Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

14 kwietnia 2013 r.
16:51
Edytuj ten wpis

Pożegnanie z gratami. Miasto chce lepszych autobusów na ulicach

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 10 A A
Średni wiek autobusów wykorzystywanych przez prywatnych przewoźników wynosił w 2012 r. aż 15 lat. (M
Średni wiek autobusów wykorzystywanych przez prywatnych przewoźników wynosił w 2012 r. aż 15 lat. (M

Kursy komunikacji miejskiej mają być obsługiwane lepszymi autobusami. Miasto zamierza podnieść poprzeczkę prywatnym przewoźnikom.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Teraz zdecydowaną większość kursów po Lublinie wykonują autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Część z nich to pojazdy należące do spółki, a część wozy powierzone do użytkowania przez Zarząd Transportu Miejskiego. Ale oprócz MPK pasażerów wożą także trzy inne firmy: Irex i Meteor oraz Autobusowe Konsorcjum Lubelskie. Właśnie ci przewoźnicy wygrali swego czasu ogłaszane przez miasto przetargi na wykonywanie kursów.

Autobusy wykorzystywane przez tych przewoźników są jednak mocno wysłużone. Taki wniosek wysnuła m.in. specjalistyczna firma z Pomorza, która na zlecenie miasta przygotowywała projekt planu transportowego na najbliższe lata. "Negatywnie należy ocenić wiek taboru przewoźników prywatnych. Aż 98 proc. taboru eksploatowanego przez Autobusowe Konsorcjum Lubelskie i całość floty firm Irex i Meteor, osiągnęło wiek, uznawany za graniczny w eksploatacji, z punktu widzenia oczekiwanego przez pasażerów komunikacji miejskiej komfortu podróży – czytamy w dokumencie. Według danych na czerwiec 2012 r. średni wiek autobusów wykorzystywanych przez MPK wynosił 9,7 roku, zaś w przypadku pozostałych przewoźników – 15 lat.

– W nowym przetargu wymagania wobec taboru będą wyższe – zapowiedział niedawno Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. W tej chwili ZTM pracuje nad szczegółowymi wymaganiami co do taboru, który będą mogli zaproponować przewoźnicy stający do przetargów. Ich ogłoszenie planowane jest na drugą połowę tego roku.

W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.

Lepsze pojazdy mają pojawić się na trasach dopiero po wygaśnięciu obecnie realizowanych umów z przewoźnikami. – Są one ważne do przyszłego roku, odpowiednio do końca kwietnia, czerwca, września i października – dodaje Góźdź.

Komentarze 10

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
sprinter / 16 kwietnia 2013 o 13:09
[quote name='rafał' timestamp='1366025975' post='758883']
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
[/quote] Prywatni przewoźnicy sami w sobie nie są źli. Problem dotyczy zbyt niskich standardów wytyczonych przez miasto. Poza tym już w 2012 roku krążyły pogłoski o tym, że AKL prawdopodobnie w 2014 roku zaciągnie kredyt na całkowitą wymianę dotychczasowego taboru. To dobry kierunek, ale ile w prawdy dowiemy się za kilka miesięcy.
Swoją drogą nie wiem czy ktoś się orientuje, że IREX i Meteor (firmy jednego właściciela) posiadają w swojej flocie dużo lepsze pojazdy, które służą w innych miastach:P Z punktu widzenia przedsiębiorcy nic dziwnego, że wysłał stare pojazdy, na które w Lublinie było przyzwolenie, a w innych miastach zapewne nie
[quote name='rafał' timestamp='1366025975' post='758883']
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
[/quote] Prywatni przewoźnicy sami w sobie nie są źli. Problem dotyczy zbyt niskich standardów wytyczonych przez miasto. Poza tym już w 2012 rok... rozwiń
Avatar
emeryt / 15 kwietnia 2013 o 18:34
meteor i irekx to jedna firma pana paszczyka
Avatar
Devon / 15 kwietnia 2013 o 17:41
Można psioczyć na MPK z tego czy owego powodu, ale fakty na ich korzyść to czystość wozów (te przeguby Meteora są tak obskurne, że strach tam wchodzić, w dodatku w kilku szybach zrobiło się... akwarium), dbałość o stan techniczny i odpowiedni ubiór kierowcy (jednolitość, nieraz kierowca nie tylko w koszuli, ale i pod krawat; prywatni zwłaszcza latem to raczej przetarty podkoszulek ).
Avatar
Pluskwa wagonowa / 15 kwietnia 2013 o 15:33
[quote name='Reporterek' timestamp='1366031321' post='758929']
Średnia wieku pojazdów używanych przez MPK (łącznie z zakupionymi przez ZTM) jest niższa, niż podajesz. Samych autobusów nowszych niż 5 lat jest prawie 150, co stanowi jakieś 60% taboru. Natomiast prezydent może chcieć nowsze autobusy u ajentów, ale to kosztuje.
[/quote]

No właśnie UŻYWANYCH a nie POSIADANYCH !!! Te nowe (citara i autosany) należą do ZTM a są one DZIERŻAWIONE jedynie MPK.

A ajenci są prawie o 1/3 tańsi od MPK...
Avatar
Reporterek / 15 kwietnia 2013 o 15:08
[quote name='Pluskwa wagonowa' timestamp='1366028019' post='758907']
Proszę podać prawdziwy wiek autobusów i trolejbusów posiadanych przez MPK a nie zakłamany podawanie wieku autobusów używanych przez MPK. Wtedy się okaże że średnia wieku jest bliska 20 lat. [/quote]
Średnia wieku pojazdów używanych przez MPK (łącznie z zakupionymi przez ZTM) jest niższa, niż podajesz. Samych autobusów nowszych niż 5 lat jest prawie 150, co stanowi jakieś 60% taboru. Natomiast prezydent może chcieć nowsze autobusy u ajentów, ale to kosztuje.
Avatar
jacek / 15 kwietnia 2013 o 15:07
Co za obłuda ? chce sie pozbyć gratów a kupuje niby autosny które w momencie zakupu już sa gratami.
Pytam kto za to beknie?
Avatar
MPKowiec / 15 kwietnia 2013 o 14:19
Kolejny tendencyjny tekst nastawiony na promowanie marnego prezesa MPK jaki obecnie panuje w MPK. Autobusów własnych firma ma coraz mniej, osób z nadania politycznego zatrudnionych coraz więcej, a kierowców i mechaników zatrudnia się na umowach śmieciowych - nie przedłużając dotychczas zawartych na okres czasowy. A do tego ta lojalka do podpisania o... ,,zrzeczeniu się prawa do podwyżki...'' - rzetelny pracodawca, ale chyba dla związkowców, bo ci podwyżki dostali za to aby siedzieli cicho.
Avatar
VIP / 15 kwietnia 2013 o 14:16
cyt. ,,W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.''

Proszę o wyjaśnienie dla czego ZTM dopuścił nowe trolejbusy solarisa zakupione przez MPK do użytku, skoro nie posiadają klimatyzacji ?? Dla czego ZTM dopuścił do użytku złomowego mercedesa przegubowego zakupionego z Łodzi przez MPK, gdy posiada on jedynie 3 pary drzwi i nie posiada klimatyzacji ??
cyt. ,,W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.''

Proszę o wyjaśnienie dla czego ZTM dopuścił nowe trolejbusy solarisa zakupione przez MPK do użytku, skoro nie posiadają klimatyzacji ?? Dla czego ZTM dopuścił do użytku złomowego mercedesa przegubowego zakupionego z Łodzi pr... rozwiń
Avatar
Pluskwa wagonowa / 15 kwietnia 2013 o 14:13
Artykuł tendencyjny i jawne manipulowanie faktami. Proszę podać prawdziwy wiek autobusów i trolejbusów posiadanych przez MPK a nie zakłamany podawanie wieku autobusów używanych przez MPK. Wtedy się okaże że średnia wieku jest bliska 20 lat. Faktem jest też że irex i meteor - to totalne zapuszczone i brudne złomy. AKL wypada niewiele lepiej - autobusy te są chociaż zadbane, ale są znacznie czystsze niżeli irex/meteor a nawet i MPK.

Swoją drogą jestem ciekaw czy w solarisach czy mercedesach (tych starszych) mpk choć raz dezynfekowało tapicerkę siedzeń...
Avatar
rafał / 15 kwietnia 2013 o 13:39
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
Avatar
sprinter / 16 kwietnia 2013 o 13:09
[quote name='rafał' timestamp='1366025975' post='758883']
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
[/quote] Prywatni przewoźnicy sami w sobie nie są źli. Problem dotyczy zbyt niskich standardów wytyczonych przez miasto. Poza tym już w 2012 roku krążyły pogłoski o tym, że AKL prawdopodobnie w 2014 roku zaciągnie kredyt na całkowitą wymianę dotychczasowego taboru. To dobry kierunek, ale ile w prawdy dowiemy się za kilka miesięcy.
Swoją drogą nie wiem czy ktoś się orientuje, że IREX i Meteor (firmy jednego właściciela) posiadają w swojej flocie dużo lepsze pojazdy, które służą w innych miastach:P Z punktu widzenia przedsiębiorcy nic dziwnego, że wysłał stare pojazdy, na które w Lublinie było przyzwolenie, a w innych miastach zapewne nie
[quote name='rafał' timestamp='1366025975' post='758883']
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
[/quote] Prywatni przewoźnicy sami w sobie nie są źli. Problem dotyczy zbyt niskich standardów wytyczonych przez miasto. Poza tym już w 2012 rok... rozwiń
Avatar
emeryt / 15 kwietnia 2013 o 18:34
meteor i irekx to jedna firma pana paszczyka
Avatar
Devon / 15 kwietnia 2013 o 17:41
Można psioczyć na MPK z tego czy owego powodu, ale fakty na ich korzyść to czystość wozów (te przeguby Meteora są tak obskurne, że strach tam wchodzić, w dodatku w kilku szybach zrobiło się... akwarium), dbałość o stan techniczny i odpowiedni ubiór kierowcy (jednolitość, nieraz kierowca nie tylko w koszuli, ale i pod krawat; prywatni zwłaszcza latem to raczej przetarty podkoszulek ).
Avatar
Pluskwa wagonowa / 15 kwietnia 2013 o 15:33
[quote name='Reporterek' timestamp='1366031321' post='758929']
Średnia wieku pojazdów używanych przez MPK (łącznie z zakupionymi przez ZTM) jest niższa, niż podajesz. Samych autobusów nowszych niż 5 lat jest prawie 150, co stanowi jakieś 60% taboru. Natomiast prezydent może chcieć nowsze autobusy u ajentów, ale to kosztuje.
[/quote]

No właśnie UŻYWANYCH a nie POSIADANYCH !!! Te nowe (citara i autosany) należą do ZTM a są one DZIERŻAWIONE jedynie MPK.

A ajenci są prawie o 1/3 tańsi od MPK...
Avatar
Reporterek / 15 kwietnia 2013 o 15:08
[quote name='Pluskwa wagonowa' timestamp='1366028019' post='758907']
Proszę podać prawdziwy wiek autobusów i trolejbusów posiadanych przez MPK a nie zakłamany podawanie wieku autobusów używanych przez MPK. Wtedy się okaże że średnia wieku jest bliska 20 lat. [/quote]
Średnia wieku pojazdów używanych przez MPK (łącznie z zakupionymi przez ZTM) jest niższa, niż podajesz. Samych autobusów nowszych niż 5 lat jest prawie 150, co stanowi jakieś 60% taboru. Natomiast prezydent może chcieć nowsze autobusy u ajentów, ale to kosztuje.
Avatar
jacek / 15 kwietnia 2013 o 15:07
Co za obłuda ? chce sie pozbyć gratów a kupuje niby autosny które w momencie zakupu już sa gratami.
Pytam kto za to beknie?
Avatar
MPKowiec / 15 kwietnia 2013 o 14:19
Kolejny tendencyjny tekst nastawiony na promowanie marnego prezesa MPK jaki obecnie panuje w MPK. Autobusów własnych firma ma coraz mniej, osób z nadania politycznego zatrudnionych coraz więcej, a kierowców i mechaników zatrudnia się na umowach śmieciowych - nie przedłużając dotychczas zawartych na okres czasowy. A do tego ta lojalka do podpisania o... ,,zrzeczeniu się prawa do podwyżki...'' - rzetelny pracodawca, ale chyba dla związkowców, bo ci podwyżki dostali za to aby siedzieli cicho.
Avatar
VIP / 15 kwietnia 2013 o 14:16
cyt. ,,W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.''

Proszę o wyjaśnienie dla czego ZTM dopuścił nowe trolejbusy solarisa zakupione przez MPK do użytku, skoro nie posiadają klimatyzacji ?? Dla czego ZTM dopuścił do użytku złomowego mercedesa przegubowego zakupionego z Łodzi przez MPK, gdy posiada on jedynie 3 pary drzwi i nie posiada klimatyzacji ??
cyt. ,,W grę mogą wchodzić takie udogodnienia jak wymóg niskiej podłogi we wszystkich drzwiach, głosowe zapowiedzi przystanków, automat biletowy, czy nawet klimatyzacja. – Z pewnością będziemy się starali, żeby parametry techniczne autobusów były wyższe od obecnych - potwierdza Justyna Góźdź z ZTM.''

Proszę o wyjaśnienie dla czego ZTM dopuścił nowe trolejbusy solarisa zakupione przez MPK do użytku, skoro nie posiadają klimatyzacji ?? Dla czego ZTM dopuścił do użytku złomowego mercedesa przegubowego zakupionego z Łodzi pr... rozwiń
Avatar
Pluskwa wagonowa / 15 kwietnia 2013 o 14:13
Artykuł tendencyjny i jawne manipulowanie faktami. Proszę podać prawdziwy wiek autobusów i trolejbusów posiadanych przez MPK a nie zakłamany podawanie wieku autobusów używanych przez MPK. Wtedy się okaże że średnia wieku jest bliska 20 lat. Faktem jest też że irex i meteor - to totalne zapuszczone i brudne złomy. AKL wypada niewiele lepiej - autobusy te są chociaż zadbane, ale są znacznie czystsze niżeli irex/meteor a nawet i MPK.

Swoją drogą jestem ciekaw czy w solarisach czy mercedesach (tych starszych) mpk choć raz dezynfekowało tapicerkę siedzeń...
Avatar
rafał / 15 kwietnia 2013 o 13:39
Najwyższy czas pozbyć się prywatnych przewoźników z Lublina. Oni wożą ludzi złomem. Dlaczego Straż Miejska lub Policja nie skontroluje tych gratów. Na dodatek duża część pojazdów tych przewoźników jest zarejestrowana w Gdańsku, albo na Śląsku. Dlaczego oni nie płacą podatku drogowego tak jak MPK w Lublinie.
Zobacz wszystkie komentarze 10

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zlot Foodtrucków w Puławach
22 czerwca 2018, 0:00

Zlot Foodtrucków w Puławach 1 0

Przez cały weekend, od piątku 22 czerwca do niedzieli, 24 czerwca przed Galerią Zieloną w Puławach (ul. Lubelska 2) odbędzie się Zlot Foodtrucków.

Pielęgniarki z kolejnych szpitali w Lublinie na zwolnieniach. Ograniczą przyjęcia pacjentów?

Pielęgniarki z kolejnych szpitali w Lublinie na zwolnieniach. Ograniczą przyjęcia pacjentów? 5 1

W szpitalu klinicznym przy ul. Staszica w Lublinie około stu pielęgniarek poszło na zwolnienia lekarskie. Chcą zarabiać więcej. W ich ślady idą koleżanki ze szpitala klinicznego przy ul. Jaczewskiego.

Kilkudziesięciu policjantów szukało 2,5-latka. Znalazł się w lesie

Kilkudziesięciu policjantów szukało 2,5-latka. Znalazł się w lesie 3 1

Kilkudziesięciu policjantów, funkcjonariusze SG, strażacy i okoliczni mieszkańcy poszukiwali w środę 2,5 letniego chłopczyka.

Kamil Strąk ze szkółki Speed Car Motor Lublin powołany do kadry Polski

Kamil Strąk ze szkółki Speed Car Motor Lublin powołany do kadry Polski 4 0

Kamil Strąk powalczy o indywidualne mistrzostwo świata juniorów klasy 250 cc. Zawodnik szkółki Speed Car Motor Lublin dostał powołanie do kadry Polski i 4 lipca wystąpi w półfinale w Gdańsku. W drodze po tytuł lubelskiego zawodnika wspiera Fundacja Rozwoju Sportu w Lublinie.

Piękniejsze oblicze kibicowania. Fanki piłki nożnej w strefie przy Arenie Lublin [zdjęcia]
galeria
film

Piękniejsze oblicze kibicowania. Fanki piłki nożnej w strefie przy Arenie Lublin [zdjęcia] 6

Zobacz jak panie kibicowały biało-czerwonym w strefie kibica przy Arenie Lublin.

Będzie zmiana w zarządzie LSM-u. Szukają wiceprezesa

Będzie zmiana w zarządzie LSM-u. Szukają wiceprezesa 1 1

Lubelska Spółdzielnia Mieszkaniowa będzie mieć nowego wiceprezesa ds. ekonomiczno-finansowych. Dotychczasowy, Andrzej Mazurek, odszedł na emeryturę.

Na promocję pierogów i boisko do siatkówki. 19 projektów z woj. lubelskiego zdobyło pieniądze

Na promocję pierogów i boisko do siatkówki. 19 projektów z woj. lubelskiego zdobyło pieniądze 1 1

Prawie 840 tys. zł dostały lokalne stowarzyszenia i instytucje w ramach Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich.

Kozidrak, Cugowski, Łazuka, Urszula. Znane twarze w teledysku lubelskiego artysty
film

Kozidrak, Cugowski, Łazuka, Urszula. Znane twarze w teledysku lubelskiego artysty 0 1

Plejadę związanych z Lublinem gwiazd zobaczymy w wideoklipie do utworu „Home” lubelskiego muzyka występującego pod pseudonimem Yankee. Premiera teledysku już dzisiaj

Pacjentka szpitala znalazła gąsienicę na sałacie. "Nikt nikomu nie chce wyrządzić krzywdy"

Pacjentka szpitala znalazła gąsienicę na sałacie. "Nikt nikomu nie chce wyrządzić krzywdy" 68 13

Na zdjęciu umieszczonym w popularnym portalu społecznościowym widać, jak po sałacie chodzi robak. Szpital tłumaczy, że to „incydentalny przypadek”. A sanepid uspokaja, że to gąsienica błyszczki jarzeniówki – niegroźna dla ludzi.

STANBEST – LIDER W SPRZĄTANIU

STANBEST – LIDER W SPRZĄTANIU 1 0

Stanbest jest nowoczesną firmą, która oferuje usługi kompleksowego utrzymania czystości dla klientów indywidualnych jak i biznesowych. Jeden z punktów obsługi klienta działa na terenie Lublina i okolic.

Wakacyjne wypady weekendowe. Sprawdź koszty noclegów nad morzem i w górach!

Wakacyjne wypady weekendowe. Sprawdź koszty noclegów nad morzem i w górach! 0 0

Lato to najlepszy czas na wypoczynek i warto wykorzystać go tyle, ile tylko się da. Jeśli do urlopu jeszcze daleko, a mamy możliwość spędzenia weekendu w tak pięknych miejscach, jak polskie góry czy morze, to koniecznie trzeba z tego korzystać. Ile kosztuje taki weekend i co warto wybrać na swoją bazę wypoczynkową?

Alco Cup 11. HoopLife zgarnął wszystko

Alco Cup 11. HoopLife zgarnął wszystko 9 1

Koszykówka uliczna W sobotę w Lublinie odbył się Alco Cup 11. W imprezie rywalizowało blisko 100 zawodników. Zawody odbyły się pod patronatem Dziennika Wschodniego

Wyrzuciło go na zakręcie. Wszystko wyjaśnił alkomat

Wyrzuciło go na zakręcie. Wszystko wyjaśnił alkomat 4 0

Ponad półtora promila alkoholu w organizmie miał motocyklista, który w Klikawie (pow. puławski) zderzył się z samochodem. Trzy osoby trafiły do szpitala.

„Spotkania z opowiadaczami świata” w Lublinie. Do słuchania. W kilku językach, najlepiej ojczystym
21 czerwca 2018, 18:00

„Spotkania z opowiadaczami świata” w Lublinie. Do słuchania. W kilku językach, najlepiej ojczystym 1 0

Co Gdzie Kiedy. Światowa literatura i intymne, osobiste opowieści. Polski, włoski i francuski, bo „prawdziwa opowieść jest możliwa tylko w języku ojczystym”. Od czwartku do niedzieli „Spotkania z opowiadaczami świata”.

Wygrała milion w "Milionerach". Jak zmieniło się jej życie? [wideo]
film

Wygrała milion w "Milionerach". Jak zmieniło się jej życie? [wideo] 0 0

Maria Romanek, jako druga w historii "Milionerów", wygrała milion. Jak jej się to udało? - Najważniejsze jest szczęście - powiedziała. Jak przygotowywała się do programu?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium
Uwaga czytelniku!
Nie teraz Przeczytaj i wyraź zgodę

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.