poniedziałek, 18 grudnia 2017 r.

Lublin

Wibratory i kobiety w erotycznej bieliźnie na billboardzie koło szkoły. Gdzie są granice reklamy?

Dodano: 19 stycznia 2016, 08:52

(fot. Maciej Kaczanowski)
(fot. Maciej Kaczanowski)

Na billboard reklamujący wibratory i pokazujący panie w erotycznej bieliźnie skarżą się mieszkańcy Lublina.

– Jestem zaniepokojona reklamą, która pojawiła się na rogu ul. Narutowicza i ul. Mościckiego tuż przy szkole muzycznej. Plakat ze sztucznymi penisami wisi w miejscu, gdzie codziennie przechodzi i przejeżdża mnóstwo dzieci! Czy takie reklamy są dopuszczalne w pobliżu szkoły? – napisała do nas pani Anna.

Inni lublinianie, których zapytaliśmy o zdanie, mówią w podobnym tonie. – Nie podoba mi się to. To wulgarne i niesmaczne. Nie chciałbym, żeby takie rzeczy oglądało moje dziecko. Mam nadzieję, że ten plakat szybko zniknie – dodaje Marian Chałubiński z Lublina.

Firma tłumaczy, że reklama jest prawnie dopuszczalna, a to, czy łamie dobre obyczaje, jest indywidualną opinią. – Zadaniem naszej reklamy nie jest bulwersowanie nikogo. Nie odbiega ona od tego, co pokazuje się w reklamach bielizny. Jeżeli ma się komuś kojarzyć, to zawsze się skojarzy. To kwestia wyobraźni – mówi Krzysztof Garwatowski, rzecznik prasowy sklepu Pink Shop.

Zdaniem dr. Roberta Lembrycha-Furtaka z Katedry Marketingu w Instytucie Zarządzania UMCS, reklama jest niesmaczna, ale w przypadku przekazów wykorzystujących motywy seksualne czy drastyczne, często chodzi o rozgłos w mediach.

– Im więcej się będzie mówiło o reklamie w środkach masowego przekazu, im więcej ludzi czy organizacji będzie protestować, tym większy będzie efekt reklamy – mówi dr Lembrych-Furtak. – Dziennikarz pisząc o tej reklamie przy okazji reklamuje sklep. Ale tu mamy specyficzną branżę, może po prostu autor tej reklamy trochę przesadził, bo oglądanie gadżetów erotycznych czy skąpo ubranych pań nie dla każdego może być przyjemne.

W Polsce istnieje Rada Reklamy, a przy niej Komisja Etyki Reklamy, która działa na rzecz zachowania „najwyższych standardów reklamy i ochrony konsumentów”. W skład komisji wchodzi 30 arbitrów wybieranych przez reklamodawców, media oraz agencje reklamowe.

– Tego typu reklama zewnętrzna musi cechować się dużą wrażliwością, bo jest dostępna publicznie i siłą rzeczy ogląda ją każdy, nie tylko dorośli. Część osób może sobie tego nie życzyć – mówi Konrad Drozdowski z Rady Reklamy.

Firma Pink Shop jest znana komisji, były już skargi na jej reklamy, także w Lublinie. Wówczas skarga została oddalona. – Reklamowana była bielizna, co jest dopuszczalne – wyjaśnia Drozdowski. – Ale każdy przypadek jest inny i jest indywidualnie rozstrzygany przez KER – zaznacza.

W Kielcach komisja uznała, że reklama powinna zostać zmieniona. – Przedstawiana była prawie naga kobieta – dodaje Drozdowski.

Wiadomo, że z kamienicy przy ul. Narutowicza w Lublinie plakat nie zniknie. Ma się natomiast zmienić. Firma zapowiada, że obrazek będzie łagodniejszy. – Skoro komuś przeszkadza, to weźmiemy to pod uwagę podczas projektowania kolejnego billboardu – zapowiada Krzysztof Garwatowski.

• Skargi na reklamy można składać na stronie internetowej www.radareklamy.pl.

SONDA
Liczba głosów: 786

Co sądzisz o reklamie sklepu?

43.51 %
Jest nieodpowiednia
51.65 %
Nie mam nic przeciwko
4.83 %
Trudno powiedzieć
Gość
Pan Ciekawy
chrum
(73) komentarzy

Skomentuj

avatar
Komentujesz jako Gość (Zaloguj się)

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:

Ostatnie komentarze

Gość
Gość (27 stycznia 2016 o 19:18) 0
Zaloguj się, aby oddać głos
Pietrasiewicz pokazał takie coś z jajami, może ich brak tak zbulwersował skarżącą?
Rozwiń
Pan Ciekawy
Pan Ciekawy (26 stycznia 2016 o 23:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

... Chcesz sobie kupić swierszczyka, wibrator, lalke lub cokolwiek innego - idziesz własnie tam. ...

folkatko, mam do Ciebie takie trochę osobiste pytanie: Czy Ty używasz wibratora ?

Rozwiń
chrum
chrum (21 stycznia 2016 o 10:17) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Dzieki jakim postawom?? Chyba dzieki takim ze zamiast lekcji wychowania seksualnego katechetka mowi na religi, ze prezerwatywy to zlo a poziom obecnej mlodziezy leci w dol na leb na szyje a laptop ani facebook sie za nich nie zabezpiecza. Przerazajace, ze mimo takiego postepu technocznego wiedza mlodych o antykoncepcji jest niewiela wieksza niz 10 czy 15 lat temu a przy obecenj wladzy bedzie wrecz wiekszy ciemnogrod.

Dokładnie o to mi chodzi, nie wyraziłem się jasno.

Rozwiń
Gość
Gość (21 stycznia 2016 o 09:24) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Będzie dobrze?/chyba nie ale smutniej/.

Rozwiń
Gość
Gość (21 stycznia 2016 o 07:16) 0
Zaloguj się, aby oddać głos

Seks jest sprawą ludzką, pieprzymy się jak zwierzęta i robimy to z przyjemnością i dla przyjemności. O tym, że facet posuwa kobietę i w co wiedzą już 7 latki. Wiedzą także, że bywają przypadki gdzie facet posuwa faceta, albo kobieta robi minetę swojej koleżance. 14 latek nie widzi erotyki, widzi dupę, cipę i fi***a więc nie musisz wnikać w reklamy "erotyczne" które tylko dla Ciebie takie są. Już 13 - 14 latki uprawiają seks,widzą go na ulicy, w telewizji, szkole, telefonie, tablecie, internecie. Nikt im tego nie zabroni, można jedynie edukować by najpierw odwiedziły sex shop i kupiły prezerwatywy. Szczerze mówiąc skąpo ubrana baba na ulicznej reklamie i syntetyczny ku*** nie robi na młodym pokoleniu żadnego wrażenia. Dzięki takim postawom mamy potem, jak ktoś napisał, dzieci w beczkach, na śmietnikach, i Madzię "wypadłą" z kocyka.

Dzieki jakim postawom?? Chyba dzieki takim ze zamiast lekcji wychowania seksualnego katechetka mowi na religi, ze prezerwatywy to zlo a poziom obecnej mlodziezy leci w dol na leb na szyje a laptop ani facebook sie za nich nie zabezpiecza. Przerazajace, ze mimo takiego postepu technocznego wiedza mlodych o antykoncepcji jest niewiela wieksza niz 10 czy 15 lat temu a przy obecenj wladzy bedzie wrecz wiekszy ciemnogrod.
Rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze (73)

Pozostałe informacje

Alarm 24
Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!