środa, 22 listopada 2017 r.

Lublin

Na Politechnice Lubelskiej zbudowali pojazd na wodór. Wystartuje w Shell Eco-marathon

Dodano: 2 lipca 2017, 18:59

Młodzi inżynierowie z Politechniki Lubelskiej stworzyli pierwszy prototypowy pojazd na wodór w Polsce i jeden z pierwszych w Europie. Mają już na koncie pierwszy sukces. Ich auto właśnie przeszło testy oraz inspekcje techniczne i wystartuje w przyszłorocznej edycji Shell Eco-marathon w Londynie.

Hydros to prototyp innowacyjnego trójkołowego pojazdu autorstwa 17-osobowej ekipy Hydrogreen Team. Pierwotnie wyposażony był w napęd elektryczny. Zaprojektowano go tak, aby maksymalnie zminimalizować straty energii dzięki aerodynamicznemu nadwoziu, niskim oporom mechanicznym oraz bardzo sprawnemu układowi napędowemu.

W tym roku zespół rozwinął swój projekt, zamieniając silnik elektryczny na ogniwo wodorowe. Jeden kilogram wodoru mieści w sobie 3 razy więcej energii niż kilogram benzyny. Odpowiednio przechowywany jest równie bezpieczny, lub bezpieczniejszy niż paliwa węglowodorowe.

– Zużycie energii na torze można porównać do przejechania tysiąca kilometrów na jednym litrze benzyny – mówi mgr inż. Tytus Tulwin, szef Hydrogreen Team. Zespół wrócił niedawno z francuskiego Le Mans, gdzie zakwalifikował się do przyszłorocznej edycji prestiżowej imprezy Shell Eco-Marathon. To jeden z najbardziej wymagających konkursów dedykowanych młodym inżynierom.

Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
(5) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (3 lipca 2017 o 07:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Nie czepiajcie się szczegółów, ważne, że młodzi ludzie na Politechnice zrobili coś ciekawego, co z uznaniem jest przyjmowane przez specjalistów, i w kraju, i na świecie, i za to wielkie brawa ode mnie, 66 letniego dziadka, który Wam życzy powodzenia
Rozwiń
Gość
Gość (2 lipca 2017 o 22:10) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co za głupota ogniwo wodorowe to źródło energii a silnik elektryczny zamienia energię elektryczna na mechaniczną. jak można silnik elektryczny zamienić na ogniwo Ten dziennikarz w miejsce mózgu ma krowie g...o jak mówią nepalczycy.
Rozwiń
Gość
Gość (2 lipca 2017 o 21:52) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jednoosobowy, niewygodny i bez bagażnika. Czyli wszystko do du.py.
Rozwiń
Gość
Gość (2 lipca 2017 o 21:46) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Około 3 nm3 na 1000 kilomterów czyli zaledwie 240g wodoru. W ogniwie paliwowym nie występuje proces spalania.
Rozwiń
Gość
Gość (2 lipca 2017 o 21:08) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Czyli ile m3 wodoru pali na 1000 km? bo czegoś nie zrozumiałem?
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (5)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!