środa, 18 października 2017 r.

Lublin

Trolejbus będzie w poniedziałek

  Edytuj ten wpis
Dodano: 10 grudnia 2007, 18:59
Autor: DOMINIK SMAGA

17 grudnia mieszkańcy Czubów powinni po raz pierwszy wsiąść do trolejbusu linii 153.

Po miesięcznym zamieszaniu gotowy jest już ostatni dokument potrzebny do uruchomienia nowej trakcji.

Trolejbusy miały jeździć przez Czuby już od 5 listopada. Ale kilka dni przed tym terminem okazało się, że nowa trakcja nie przeszła jeszcze odbioru technicznego. Ratusz przez miesiąc kompletował dokumenty dla nadzoru budowlanego. Wysłał je w ubiegłym tygodniu.

- Mieliśmy drobne zastrzeżenia, ale zostały one uwzględnione - mówi Robert Lenarcik, szef Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Okazało się, że przy balustradach kładek dla pieszych nad ul. Armii Krajowej i Orkana trzeba było zamontować specjalne osłony chroniące przechodniów przed porażeniem prądem. Osłony nie były jednak ujęte w pierwotnym projekcie i trzeba je było tam dopisać, żeby to co na papierze zgadzało się z tym, co jest w rzeczywistości.

Teraz wszystko się zgadza. - Jeszcze w tym tygodniu wyślemy do Urzędu Miasta dokument ostatecznie zezwalający na użytkowanie trakcji - dodaje Lenarcik.

- Chcielibyśmy, żeby linia przez Czuby ruszyła w poniedziałek, 17 grudnia - zapowiada Anna Adamiak, zastępca dyrektora Wydziału Dróg i Mostów w lubelskim Urzędzie Miasta. - Jesteśmy gotowi do tego, żeby obsługiwać tę trasę - mówi Stanisław Wojnarowicz, rzecznik MPK.

Nowa trakcja biegnie od al. Kraśnickiej przez ul. Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Wileńską i Głęboką. Przez Czuby pojedzie linia 153. W stronę Węglina będzie kursować inną drogą niż na Majdanek, bo brakuje jeszcze drutów umożliwiających trolejbusom skręt w lewo z al. Piłsudskiego w Narutowicza. Ta zwrotnica ma być gotowa wiosną.

Pozbawiony linii 153 odcinek al. Kraśnickiej ma w zamian obsługiwać linia 150, która pożegna się z końcowym przystankiem obok budynku ZUS i będzie jeździć na Węglin. Z kolei wycofanie linii 150 z ul. Zana mają zrekompensować w godzinach szczytu dodatkowe kursy linii 158, która ma jeździć nawet co 10 minut. Żeby zachować cykliczność kursów MPK zmieni rozkłady jazdy linii 150, 151, 153, 155 i 158.

Nowa trasa linii 153

Węglin-Kraśnicka-Orkana-Armii Krajowej-Bohaterów Monte Cassino-Wileńska-Głęboka-Narutowicza-Piłsudskiego-Zygmuntowskie-Fabryczna-Droga Męczenników Majdanka-Majdanek.

Majdanek-Droga Męczenników Majdanka-Fabryczna-Zygmuntowskie-Piłsudskiego-Lipowa-Racławickie-Kraśnicka-Zana-Bohaterów Monte Cassino-Armii Krajowej-Orkana-Kraśnicka-Węglin.
  Edytuj ten wpis
Czytaj więcej o:
Lubelak
ZygZag
Marcin
(7) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Lubelak
Lubelak (11 grudnia 2007 o 19:43) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Kolego Marcin polecam ci lekturę tej strony [url="http://www.trolejbusy.prv.pl/"]http://www.trolejbusy.prv.pl/[/url] a w szczególności podkategorii Dlaczego trolejbusy w dziale technika to się dowiesz co jest bardziej opłacalne w utrzymaniu i eksploatacji. Naczytałeś się tylko że gaz jest tańszy i już ci się wydaje że taki autobus=mniejsze koszty ogólne-żenada.
Rozwiń
ZygZag
ZygZag (11 grudnia 2007 o 13:54) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Przecież latarnie przeniosą na słupy trakcyjne i będzie spokój. O co toczycie pianę?
Rozwiń
Marcin
Marcin (11 grudnia 2007 o 10:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Za tą trakcje trolejbusową powinien ktos słono zapłacic!!! Przecież postawienie takiej trakcji to nie są małe koszty a prąd tez nie jest całkiem darmo, no i obsługa(serwis) tego tez kosztuje. Jak można wywalic tyle pieniędzy w błoto?! Czyz za te pieniadze nie lepiej byłoby kupic klilka autobyusów zasilanych np.CNG> Autobusy te mogłby jeździc po różnych trasach, no i i byłoby również ekologicznie i ekonomicznie. A może któś z rodziny lub znajomych podpisującego zgode na trakcje miał wytwórnie słupów trakcyjnych?:-) Zaprazamy CBA:-) Apropos słupów to teraz pięknie wygląda"las słupów" na Armii Krajowej lub Orkana. Nie można było chodź w czesci wykorzystac istniejących latarni? Nie mówiąc juz o walorach estetycznych ale co z bezpieczeństwem?? Wycina sie drzewa przy drogach,zeby było bezpiecznie a tu co kilkanaście metrów słup. W razie wypadku nie ma możliwości, zeby w którys nie uderyc. Szkoda słów na to co zafundowali nam radni.
Rozwiń
Qmpel
Qmpel (11 grudnia 2007 o 09:48) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Brawo Władze Lublina!!!!!!! Inwestycja warta kilkadziesiąt milionów zł. dla jednej...linii!!!!!! "Zabetonowano" nie tylko ulice Lublina ale i "głowy" Władz Miasta!!!!!!
Rozwiń
GluGlu
GluGlu (11 grudnia 2007 o 09:06) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Ale pomyślcie ile będzie więcej miejsca na oklejanie plakatami wyborczymi.Na tych od lamp niewiele się mieściło.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (7)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!