czwartek, 17 sierpnia 2017 r.

Lublin

Uważaj na panów z elektrowni. "Było miło, dałam się wkręcić"

Dodano: 22 stycznia 2015, 10:30

Dwaj panowie zapukali do drzwi i zapytali, czy mam umowę z PGE obejmującą nowe, niższe stawki za energię - opowiada mieszkanka Lublina. Okazało się, że rachunki nie będą niższe, a firma to nie PGE, a Energy Match.

Mężczyźni odwiedzili panią Aleksandrę w ubiegły czwartek po południu. Poprosili, by przeszukała rachunki, bo powinna mieć pismo informujące o zmianie w taryfach prądu. - Byli bardzo mili. Rozmawialiśmy. Podobał im się mój pies. Jeden z nich opowiadał o swoich psach. Teraz wiem, że odwracali tylko moją uwagę, żebym nie zauważyła, że nie są z PGE - mówi mieszkanka ul. Dulęby.

Pani Aleksandra informacji o nowych taryfach nie znalazła, więc przedstawili ją akwizytorzy. Chwilę później nieświadoma niczego podpisała nową umowę, dzięki której miała płacić niższe rachunki za prąd.

Energy Match

Jeszcze tego samego dnia kobieta zorientowała się, że panowie nie byli "z elektrowni”, a umowę podpisała z nieznaną jej firmą Energy Match. - W Internecie z synem sprawdziliśmy, że nie mamy co liczyć na niższe rachunki. Byłam bardzo zła i było mi przykro, że dałam się tak wkręcić - stwierdza.

Na szczęście pani Aleksandra miała numer do jednego z akwizytorów; zostawił go przypadkiem w trakcie rozmowy. - Ciężko było się dodzwonić, ale w końcu odebrał. Mąż powiedział mu, że pracuje w branży energetycznej i namówił żeby wrócił do naszego domu. Przyszli obaj i na moich oczach podarli umowę - opowiada pani Aleksandra. Dodaje, że zapytała mężczyzn, dlaczego sugerują, że są z PGE, ale oni odpowiedzieli, że w trakcie rozmowy o wszystkim ją poinformowali i użyli nazwy ich firmy. - Ja w każdym razie tego nie pamiętam - podkreśla mieszkanka Lublina.

Bartosz Charzyński z Energy Match zapewnia, że firma nie toleruje takich zachowań swoich sprzedawców, ale przyznaje, że takie sytuacje mogą się zdarzyć.

- Sprzedaje dla nas kilkaset osób, podpisywanych jest wiele umów. Jeżeli pojawi się tego typu niepokojąca sytuacja, to wyciągamy konsekwencje wobec sprzedawcy, a sprawę rozwiązujemy na korzyść klienta. Wprowadzamy również system telefonicznej weryfikacji w czasie podpisywania umowy, aby upewnić się że wszystko jest dla klienta zrozumiałe - mówi.

UOKiK sprawdza

Tymczasem temat Energy Match jest dobrze znany rzecznikowi konsumentów.

- Tylko w styczniu mieliśmy od mieszkańców 46 zgłoszeń dotyczących umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość. Większość z nich dotyczy Energy Match - mówi Konrad Baryła z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Lublinie. - Do nas także dotarły skargi, robimy rozeznanie na temat tej firmy, zastanawiamy się czy wszcząć postępowanie - dodaje Ewa Wiszniowska, dyrektor lubelskiej delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Odstąpienie od umowy

A jak łatwo sprawdzić czy "pracownicy elektrowni” reprezentują PGE? Odpowiedź jest prosta: PGE nie chodzi z ofertami po domach. - Spółka nie prowadzi żadnych działań polegających na składaniu wizyt domowych w celu podpisania lub zmiany umowy związanej ze sprzedażą energii elektrycznej - wyjaśnia Agnieszka Szczekala, rzecznik prasowy PGE Obrót S.A.

Konrad Baryła dodaje, że każdy, kto podpisuję umowę poza lokalem przedsiębiorcy, ma prawo odstąpić od niej w terminie 14 dni od jej podpisania. Termin ten wydłuża się do 12 miesięcy, jeżeli w umowie nie ma informacji mówiącej o uprawnieniu do odstąpienia od umowy. Oświadczenie należy wysłać listem poleconym na adres firmy.

Telekomunikacja, dzień dobry

To nie jedyny przypadek. Kilka dni temu za takie praktyki ukarana została spółka PTS, działająca wcześniej pod nazwą "Telekomunikacja Dzień Dobry”. Od tych słów zaczynali rozmowy akwizytorzy dzwoniący do klientów.

- Sugerowali, że reprezentują dotychczasowego operatora i proponowali konsumentom przedłużenie umowy na korzystniejszych warunkach. W rzeczywistości oferowali kontrakt z nowym przedsiębiorcą - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 700 skarg na działalność firmy.

Za niezgodne z prawem praktyki nałożył na nią karę blisko 350 tys. zł. Sprawę bada też prokuratura.

drs
Czytaj więcej o: Lublin PGE Energy Match
Użytkownik niezarejestrowany
Gość
Zespół Energy Match
(26) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (2 września 2016 o 10:05) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Jak spojrzeć na stronie urzędu regulacji energetyki to energy match wychodzi najtaniej. Ale zamiast wytłumaczyć to osobie to lepiej napisać artykuł o oszukiwaniu. Ludzie niestety nie do końca słuchają przedstawicieli sam nim jestem ale w innej firmie. Najczęściej tak jest z nowymi
Rozwiń
Gość
Gość (4 listopada 2015 o 18:02) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Teraz energy match się reklamuje w mango, a wiadomo że pokazują same gowno
Rozwiń
Zespół Energy Match
Zespół Energy Match (28 maja 2015 o 12:41) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Przede wszystkim dziękujemy za wszystkie wasze komentarze, sugestie i skargi.  Są one dla nas niezwykle pomocne w doskonaleniu naszych produktów i usług. Pozwalają  nam uniknąć  nieporozumień w przyszłości oraz ulepszać szkolenia sprzedażowe naszych partnerów.

Na naszym blogu poświęcamy dużo uwagi większości wątków poruszanych tutaj.  Serdecznie na niego zapraszamy http://energymatch.pl/blog-3  . Dajcie nam znać czy blog okazał się  pomocnym w zrozumieniu mechanizmów i rozwianiu wątpliwości.  Prosimy o dodawanie na nim komentarzy by mieć pewność że do nas dotrą.  Alternatywnie  można użyć specjalnego formularza http://energymatch.pl/obsluga-klienta/

Jeszcze raz prosimy,  o przesyłanie komentarzy oraz uwag . Pomoże nam to w osiągnięciu naszego najważniejszego celu – zadowolenia Klienta

P.S  By uzyskać odpowiedzi na większość zadawanych przez was pytań pytań można również odwiedzić zakładkę FAQ  http://energymatch.pl/obsluga-klienta/

Rozwiń
Gram
Gram (9 lutego 2015 o 00:31) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Widzę że mają spoko ofertę a do tego ta gwarancja ceny - rewelacja 

Rozwiń
Mike
Mike (5 lutego 2015 o 12:29) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Mają np okres gwarancji ceny przez co wiesz ile zapłacisz w każdym miesiącu. Rachunek Cię nie zaskoczy i to według mnie fajna opcja. Ja mam tak własnie w novum .

Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (26)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!