sobota, 18 listopada 2017 r.

Lublin

Nowa droga połączy dzielnice. Przedłużą ul. Dywizjonu 303

Dodano: 29 września 2017, 13:08
Autor: Dominik Smaga

(fot. Google Street View)

Najpóźniej w kwietniu 2019 r. gotowe ma być przedłużenie ul. Dywizjonu 303 od Kunickiego do Wrotkowskiej. Wczoraj otwarte zostały oferty firm chętnych do budowy tej drogi. Najtańsza chce 47 mln złotych. Miasto gotowe było na znacznie większy wydatek

Dywizjonu 303 to ulica będąca przedłużeniem Krańcowej. Dziś kończy się skrzyżowaniem z ul. Kunickiego obok browaru Perła i sklepu sieci Lidl. Naprzeciw znajduje się ul. Wyścigowa i to od niej zacznie się trasa, która domknie drogowy pierścień mający pełnić rolę wewnętrznej obwodnicy. Dzięki niej będzie można szybciej przedostać się z al. Witosa na Czuby i dalej do al. Kraśnickiej.

Nowa ulica pobiegnie do skrzyżowania Wrotkowskiej z Inżynierską. – Będzie drogą dwujezdniową o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku – wyjaśnia Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. W planie są nowe chodniki, ścieżki rowerowe i przystanki. – Projektuje się siedem zatok autobusowych: dwie w miejscu przystanków Zakłady Tytoniowe 01 i 02, dwie na skrzyżowaniu z ul. Smoluchowskiego, dwie na wysokości zjazdu na teren jednostki wojskowej oraz jedną zatokę w pasie do skrętu w prawo do sklepu Lidl.

Na skrzyżowaniu z Inżynierską stanie sygnalizacja świetlna. Kolejna będzie na skrzyżowaniu z ul. Smoluchowskiego, która przy okazji będzie rozbudowana (w dalszej przyszłości połączy się z przedłużeniem ul. Zana). Trzecie światła powstaną na skrzyżowaniu z ul. Wojenną.

Bezkolizyjne będzie za to skrzyżowanie nowej trasy z bocznicą kolejową. – Tor zostanie przykryty przepustem z blachy stalowej, droga usytuowana będzie nad torem – wylicza Kieliszek. To nie koniec rewolucji. – W związku z przedłużeniem ul. Wrotkowskiej po nowej trasie zbędny stanie się jednojezdniowy odcinek na długości bocznicy. W jego miejscu planuje się budowę zatoki postojowej oraz dużego zjazdu na teren Lubelli.

Wczoraj otwarte zostały oferty firm, które stanęły do miejskiego przetargu na budowę tej trasy. Ratusz przygotował na zapłatę niemal 58 mln zł, ale żadna z trzech ofert nie osiągnęła tego pułapu. Najdroższa, od pruszkowskiego Strabagu, opiewa na 51 mln złotych. Najtańszą złożyło konsorcjum PRD Lubartów oraz lubelskiego KPRD z ceną niespełna 47 mln zł, natomiast o 75 tys. zł więcej zażyczyła sobie warszawska Skanska. Każda z firm oferuje pięcioletnią gwarancję, każda też deklaruje, że skróci budowę o miesiąc i upora się z nią do 17 kwietnia 2019 r.

Czytaj więcej o: Lublin drogi ulice Dywizjonu 303
Użytkownik niezarejestrowany
Użytkownik niezarejestrowany
Jaro dziewica
(16) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (1 października 2017 o 21:01) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
"Najdroższa, od pruszkowskiego Strabagu", a podobno robi w PGE.
Rozwiń
Gość
Gość (29 września 2017 o 20:55) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
tylko nie KPRD z PRD, wystarczy tych fuszerek.
Rozwiń
Jaro dziewica
Jaro dziewica (29 września 2017 o 20:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
To oczywiste że muszą być pasy dla MPK #muremzażukpasem - bez nich cebula i obciach ... ktoś chyba zapomniał o nich ? Te na Muzycznej, Solidarności i Jana Pawła są świetne i jakie nowoczesne. Bez to miasto by normalnie zblokowało ! A matka wie,ze cpiesz?
Rozwiń
tam gdzie...
tam gdzie... (29 września 2017 o 16:40) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ta trasą mają jeździć 6, 11 i 21. Czyli wszystko o co jeździło po Nowym Świecie. 
Rozwiń
Gość
Gość (29 września 2017 o 16:36) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
bardzo potrzebna inwestycja
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (16)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!