czwartek, 24 sierpnia 2017 r.

Lublin

Ostatnia okazja na jazdę po takim Krakowskim. Wkrótce zagrodzą ulicę. Powstanie deptak

Dodano: 13 maja 2016, 08:50
Autor: Dominik Smaga

Fot. Dorota Awiorko
Fot. Dorota Awiorko

W poniedziałek zamknięta i ogrodzona zostanie część Krakowskiego Przedmieścia, która już nigdy nie będzie taka sama. W kilka miesięcy ma tu powstać nowa część deptaka. Znikną samochody, autobusy i przystanki, a pojawią się drzewka, ławki i rząd fontann

Płot będzie przestawiany od godziny 8 rano w poniedziałek – zapowiada Marzena Szczepańska, zastępca dyrektora Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta. Plac budowy wchłonie jezdnię Krakowskiego Przedmieścia od 3 Maja do Kapucyńskiej, a także część chodnika po stronie Poczty Głównej i kościoła, gdzie pieszym zostanie pas o szerokości 4 m. Nadal czynne ma być przejście przez zamkniętą jezdnię, obok banku i hamburgerów.

Zamknięcie jezdni wymusi stałe zmiany tras miejskich autobusów.

• Największa rewolucja czeka linie nocne: nowym punktem przesiadkowym będzie pl. Wolności, zaś godziny odjazdów pozostaną te same: 23.30, 0.30, 1.30, 2.30, 3.30 i 4.30. Nowe trasy nocnych linii zamieszczamy niżej

• Dzienne linie 3, 4, 7, 13 i 55 jadąc od pl. Wolności w kierunku Al. Racławickich pojadą przez Narutowicza, Okopową (tu będą mieć przystanek przy budynku kolei), następnie w prawo w Lipową i w lewo w Al. Racławickie. W drugą stronę pojadą inaczej. Tak jak teraz będą wjeżdżać z Al. Racławickich w Krakowskie Przedmieście (staną na przystankach obok sądu i banku), potem skręcą w prawo w ul. Kołłątaja, przez Hempla dojadą do Narutowicza i dopiero tu będzie następny przystanek.

Dla przegubowców skręt z Krakowskiego Przedmieścia w ul. Kołłątaja będzie trudny, ale ponoć wykonalny. – Były wykonywane przejazdy testowe – zapewnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.

Sygnalizacja na skrzyżowaniu Krakowskiego Przedmieścia z ul. 3 Maja i Kołłątaja ma być przestrojona. – Wymagamy tego od wykonawcy przebudowy placu – informuje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.

Zmiany będą zauważalne też z drugiej strony placu. Tu zagrodzona zostanie jezdnia przy hotelu Europa, na której znajduje się teraz postój taksówek. Na nowy postój miasto wyznaczyło część zatoki parkingowej przy pedecie, gdzie ogólnodostępny parking ostanie okrojony o sześć miejsc (tych najbliżej pl. Litewskiego) dla taksówek. Teraz na postoju mieści się ich dwukrotnie więcej.

Wszystkie te zmiany mają być wprowadzone w poniedziałek. Zaraz po zagrodzeniu terenu robotnicy zajmą się rozbiórką starych nawierzchni i budową instalacji zasilającej planowane fontanny, których ma być siedem. To jedna z atrakcji nowej części deptaka, który sięgnie ul. 3 Maja. Jej skrawkiem pójdziemy już we wrześniu. Wtedy to całkowicie zamknięty ma być chodnik wzdłuż poczty, a ruch pieszych trafi na nową nawierzchnię na skraju placu.

Jak ma to wyglądać docelowo? – Powstanie tu promenada, wzdłuż której stanie szpaler drzew, bliżej osi jezdni będzie ciąg linearnych fontann, a przed hotelem Europa znajdzie się fontanna ślimakowa – wylicza Szczepańska.

Jak pojadą nocne

• Linia N1: Paderewskiego, Choiny, Elsnera, al. Kompozytorów Polskich, al. Smorawińskiego, Lipińskiego, Północna, Szeligowskiego, Gębali, Chodźki, Obywatelska, Lubartowska, Wodopojna, Świętoduska, Królewska, Bernardyńska, pl. Wolności, Narutowicza, Nadbystrzycka, Zana, Filaretów, os. Widok, Filaretów, Jana Pawła II, Krochmalna, Diamentowa, Romera, Nałkowskich, Żeglarska.

• Linia N2: Gęsia, Jana Pawła II, Armii Krajowej, Orkana, al. Kraśnicka, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska, Głęboka, Sowińskiego, Al. Racławickie, Lipowa, Okopowa, Narutowicza, pl. Wolności, Bernardyńska, Wyszyńskiego, Królewska, Lubartowska, al. Tysiąclecia, Lwowska, al. Andersa, Mełgiewska, Gospodarcza, Hutnicza, Łęczyńska, Droga Męczenników Majdanka, Grabskiego, al. Witosa, Doświadczalna, Felin, a wybrane kursy dalej do Świdnika.

• Linia N3: Skansen, Zbożowa, Sławinkowska, Willowa, Ducha, al. Sikorskiego, Al. Racławickie, Lipowa, Okopowa, Narutowicza, pl. Wolności, Zamojska, Lubelskiego Lipca ’80, Kunickiego, Pocztowa, pl. Dworcowy, Pocztowa, Kunickiego, Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego, Zemborzycka, Kunickiego, Abramowicka, Abramowice.

Czytaj więcej o: Lublin krakowskie przedmieście
Użytkownik niezarejestrowany
Gość
Gość
(31) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (20 czerwca 2016 o 18:53) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Te deptaki, śmieszki rowerowe i inne bzdury skończą się wraz z upadkiem eurokołchozu. Zobaczycie - będziemy znowu jeździć samochodami po całym Krakowskim i to szybciej niż się wam wydaje.
Rozwiń
Gość
Gość (14 maja 2016 o 13:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
obok banku i hamburgerów?? jakich hamburgerów?? McDonald's??
Rozwiń
Gość
Gość (14 maja 2016 o 13:50) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Co ma na celu "zbijanie" Krakowskiego Przedmieścia" ? Tam już nie można prowadzić żadnego sklepu, biura... itp. lokale stoją puste... bo jak dostarczyć towary. Przez dwa lata pracowałem przy tzw. deptaku i nigdy więcej.
Rozwiń
Gość
Gość (14 maja 2016 o 12:00) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Taksówkarze spod Europy to przeginają parkują sobie poza miejscem wyznaczonym na postój więc dlaczego nie płacą za parking tam jest strefa? Zajmują cały plac nie ma gdzie parkować wydaje mi się, że sałata poza wyznaczonym postojem jest jak każdy inny samochód i powinni kupować bilety skoro tak stają, blokują też inne auta zaparkowane prawidłowo i z wielką łaską przeparkowują jak im się zwróci uwagę. Tępić dziadów bo zachowują się jak królowie miasta a to tylko nędzne sałaciny
Rozwiń
:)
:) (14 maja 2016 o 11:13) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

„Ratusz” nie radzi sobie z usprawnieniem ruchu samochodów w mieście, więc postanowił . . . pozbyć się samochodów .

Nie sprawdziły się metody „miękkiej perswazji”, jak strefy tańszych biletów w komunikacji miejskiej, aby jeździć autobusem zamiast swoim samochodem. Nie sprawdziło się likwidowanie miejsc parkingowych (pasy rowerowe na jezdniach), pojemniki  z kwiatami na skraju chodnika (ul. Lubartowska), nieuzasadnione logicznie zakazy zatrzymywania czy po prostu słupki i łańcuchy. Nie sprawdziło się spowalnianie ruchu poprzez „zabieranie” części jezdni pod pasy rowerowe czy poprzez zamienianie prostych odcinków jezdni na „zygzakowate”.  Nie wpłynęła też znacząco na zmniejszenie ilości samochodów strefa płatnego parkowania czy „Rower miejski”. Sięga się zatem po najbardziej chore pomysły – zamykania głównych tras komunikacyjnych (Żmigród, część Krakowskiego Przedmieścia, część 1 maja). Aż strach pomyśleć, że urzędnicy mogą mieć jeszcze bardziej „radykalne” pomysły L. Tak „na prostą logikę”  niektórzy powiedzą – „prostacką”, dla zmniejszenia ilości samochodów na ulicach należałoby . . . przyśpieszyć ich przemieszczanie się, nie zaś spowalniać (dbając odpowiednio o bezpieczeństwo pieszych). I spalin byłoby wtedy mniej. „Póki co” bowiem jesteśmy nie tylko społeczeństwem informacyjnym, ale i komunikacyjnym. 

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (31)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!