czwartek, 19 października 2017 r.

Lublin

Mniej kostki brukowej, niższe krawężniki, przestrojenie sygnalizacji. Pieszym ma być łatwiej

Dodano: 5 maja 2015, 08:36
Autor: Dominik Smaga

Obniżanie krawężników ma się zacząć od ulic, na których jest najwięcej pieszych
Obniżanie krawężników ma się zacząć od ulic, na których jest najwięcej pieszych

W poniedziałek Ratusz obficie sypnął pieszym obietnicami. Krawężniki na przejściach przez jezdnię mają być kolejno obniżane do zera, a na nowych ulicach od razu tak projektowane. Miasto zapowiada też przestrojenie sygnalizacji na przejściach i odejście od kostki brukowej.

Drogowcy, którzy pojawili się wczoraj naprzeciw Bramy Krakowskiej stali się też scenografią dla konferencji prasowej przedstawicieli Ratusza.

– To pierwsze miejsce, gdzie obniżamy krawężniki na przejściu dla pieszych do wysokości zero centymetrów – mówi Aleksander Wiącek, kierujący w magistracie Zespołem Mobilności Aktywnej. I zapowiada, że żadnego uskoku nie będzie już na przejściach nowych i tych znajdujących się na przebudowywanych lub remontowanych ulicach. – Będziemy pierwszym miastem w Polsce, które przyjmie to rozwiązanie jako standard.

– Nowych barier nie będzie, a jednocześnie będą eliminowane te, które już są – zapowiada Krzysztof Żuk, prezydent Lublina i deklaruje, że krawężniki na istniejących przejściach będą sukcesywnie obniżane tak jak te przy Bramie Krakowskiej.

Jak długo to potrwa?

– Na pewno mówimy o latach – przyznaje Wiącek tłumacząc, że przejść w mieście jest bardzo dużo. Ile? Tego w Ratuszu nie wiedzą, stąd nieznany jest też koszt takiej operacji. Tym bardziej, że na jedno przejście trzeba by wydać więcej, a na innym wystarczy... spiłowanie krawężnika, którą to metodę miasto ma stosować tam, gdzie krawężnik ma centymetr wysokości lub mniej.

Obniżanie krawężników ma się zacząć od ulic, na których jest najwięcej pieszych. Te peryferyjne poczekają dłużej. Harmonogram prac nie jest znany i nieprędko powstanie, bo miasto tłumaczy, że najpierw musi się zabrać za przejścia ze światłami.

– Mamy kilkadziesiąt skrzyżowań, na których musimy zobaczyć, co da się zrobić – wyjaśnia Wiącek. – Chodzi o takie sytuacje, że pieszy wciska przycisk i przechodzi tylko przez jedną jezdnię, bo na drugiej mu się nie zapala zielone światło. Albo tam, gdzie samochody mają jeszcze osiem sekund zielonego, a pieszy ma już czerwone. To będziemy poprawiać – dodaje. Okazją do takich poprawek będzie trwająca budowa systemu zarządzania ruchem, który obejmie około połowy działających w Lublinie sygnalizacji świetlnych.

Ostatnia z wczorajszych obietnic dotyczy samej nawierzchni chodników. – W śródmieściu będziemy zastępowali kostkę płytami betonowymi, bądź płytami o lepszej jakości – deklaruje Żuk. Takiej wymiany najprędzej (co nie oznacza że prędko) można się spodziewać na deptaku Krakowskiego Przedmieścia i pl. Litewskim.

Pieszy pisze

Ratusz uruchomił specjalny adres mailowy, na który można wysyłać prośby i wnioski dotyczące ruchu pieszego: pieszy@lublin.eu

 

Czytaj więcej o: Lublin inwestycje w Lublinie piesi
Estera
Gość
Gość
(14) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Estera
Estera (25 maja 2015 o 10:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jestem w stanie polecić w stu procentach kostke brukową ze składu specbruk firmy Libet. Świetna kolorystyka różne kształty wedle życzenia, idealnie dopasuja sie do każdego podwórka. W tym trwa wiosenna promocja. Gorąco Polecam 

Rozwiń
Gość
Gość (7 maja 2015 o 00:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolejny człowiek z listy "Wspólny Lublin" Radna Mach, Radny Targoński. Wiącek to do października pierwszy krytyk ZdiM i Ratusza, szybko mu się zmieniły poglądy. Komunikat jest jasny - zapisz się do parti, a dostaniesz etat. Dlaczego nie wzięto kogoś z grupy Pieszy Lublin? Ciekaw jestem jak zadba o pieszych na chodnikach np. na Racławickich, mam nadzieję, że piesi nie będą poszkodowani! o to jego popis http://www.skyscrape...&postcount=5197 Miała być wzorcowa droga rowerowa na Andersa, będzie przeciętniak, tyle że asfaltowy i z ledwo uratowanym rondem. Zarząd Dróg i Mostów kolejny raz pokazał, że nie ma rzeczy której nie potrafi spieprzyć, a jego niedouczeni pracownicy (z paroma wyjątkami) powinni mieć zakaz maczania palców nie tylko w budowie dróg rowerowych i ulic, ale nawet piaskownic dla dzieci!! Państwo moi, nie tylko nie będzie dwóch kluczowych wyniesionych przejazdów rowerowych, ale także asfaltowej ciągłości drogi rowerowej przy obu przystankach (będzie kostka brukowa i cpr). I zamiast rozróżnienia kto-gdzie będą znów konflikty i rowerzyści lawirujący między pieszymi!! Nie pozostaje wiec nic innego jak złożyć społeczny wniosek o wywalenie ze stanowisk panów dyrektorów ZDiM Kazimierza Pidka i Adama Borowego, ponieważ stopień szkodliwości ich pracy dla mieszkańców miasta, a także łamania prawa i wcześniejszych ustaleń przechodzi wszelkie granice. Dziękuję. Musiałem odreagować.
Rozwiń
Gość
Gość (7 maja 2015 o 00:12) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Mamy kilkadziesiąt skrzyżowań, na których musimy zobaczyć, co da się zrobić – wyjaśnia Wiącek. Mamy kilkadziesiąt skrzyżowań, na których musimy zobaczyć, co da się zrobić – wyjaśnia Wiącek. czyli dużo gadania - jak można zajmować się czymś nie licząc kosztów Wiącek nie ma pojęcia – pyta ludzi co trzeba zrobi bo sam nie wie o co chodzi. Jakie on ma kompetencje. Cały Wiącek Originally Posted by khan_tengri Miała być wzorcowa droga rowerowa na Andersa, będzie przeciętniak, tyle że asfaltowy i z ledwo uratowanym rondem. Zarząd Dróg i Mostów kolejny raz pokazał, że nie ma rzeczy której nie potrafi spieprzyć, a jego niedouczeni pracownicy (z paroma wyjątkami) powinni mieć zakaz maczania palców nie tylko w budowie dróg rowerowych i ulic, ale nawet piaskownic dla dzieci!! Państwo moi, nie tylko nie będzie dwóch kluczowych wyniesionych przejazdów rowerowych, ale także asfaltowej ciągłości drogi rowerowej przy obu przystankach (będzie kostka brukowa i cpr). I zamiast rozróżnienia kto-gdzie będą znów konflikty i rowerzyści lawirujący między pieszymi!! Nie pozostaje wiec nic innego jak złożyć społeczny wniosek o wywalenie ze stanowisk panów dyrektorów ZDiM Kazimierza Pidka i Adama Borowego, ponieważ stopień szkodliwości ich pracy dla mieszkańców miasta, a także łamania prawa i wcześniejszych ustaleń przechodzi wszelkie granice. Bez pozdrowień dla obu, bo prędzej czy później obaj ten post zobaczą. Dziękuję. Musiałem odreagować. to ze krawężniki będą na „0”” to nie news tylko powrót do normalności
Rozwiń
Gość
Gość (6 maja 2015 o 19:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Po kilku latach używania kostka brukowa nadaje się do tylko wyrzucenia. Popatrzmy przy Trasie Zielonej, czy na ul. Królewskiej. To były pieniądze wywalone w błoto. Teraz Żuk próbuje robić dobrą minę do bardzo złej gry. Obiecuje, że będą stosowane lepsze materiały zamiast kostki sic! A kto zwróci pieniądze za ten brukarski szajs, który latami kładziono. No chyba nie Żuk?
Rozwiń
Gość
Gość (6 maja 2015 o 13:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Jak to co złego? Nic. Trzeba gdzies utopic pieniądze :DD

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (14)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!