Opolanin Opole Lubelskie – Granit Bychawa 1:0 4 0

Lubelska klasa okręgowa Opolanin wygrał już trzeci mecz z rzędu. W tych spotkaniach zdobył aż 11 bramek i nie stracił ani jednej

Rozbudowa Portu Lotniczego Lublin. Prace budowlane potrwają do końca listopada

Rozbudowa Portu Lotniczego Lublin. Prace budowlane potrwają do końca listopada 11 6

Zaczęły się prace przy rozbudowie terminalu lotniska w Świdniku. Dzięki temu nasz port będzie mógł odprawiać cztery samoloty na godzinę i nawet milion pasażerów rocznie.

Tomasovia – Victoria Żmudź 4:1, świetne stałe fragmenty

Tomasovia – Victoria Żmudź 4:1, świetne stałe fragmenty 0 0

Tomasovia przegrywała u siebie z Victorią 0:1, ale już do przerwy strzeliła dwa gole. Ostatecznie wygrała 4:1, a trzy bramki to efekt świetnie wykonanych stałych fragmentów

Motocykliści rozpoczęli sezon. Na paradzie tysiące jednośladów
ZDJĘCIA, WIDEO
galeria
film

Motocykliści rozpoczęli sezon. Na paradzie tysiące jednośladów 63 2

Ponad dwa tysiące motocyklistów wzięło udział we dzisiejszej paradzie ulicami Lublina, która rozpoczęła sezon motocyklowy. Fani motoryzacji przejechali z placu Zamkowego do Lubelskiego Parku Naukowo-Technologicznego, gdzie świętowali rozpoczęcie sezonu.

Rajd "Zapory" już po raz 6. "Ten rajd to lekcja historii"
NASZ PATRONAT

Rajd "Zapory" już po raz 6. "Ten rajd to lekcja historii" 0 0

Już po raz szósty biorę udział w rajdzie „Zapory”. Dzieci mnie namówiły. Syn jest pasjonatem historii – mówi Joanna Niedziela, która razem z grupą uczniów z Bełżyc przeszła w sobotę ok. 20 km trasę, odwiedzając miejsca związaną z działalnością majora Hieronima Dekutowskiego i jego żołnierzy.

Złóż podpis "dla Niepodległej". Nagrodą za udział w akcji będą biało-czerwone serduszka

Złóż podpis "dla Niepodległej". Nagrodą za udział w akcji będą biało-czerwone serduszka 5 0

Wszystkie gminy powiatu puławskiego rozpoczynają zbiórkę podpisów „dla Niepodległej”. Nagrodą za udział w akcji promującej w tej sposób 100-lecie niepodległości, będą biało-czerwone serduszka. Wypełnione podpisami i rysunkami karty, w formie ksiąg trafią docelowo do powiatowej biblioteki.

Kolejni terytorialsi złożyli przysięgę w Biłgoraju. Wzmocnią zamojski batalion
ZDJĘCIA
galeria

Kolejni terytorialsi złożyli przysięgę w Biłgoraju. Wzmocnią zamojski batalion 1 6

54 ochotników Wojsk Obrony Terytorialnej złożyło dzisiaj uroczystą przysięgę w Biłgoraju. Żołnierze będą służyć w 2. Lubelskiej Brygadzie Obrony Terytorialnej im. mjr. Hieronima Dekutowskiego ps. "Zapora".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.