środa, 23 sierpnia 2017 r.

Lublin

Lotnisko w Świdniku: Tanie linie nie przylecą?

Dodano: 18 marca 2011, 18:08

Lotnisko "Rzeszów-Jasionka”. Większość połączeń obsługuje tam Ryanair. Podkarpacie dokłada do tego
Lotnisko \"Rzeszów-Jasionka”. Większość połączeń obsługuje tam Ryanair. Podkarpacie dokłada do tego

580 tysięcy pasażerów z Lubelskiego odleciało z Okęcia w 2009 r. Port Lotniczy Lublin liczy, że ich przejmie. – Uda się, jeśli nastawi się na tanich przewoźników – zastrzegają eksperci. – Nie mamy na to pieniędzy – odpowiada PLL.

– Według badań wśród wszystkich pasażerów lotniska na Okęciu 6,6 proc. to mieszkańcy Lubelszczyzny. Są drugą najbardziej liczebną grupą po woj. mazowieckim – podkreśla Krzysztof Siczek, dyrektor projektu budowy Portu Lotniczego Lublin. – Nie mamy danych dotyczących Rzeszowa, ale z Warszawy odleciało 580 tys. pasażerów z naszego regionu. Chcemy ich do nas ściągnąć.

W czwartek przedstawiciel PLL spotkał się ze świdnickimi radnymi i mówił im o prognozach dla portu lotniczego. Zapewniał, że w pierwszym roku ok. 300 tys. pasażerów skorzysta z budowanego właśnie lotniska.

– Chcemy aktualizować dane z Okęcia. Dlatego w najbliższym czasie w kilku portach lotniczych w Polsce pojawią się ankieterzy – zapewnia dyr. Siczek. Przez dwa miesiące będą pytać podróżnych, z jakiego miasta pochodzą, gdzie lecą i na jak długo. Będą chcieli także wiedzieć, ile mamy lat, który to nasz lot w roku, czy jest biznesowy czy ekonomiczny.

Samoloty ze Świdnika mają latać głównie do północnej Afryki, Izraela oraz portów przesiadkowych w Europie. Radni pytali m.in., dlaczego w Świdniku nie będą lądować tani przewoźnicy. – To zgodne z naszą intencją, by latały u nas linie tradycyjne. Mają budżet i flotę. A tani przewoźnicy mówią, że mogą do nas latać, ale musimy im za to zapłacić, np. poprzez reklamę. Nie mamy na to pieniędzy – podkreśla dyr. Siczek. – Dlatego chcemy najpierw postawić na linie regularne. Jeśli zechcą do nas przylecieć tanie linie, to zapraszamy, ale nie zamierzamy o nie specjalnie zabiegać.

Eksperci krytykują samorząd

Taką koncepcję krytykują eksperci. – Jedyną szansą nowego portu będą tani przewoźnicy. Żaden tradycyjny przewoźnik nie będzie zainteresowany obsługą takiej liczby pasażerów – uważa Paweł Cybulak, redaktor naczelny portalu pasazer.com. – Ale ci tani przewoźnicy pojawią się, o ile samorząd województwa będzie w stanie ich zachęcić. Już teraz powinien szykować się na to finansowo.

Zdaniem ekspertów, PLL powinien też obserwować sytuację na podobnych lotniskach. A ta nie pozostawia złudzeń. – Nasz tani przewoźnik Ryanair obsługuje 70–75 proc. wszystkich połączeń w roku. Tak jest we wszystkich regionalnych portach, poza Warszawą – informuje Łukasz Sikora z Portu Lotniczego "Rzeszów-Jasionka”.

Żeby utrzymać połączenia lotnicze, Podkarpacie wydaje miliony. Wśród linii lotniczych ogłosiło niedawno przetarg na promocję regionu. – Wygrał Ryanair, który w ciągu 5 lat dostanie od nas 24 mln zł – mówi Wiesław Bek, rzecznik marszałka woj. podkarpackiego. – Za to przez 5 lat na jednym z samolotów będzie logo województwa. Będą też nasze elementy graficzne przy szafkach dla podróżnych, różne wydawnictwa w samolocie, a na stronie internetowej przewoźnika będzie logo Podkarpacia.

Udostępnij na Facebook

Czytaj więcej o:
jon
jon
pilot PLL LOT
(60) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

jon
jon (20 maja 2011 o 22:32) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[/quote]
;)Panie " pilocie" , czytając ponownie pana wpis , mam wątpliwości czy pan naprawdę jest pilotem.
po 1 - lotnisko po zakończeniu budowy będzie miało tak potrzebny panu status lotniska komunikacyjnego.
po 2 - początkowo mogą być 2 loty dziennie, potem ( w najlepszym razie ) 3-4. jaki problem zgrać harmonogram prób z godziną przylotu ? o tym , że aeroklub szkoli młodzież na szybowcach , i wtedy trzeba wykonywać loty treningowe po kręgu to pan już nie pomyślał, ani o prywatnej firmie po przeciwnej stronie lotniska, gdzie kilka samolotów cesna lata czasem 2 lub 3 godziny po kręgu.
po 3 - jakie cargo, proszę pana rzeszów , który ma dobre połączenia drogowe odprawia rocznie coś ok. 200 ton towaru. Cargo w świdniku może wyglądać podobnie.
po 4 - holding 50 metrów nad ziemią ?!!!
po 6 - c130 to zabytek ! nie zna pan innego sprzętu ?
po 7 - w Łodzi czy Rzeszowie są wszystkiego 3 loty dziennie. po co te protesty ?
w świdniku nie będzie więcej
Rozwiń
jon
jon (20 maja 2011 o 15:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
[quote name='pilot PLL LOT' timestamp='1305886994' post='480546']
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
[/quote]
panie pilocie , a jak będą samoloty podchodzić od strony Mełgwi ?
czy będzie tak samo ?
Rozwiń
pilot PLL LOT
pilot PLL LOT (20 maja 2011 o 12:23) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
drodzy lubelacy

W IMIENIU PILOTÓW INFORMUJĘ:
nie dziwcie się ze tanie linie nie bedą latały do/z swidnika jak tu kolega kiedys napisał :


po 1 lotnisko nie ma żadnego statusu ani wojskowego ani cywilnego
po 2 w Świdniku produkowane są śmigłowce zatem kto da gwarancję ,że w razie awarii maszyny która będzie testowana to nie spadnie mi przed dziob na samolot czy nie daj boże na terminal pełny pasażerów???
po 3 budowa trwa tylko że właśnie terminalu cargo aby odciążyc Warszawę
PO 4 ŚCIEŻKA PODEJŚCIA JAKA JEST NA TO LOTNISKO NIE NADAJE SIĘ NA LOTY SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH
CHODZI TU O TO ŻE TRASA PODEJŚCIA JEST BARDZO NISKO NAD CENTRUM MIASTA<ZAMEK OKOLICE PKS-U>
NATOMIAST TZW STREFA OCZEKIWANIA -HOLDING JEST DOSŁOWNIE OKOŁO 50 M NAD BLOKAMI OSIEDLA CZECHÓW

W RAZIE ZŁEJ POGODY NP MGŁY , NISKIEJ PODSTAWY CHMUR, CZY INTENSYWNEJ SNIEŻYCY PILOT NIE JEST W STANIE ZOBACZYĆ BLOKÓW przez co może dojść do katastrofy... a tego nikomu i sobie nie życzę
po 5 my piloci po prostu sami protestujemy ponieważ my sami nie chcemy tam latać

po6 niewielkie samoloty cargo nie większe jak c130 będą siadały u was
po7 okoliczni mieszkańcy zapowiadają protesty a my po prostu nie będziemy ryzykować
Rozwiń
zibi
zibi (27 kwietnia 2011 o 18:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czyli jeszcze nie skończyli budowy , już zakończyli loty
Rozwiń
Mmvv
Mmvv (26 kwietnia 2011 o 13:47) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To wyjdzie LIPA bez tanich linii lotniczych. W Lublinie i okolicy nie ma aż tylu ludzi bogatych żeby korzystać z linii tradycyjnych czyli drogich. Wcale sie nie zdziwię jak lotnisko trzeba będzie zamknąć bo splajtuje. Takie lotnisko jak w Lublinie powinno bazować przede wszystkim na tanich przewoźnikach!!
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (60)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!