wtorek, 22 sierpnia 2017 r.

Lublin

Przebudowa pl. Litewskiego. Problem z przystankiem

Dodano: 13 kwietnia 2016, 10:16
Autor: Dominik Smaga

Przystanek na Hempla kolidowałby też z budowanym właśnie nowym przejściem dla pieszych obok Centrum Kultury. Drugie ma być wyznaczone między placem przed gmachem CK a trawnikiem obok wyjazdu z ul. Peowiaków nieopodal stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego. Zlikwidowane ma być to, które znajduje się przy budynku Centrum Kultury i prowadzi naprzeciw sklepu obuwniczego
Przystanek na Hempla kolidowałby też z budowanym właśnie nowym przejściem dla pieszych obok Centrum Kultury. Drugie ma być wyznaczone między placem przed gmachem CK a trawnikiem obok wyjazdu z ul. Peowiaków nieopodal stacji Lubelskiego Roweru Miejskiego. Zlikwidowane ma być to, które znajduje się przy budynku Centrum Kultury i prowadzi naprzeciw sklepu obuwniczego

Niewykonalne może się okazać wyznaczenie na ul. Hempla przystanku mającego zastąpić ten przy Poczcie Głównej. – Trudno to zrobić zgodnie z prawem – przyznaje Ratusz. A to komplikuje nieco organizację nowych tras dla autobusów komunikacji miejskiej

Przystanki przy Poczcie Głównej i Baobabie przestaną istnieć w połowie maja, gdy zamknięty zostanie przyległy do pl. Litewskiego odcinek Krakowskiego Przedmieścia. Autobusy linii 3, 4, 7, 13 i 55 mają trafić na objazd przez ul. Kołłątaja i Hempla. Ale miasto ma problem z wyznaczeniem na ul. Hempla nowego przystanku w zamian za ten obok poczty.

– Jest problem z lokalizacją przystanku, która nie kłóciłaby się z przepisami i nie narażała na niebezpieczne sytuacje – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Ratusz przekonuje, że gdzie by tego przystanku nie przymierzać, wszędzie coś jest nie tak.
Jeszcze dwa tygodnie temu była mowa o tym, że autobusy jadące w stronę pl. Wolności staną „przy wjeździe do parkingu podziemnego”. Ale to rozwiązanie odpada. – Pojazd komunikacji miejskiej zająłby niemal cały prawoskręt w ul. Okopową uniemożliwiając ten manewr pozostałym pojazdom – odpowiada Kieliszek.

Jeśli nie tu, to może wcześniej, przy Centrum Kultury, jeszcze przed wjazdem do parkingu? Też nie. – Głębokość takiej zatoki sięgałaby niemal fasady budynku – wyjaśnia Kieliszek. – Ponadto wyjazd z zatoki wychodziłby w miejscu wjazdu na parking podziemny co powodowałoby sytuacje kolizyjne.

Skoro z zatoką jest problem, to może autobusy mogłyby stawać na jezdni? Nawet tu jest jakieś „ale”. – Takie zatrzymanie paraliżowałoby ruch na ul. Hempla lub prowokowało do wyprzedzania pojazdu na podwójnej linii ciągłej – odpowiada Ratusz. Takie wyprzedzanie zaczynałoby się na zakręcie obok kapliczki, a kończyło na nowym, budowanym już przejściu dla pieszych.

– Jeśli zlokalizowanie przystanku na ul. Hempla będzie niemożliwe, wówczas linie 3, 4, 7, 13 i 55 w stronę pl. Wolności będą kursowały przez Krakowskie Przedmieście, Kołłątaja i Hempla, a w przeciwną stronę przez ul. Okopową i Lipową – zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. Zastrzega, że jeśli rozwiązanie to okaże się problematyczne, to autobusy w obu kierunkach zostaną skierowane przez ul. Okopową.

Gdyby jednak w jakiś sposób udało się wyznaczyć przystanek po stronie Centrum Kultury, wówczas nowa trasa w obu kierunkach będzie biec przez ul. Hempla i Kołłątaja. W takim przypadku zmieniona zostałaby trasa linii 74: z Al. Racławickich wjeżdżałaby w Krakowskie Przedmieście, potem przez Kołłątaja i Hempla jechała na przystanek końcowy na Okopowej.

markus
ewi
ekolog
(52) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

markus
markus (19 kwietnia 2016 o 11:27) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kto rządzi tym miastem? To teraz się obudzili? Wypieprzyć tych urzędasów na brukm Dość marnotrwienia naszych podatków.
Rozwiń
ewi
ewi (18 kwietnia 2016 o 11:21) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

trzeba było o tym myśleć przed przebudową placu i w ogóle koncepcją zamykania tego fragmentu dla zbiorkomu

Dokładnie tak. Nie widzę tego zupełnie. Tych autobusów przeciskających się przez Kołłątaja i Hempla, tych przystanków w tamtym miejscu. Chyba, że zamknąć je dla samochodów osobowych.Rozwiązaniem dla przystanku jest jedynie likwidacja paska zieleni jaki jest na przeciwko kapliczki. Tam można by wcisnąć przystanek. 

Rozwiń
ekolog
ekolog (16 kwietnia 2016 o 21:59) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A może tak warto ruszyc 4 litery i przespacerować się czasem po centrum. Przestanki mozna zrobić dalej od wspomnianych ulic. Nie ma co się śpieszyć, czasami warto zwolnić

Lepiej wszędzie dojechać ,a poźniej wdychać spaliny i nie mieć kondycji.

Rozwiń
Gość
Gość (16 kwietnia 2016 o 15:37) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
A może tak warto ruszyc 4 litery i przespacerować się czasem po centrum. Przestanki mozna zrobić dalej od wspomnianych ulic. Nie ma co się śpieszyć, czasami warto zwolnić
Rozwiń
lokator
lokator (16 kwietnia 2016 o 09:56) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

A ja pamiętam rondo Królewska-Lubartowska-Krakowskie P.

To może powrócić do tych ''wspaniałych'' lat.

Przystanek przy Bramie Krakowskiej.

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (52)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!